Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Emissie-eisen bijvoorbeeld. Of om gewoon MEER vermogen te krijgen (denk aan de GTI-16V varianten.
|
22 jun 2007 22:35 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Net eens even het autotest jaarboek uit 1987 erbij gepakt. Heb daar de bekende 1600 twincam 16 valve motor van toyota vergeleken met de 1600 cc motoren van de bekende europese merken. Het is toch echt de toyotamotor die zowel de meeste pk's als het koppel heeft.
Ik denk dat je bedoeld dat de europeanen meer koppel onderin hadden. Dat klopt. Die multikleppers moest je goed op toeren houden. Wel lachen dat ik destijds [1991] met mijn gloednieuwe toyota starlet SI, 75 pk, 101 NM , een nieuwe golf 3 GTI eruittrok bij het stoplichtsprintje . Dat waren nog eens tijden... .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
23 jun 2007 0:46 |
|
|
Ome Sander
|
Ik vind die revisie van die 3.2 eigenlijk veel interressanter dan al dat gehannes over Japans blik...
Nog vorderingen gemaakt Henny?
|
24 jun 2007 22:59 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Vind ik eigenlijk ook.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
25 jun 2007 14:06 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
En daarvoor zitten we ook juist in DIT forum.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
25 jun 2007 16:27 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Vol verwachting klopt ons hart
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
25 jun 2007 20:17 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Wederom leerzame bijdrage elven...
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
25 jun 2007 22:50 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Klopt het dat de drijfstangen van een 3.2 minder zwaar gedimensioneerd zijn als van een SC en gevoeliger voor te hoog toerental?
|
25 jun 2007 23:12 |
|
|
Ome Sander
|
Hmmm, ziet er idd wel naar uit, dat je Elfje flink op z'n kl*ten gehad heeft!
Jammer dat je nog niet aan de drijfstangen toe bent gekomen, ben benieuwd naar de lagers.
Heb je buiten de slijtage op de lagers geen last van slijtagesporen op de "dure" onderdelen?
|
26 jun 2007 0:28 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Altijd gedacht dat je Nikasil/Alusil enz. cylindervoeringen niet kon bewerken?
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
26 jun 2007 9:15 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Nou nou nou, ?
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
26 jun 2007 21:48 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Ik weet niet anders dan dat de drijfstanglagers van een SC, 3.2, 3.3 en 964 gelijk zijn, ongeacht modeljaar.
_________________________________________ Rebel engineering
|
26 jun 2007 22:36 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Nikasil wel; Alusil niet.
Zover ik weet loop je met een originele EU motor geen risico dat er Alusil cilinders in zitten.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
27 jun 2007 0:50 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Ik denk dat je drijfstanglagers hebt gekregen van de 3.0, die hebben een diameter van 56 mm ipv 58 mm. De breedte is wel gelijk, 22 mm.
|
27 jun 2007 20:28 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Drijfstanglagers voor 2.4 t/m 3.0 SC zijn gelijk (1972 - 1983); die voor de 3.2 inderdaad 2mm groter in diameter.
Als ze "zwemmen" in de drijfstang, dan krijg je ze niet rond om de kruk van de krukas; ze zijn te klein. Info op doosje klopt dus niet met wat er in zit ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
28 jun 2007 0:45 |
|
|
Mark
911 cabrio 3.2
Cayenne SHelmond
|
hee Elven,
ik dacht al dat het project een beetje stagneerde
succes met opbouwen!!!!
|
06 jul 2007 19:54 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
06 jul 2007 20:34 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Hoe weet jij dat?
_________________________________________ Rebel engineering
|
07 jul 2007 19:01 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
09 jul 2007 20:13 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
gaaf, doe meer foto's en uitleg please. wat is de functie van de tussenas?
|
09 jul 2007 20:19 |
|
|
cabrio wim
|
Kijk is goed naar de foto, zie je wat hij doet
|
09 jul 2007 20:32 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ketting?
|
09 jul 2007 21:06 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Lijkt me meer de aandrijving voor de olie pomp.
@ Henny: Ziet er top uit!
|
09 jul 2007 21:44 |
|
|
cabrio wim
|
Krukas drijft tussenas tandwiel aan, op de tussenas zitten de tandwielen voor de nokkenassen aan te drijven en as loopt naar oliepomp. deze pompt daardoor de olie rond in motor.
|
10 jul 2007 13:04 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Als je straks een pistonpen kwijt bent...............je vindt hem terug als je de motor uit de steun haalt
( ook al denk ik dat die pistonpen van een kever is)
_________________________________________ Rebel engineering
|
10 jul 2007 20:21 |
|
|