Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 14:36

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
hardtop Boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
'04 Boxster 2.7
Bericht hardtop Boxster
Kan iemand me zeggen of er nog accessoires moeten bijgekocht worden bij een aftermarket hardtop.

Ik had gelezen dat op voertuigen die nieuw met een hardtop werden afgeleverd een aantal 'voorbereidende zaken' waren geïnstalleerd (zonder te vermelden welke precies).

Vandaar dus mijn vraag: hoe zit het nou als je die achteraf (particulier) koopt?

alvast bedankt

09 jul 2007 18:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Gewoon de hardtopvoorbereiding bestellen bij Porsche (kost iets van een 50 euro). Dit zijn 2 bevestigingsbussen die je dient te monteren waar de hardtop zicht in vastzet. Verder niets !!

09 jul 2007 21:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Klopt inderdaad. Check wel even eerst (voor als je een gebruikte Boxster hebt gekocht) of die voorbereiding er wellicht al op zit, zou zonde zijn van het geld.

10 jul 2007 13:23
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: hardtop Boxster
Op dit moment ben ik me aan het verdiepen in de boxster en ben nieuw hier op het forum. Wil binnen enkele maanden toch overgaan op aanschaf.

Nu heb ik onlangs een hoop informatie op dit forum gevonden via de zoekfunctie, echt super.

Hierbij toch een vraag m.b.t hardtop:
De meeste hardtoprijders hebben vaak van die lelijke vouwen in de softtop zitten. Is er ook een mogelijkheid de complete softtop in de winter te demonteren en deze netjes uitgevouwen op te bergen in de garage zodat deze netjes blijft?

Alvast bedankt

Mvg
Sander

13 sep 2009 14:46
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
sander, elke Boxster rijder weet dat je je ruitje even moet helpen bij het inklappen, als je dat doet gebeurt er niets mee en blijft het netjes en kreukvrij, ik hoor van anderen dat ze er een handdoek tussen doen, maar demonteren lijkt me onnodig.

16 sep 2009 23:58
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Henzel,

Ik doel hier niet op het ruitje, dat had ik inderdaad gelezen. Maar de hoeken van de kap (stof)... je blijft dan heel duidelijk de plek zien waar de kap normaal knikt bij opvouwen.

Afbeelding
Hier een voorbeeld van de lelijke vouwen bij lang ingevouwen laten zitten.

17 sep 2009 0:46
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 991.2 Carrera 2018 Ex. 911 991 Carrera 4S Coupe PDK 2013 Ex. Cayenne 3.0 V6 diesel 2012 Ex. 911 (996) 3,4 C2 1998 Ex. Boxster 2.5 1997
Leerdam
Goed schoon en droog maken voordat je hem in z'n winterslaap vouwt... Inderdaad even het glaasje meehelpen, eventueel met een doekje er tussen...

Bij ontwaken uit de winterslaap even goed wassen, laten drogen en voila... Weer zo strak als een snaar...
Ik had er nooit last van bij mijn 1997'er! Boxster, en dat ding had in de winter gewoon altijd een hardtop er op...

Volgens mij is demonteren heeeeeel veel werk...

18 sep 2009 18:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex: 986 3.2S Tiptronic
Randstad
Ik denk dat het "standaard" niet voorzien is dat je de kap demonteert voor niet-reparatie doeleinden. Het kan wel, maar dan moet je na de winter de kap weer stellen e.d. met het gevaar dat je het nooit 100% gesteld krijgt.

De kap is gewoon een gebruiksvoorwerp dat na een tijdje vervangen dient te worden :-)

19 sep 2009 13:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Misschien zoek ik het dan iets te moeilijk. Dus gewoon zo net mogelijk opbergen en regelmatig het kapje vervangen ;)

Bedankt voor de reacties.

21 sep 2009 9:58
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]