Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:21

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Porsche Zandvoort Days 2007 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C4 Martini 1989
Bericht Porsche Zandvoort Days 2007
Het was vandaag geweldig op Zandvoort; het weer was goed, schitterende auto's, geweldige sfeer, in de pauze "vet cool man", wat mij betreft was het zeer geslaagd. Vanmorgen om 07.30 uur vertrokken uit H.I.Ambacht met achter mij aan de zwarte 964 C2 van Henk Hertog met zijn dochter (Henk had niet ingeschreven maar ging voor de gezelligheid mee, ze hadden helmen meegenomen om met mij mee te kunnen rijden). Om 08.40 aangekomen, even inschrijven waarbij de envelop met programma, stickers voor op de auto en een mooi poloshirt (met div. sponsors erop) werden uitgedeeld. Inmiddels was het 08.50 uur en om 09.00 uur zou ik de eerste keer rijden in de zgn. 'fun-klasse', dus ff. opschieten. Moet je proberen om met een redelijk harde wind in Zandvoort grote lappen van stickers recht op je auto te krijgen - niet dus !! Snel naar de ingang gereden en direkt het circuit op; de laatste keer op het circuit was ik met mijn 964 C2 en vandaag dus de 1e keer met de 993 4S. Nu blijkt weer wat een geweldige wegligging die auto heeft, zeker met het verlaagde Bilstein onderstel en een spoorbreedte van 3 meter durfde ik elke ronde harder door de bocht; wat me ook opviel in vergelijk met de 964 is het verschil met remmen; de 993 4S heeft de remmen van de turbo en dat is goed te merken; na elke keer 40 minuten rijden (en dan echt voluit en in elke bocht vol in de ankers) bleven de remmen perfect 'bijten'. In dezelfde klasse reden oa. een 964 turbo mee (ging echt hard) en een 996 GT3 RS (die heb ik 2x voorbij zien komen....). Na het rijden koffie drinken in Mickeys Bar en toen naar buiten auto's kijken en vooral naar het rijden van de diverse klassen, vooral de race-klasse ws geweldig om te zien; het aanbod van Porsche's varieërde van een 911T en 911RSR tot een Carrera GT (wit) en diverse 997's. Uiteraard was "Vet Cool Man" ook zeer geslaagd, een lange sliert van Porsche's over het circuit met lachende kleine en grote kinderen, mooier kan het niet (er reden trouwens een paar bijzondere auto's tussen zoals een 964 speedster en een 356 speedster, erg fraai !!). De terugrit naar huis was weer ff afkicken maar is netjes verlopen, we hebben nog wel een paar mooie model-Porsche's gescoord bij de stand van Schuiten, oa. een witte 911RS uit 73 en een grijze
997 Carrera S dus mooi voor de verzameling. Ik heb wat foto's van div. deelnemers in mijn album gezet, misschien staan er nog bekende auto's bij?

Laatst bijgewerkt door P-Driver op 07 jul 2007 20:20, in totaal 1 keer bewerkt.

07 jul 2007 20:13
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4s MK2, ex. Boxster 986 /PF #2444
Noord-Holland
Bericht 
Ik was vandaag in Haarlem op bezoek bij familie en op de terugweg richting Amsterdam hoogstwaarschijnlijk de zelfde 356 speedster voorbij zien komen. Wat een waanzinige auto was dat! :D

07 jul 2007 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 Martini 1989
Bericht Porsche Zandvoort Days 2007
Het was een zwarte 356 Speedster, ik dacht met rode bekleding....

08 jul 2007 17:25
Profiel
PorscheForum Rakker
CayenneS/997GT3
Zuid-Holland
Bericht 
Wij (John kan arie en ik) zijn ook ff geweest. Was en heerlijke dag met heel veel lekker klinkende auto's :lol:

Was gelijk een lekker ritje, he John 8)

08 jul 2007 17:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
Zullen we 't bij één Zandvoort-topic houden... :wink:

08 jul 2007 18:35
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 5 berichten ]