Auteur |
Bericht |
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Distributie-ketting/riem
Hoi,
Daarstraks op het werk kwam dit toevallig ter sprake.
Bij de meeste auto's wordt de distributieriem vervangen omstreeks de 80K-90K km. Vroegen ze aan mij hoe dat bij een P zit, wanneer dat moet worden vervangen.
Geen idee. Heb zelfs geen idee of het een riem of een ketting is en of het er 1 of 2 betreft.
Graag wat info van mensen die hier kennis van hebben.
En is er ook verschil in de aangeraden vervangingstermijn tussen Turbo's en atmo's ? Een Turbomotor ziet normaal gezien toch wel iets meer af dan een atmo.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
21 sep 2004 19:49 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Een porsche heeft een ketting en geen riem,
Normaal gesproken gaat deze toch zeer lang mee
(bij normaal gebruik..)
Hoe dat bij een turbo is?tja ,in ieder geval ook een ketting maar
zie ook: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=641
hopelijk alweer wat wijzer !!
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
21 sep 2004 20:02 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Hier nog een mooie foto gevonden.
het betreft de ketting van Lou zijn porsche/blok
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
21 sep 2004 20:32 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Zijn trouwens alletwee vervangen (na 192.000 km)
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
21 sep 2004 20:54 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Gisteren ff een mailtje gestuurd naar Philip Van Beurden.
De ketting kan blijkbaar makkelijk 300.000 km aan dus snel zorgen hoeven we er ons niet over te maken.
Allé, dan toch diegenen die met hunne P nog wel een eindje van de 300.000 km verwijderd zijn ...
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
22 sep 2004 19:27 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Je hebt dan ook nog de kettinggeleiders, enz.....
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
22 sep 2004 21:08 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nog zo'n leuk plaatje:
Nog een, duidelijk de 993-onderdelen te zien!:
En in elkaar:
|
23 sep 2004 11:57 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zo ken ik er ook nog wel een ...
.... in dezelfde werkplaats
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
23 sep 2004 12:03 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Een ketting zal niet zo snel breken, ze rekken echter wel en/of slijten met als gevolg dat de kleptiming niet meer klopt. Het valt dus aan te bevelen om de ketting en timing eens in de zoveel km te controleren. Bij de oudere typen heb je daanaast natuurlijk het probleem van de kettingspanners. Die kunnen het begeven met als gevolg dat de ketting niet meer strak staat en tanden kan gaan overslaan. Een heel leuk effect bij de tamelijk wilde nokkenas van een vroege S. Klep en zuiger komen met elkaar in aanraking,................auw..........krak.........kaboem.
Porsche heeft dit probleem pas met de komst van de 3.2 opgelost. Onvoorstelbaar, een engelse B motor uit 1955 heeft al een kettingspanner die gedempt wordt door de oliedruk, Porsche heeft daar 20 jaar over moeten nadenken.
Peter
|
23 sep 2004 12:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Tja, vanaf de boxter en de 996 zijn ze ook overgestapt op "velg-bouten" in plaats van moeren
terwijl het bij de FLAT FOURS al een tijdje zo was
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
23 sep 2004 12:42 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Hoe kom jij toch aan al die wijsheid??
|
23 sep 2004 13:00 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Nu een echte motor dan: Porsche 993 RS Cup
Rennmotor 3.8 l.
377 PS, 395 Nm.
|
23 sep 2004 13:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
@ RS-R wel op blijven letten, het gaat hier over distributie-kettingen .... blij dat ik niet de patient ben die met een heel kunstgebit thuis komt ipv alleen een nieuwe vullling ...
Een goed verstaander ....
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
23 sep 2004 13:25 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
En dat ligt zomaar bij jou in de schuur..
_________________________________________ t beste maar weer...
|
23 sep 2004 14:45 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Hoezo, Zie jij ze dan niet?
|
23 sep 2004 17:14 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nops, dus liever niet meer doen owkee?
|
23 sep 2004 17:43 |
|
|