Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:32

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Cayenne tiptronic afdekplaat verwijderen bij middenconsule 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Cayenne tiptronic afdekplaat verwijderen bij middenconsule
Beste Mede-forummers,

Ik ben net nieuw op dit forum, dus zal me even voorstellen. Ik heet Xaf, heb een vriendin en twee kleine zoontjes. een van een half jaar en een van bijna 2.

Het probleem:
Mijn vriendin heeft een Porsche Cayenne (tiptroinic) en nou heeft ons oudste zoontje een muntje in de tiptronic bak laten vallen. Niet echt in de bak, maar het muntje zorgt ervoor dat je hem niet heel makkelijk meer van P naar D kunt zetten. Nu wil ik dus even de afdekplaat van de tiptronic eraf halen, maar op de een of andere manier zit ergens nog een schroefje wat ik niet kan vinden. Onder de middenconsule zitten twee tork schroefjes en als je die loshaalt kunje de afdekplaat verwijderen. De afdekplaat kan alleen niet over de "schakelpook" heen. Je moet de schakelpook dus kunnen verwijderen, of de dikke knop die erop zit. De dikke knop moet je inknijpen om hem van P naar bijv. D te zetten, dus misschien zit achter die drukknop een schroefje oid, maar die kan ik niet vinden.
Hopelijk heeft een van de mede forum leden een tip, want om naar de garage te gaan en een schroefje te laten losdraaien voor een paar honderd euro kan altijd nog.

Ik rij trouwens zelf in een Audi S4, maar binnen enkele maanden ga ik zelf ook overstag naar een Porsche. mede omdat ik wel eens in de Cayenne rij, en het heerlijk stuurt, en qua afwerking ook nog net iets beter is dan een Audi. Ben heel erg 4x4 fan, dus zal een Carrera 4, Carrera 4S of Targa 4S worden.

06 jul 2007 12:25
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Kan je niet ff de cayenne omdraaien en ff schudden, lukt zekers :)

Lolz, sorry , ik kan u niet helpen maar hier op het forum zijn er wel een paar die soelaas kunnen brengen,
welkom uiteraard.

Kies de targa 4 s... mega mooi hé

06 jul 2007 12:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom, maar ik kan je helaas ook niet helpen.

06 jul 2007 14:25
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Inmiddels heb ik via een amerikaans porsche forum het antwoord gevonden.
Ik post het even hier, zodat er misschien ook andere mensen in de toekomst gebruik van kunnen maken en niet hun Cayenne hoeven om te keren ;)

Heb het inmiddels uitgeprobeerd, en het werkt. Wel is er een kleine toevoeging.

Ten eerste altijd de motor aan, en in Drive houden. En als je de pook er weer op wilt zetten, rammel dan een paar keer aan de knop. Er zit een palletje in, en die druk je met de schroeverndraaier naar achteren, maar valt soms weer op zijn plek. Rammel er even mee, zodat het palletje naar achteren valt. Achter is in dit geval de kant waar de indrukknop van de pook NIET zit.

Here's correct procedure for the Cayenne Automatic Shift Knob...

1. Apply park brake
2. Shift selector to drive(car must be running)
3. Firmly pull shift knob off of shaft(do not press selector button on shift knob while doing this)
4. To re-attach knob...place a short flat head screw driver under button on shift knob to wedge it forward gently while push the knob/shaft back onto the selector rod. Push until it snaps to place.
5. test for proper function and shift back to park before releasing park brake.

Laatst bijgewerkt door xaf op 11 jul 2007 10:59, in totaal 1 keer bewerkt.

10 jul 2007 14:47
Profiel Twitter 
Papendrecht
Bericht 
Kijk. dit is nu de bedoeling van een forum. :wink:

10 jul 2007 15:16
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
... dat je een vraag stelt en vervolgens zelf met het antwoord komt :?: :? :lol:

10 jul 2007 16:13
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Nee, dat je kennis deelt :!:

10 jul 2007 16:25
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ook van deze kant welkomgeheten Xaf

Laatste update 22/10/2013

13 jul 2007 3:28
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]