Auteur |
Bericht |
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Alarm/Trackingsysteem
Hoor wel eens wat over klasse 4 en 5..iemand ervaringen hiermee?
_________________________________________ t beste maar weer...
|
21 sep 2004 10:04 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Zonde van je geld...
Als ze je auto willen mee nemen doen ze dat toch wel
En wat betreft zo'n tracking device...
"oh, hij staat in ... sorry, maar daar gaan we 'm echt niet halen"
(vul zelf maar de ... in: een sigeunerkamp, Polen, of een sigeunerkamp in Polen )
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
21 sep 2004 13:48 |
|
|
kaldenbach
997 turbo 2007. boxster spyder 2012Leidschendam/Leusden
|
Inderdaad zonde van het geld als de verzekeraar er niet om vraagt.
Er zijn al trucjes om het systeem te omzeilen.
Nadat een auto is gestolen wordt hij snel een container ingereden.
Deze container is binnenin omgebouwd tot een soort van "kooi van faraday".
Vanaf het moment dat een auto in zo'n container staat is hij spoorloos en niet meer te traceren. De gestolen auto kan onopgemerkt de hele wereld rond.
|
21 sep 2004 14:02 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Alarm/Trackingsysteem
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
21 sep 2004 14:48 |
|
|
John
Cayenne
|
idd dus.
Helaas ervaring, helaas omdat het eigenlijk een verplich onnodige inverstering is, en dan nog duur ook gezien het nut.
De verzekeraar (Aegon bij mij) verplicht je tot een klasse 5.
Bij navrag aan onze hermandad, na een autodiefstal van me (zakelijke bestel/koel auto) zeiden ze dat ze niet weet hoe om te moeten gaan met een melding van deze aard, diefstallen van auto's die vooral in de nacht plaatsvinden, kan je alleen maar melden in kantooruren, dan gaan ze pas een fax (ouderwets) doorzetten naar de KLPD.
Zodat als ze je autootje pikken om plm 02.00 uur ze dan allang in Polen zitten ofzo.
Verder werkt de klasse vijf niet in een container, leuk hoor autootje weg en 6 weken later duikt ie op de GPS bij de meldkamer op in ............ Casablanca, Paramaribo, Kinshassa, Cairo, of zelfs Bagdad...........
Wow I want also a Porsche
Ook een handige jongen (inbouwer bv) heeft hem er in 15 minuten uit.
Dus leuk he, zo'n ding.
|
21 sep 2004 15:09 |
|
|
F@RGO
|
kostte bij mij 1500 eu + 400 per jaar abo
|
21 sep 2004 15:48 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Geen enkel antidiefstal systeem is 100%.
Herinner mij, ooit gezien (enkele jaren geleden) op TF1 ... franse televisie ... een (toen) maximum beveiligde Mercedes.
Die alarmfabrikant stond erbij en beweerde dat deze wagen niet te jatten was. Zat vol hi-tech alarm toestanden etc ...
Kwamen de heren televisiemakers aandraven met de grootste Franse ex autodief ooit gevat. (kerel had enkele jaartje achter tralies gezeten)
Had een gereedschapsetje bij van pakweg 10 zelf ontworpen gereedschappen ... 25 seconden ... en de Mercedes stond te draaien en was klaar voor vertrek ...
dus idd ... als ze hem MOETE hebbe ... zulle ze hem hebbe ...
Zo ooit de wegenwacht in Antwerpen een mevrouw zien helpen die haar sleuteltjes op haar Astraatje had laten zitten en er dus niet meer inkwam ... plastic hamer ... 1 tik op de juiste plaats ... "KLIK" alle deurtjes los ... wellicht de "crash-sensor" oid ...
Dirk
|
21 sep 2004 16:47 |
|
|
F@RGO
|
das waar, maar ge moet het hebben of geen verzekering.
|
21 sep 2004 17:24 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Volgens mij is elke container een kooi van Faraday, hoeft dus niet omgebouwd te worden.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
21 sep 2004 20:35 |
|
|
F@RGO
|
Kooi van Faraday
Kooi van Faraday is de benaming voor een constructie van ijzer die er voor zorgt dat elektromagnetische velden buiten de kooi gehouden worden. Ontvangst van radiosignalen is in een kooi van Faraday niet mogelijk. Allerlei stoorvelden zoals van bliksem hebben in een kooi van Faraday geen invloed, vandaar dat kritische natuurkundige experimenten vaak in een dergelijke kooi gedaan worden. Een auto werkt in zeer beperkte mate ook als kooi van Faraday, maar vanwege de grote ramen is ontvangst van hoge frequenties zoals voor GSM ook in de auto mogelijk.
De kooi is genoemd naar Michael Faraday.
zo werkt google
|
21 sep 2004 22:13 |
|
|
Vinny
944 coupe / 968 Kobalt blauwLeusden
|
| | | | John4S schreef: idd dus. Helaas ervaring, helaas omdat het eigenlijk een verplich onnodige inverstering is, en dan nog duur ook gezien het nut. De verzekeraar (Aegon bij mij) verplicht je tot een klasse 5. Bij navrag aan onze hermandad, na een autodiefstal van me (zakelijke bestel/koel auto) zeiden ze dat ze niet weet hoe om te moeten gaan met een melding van deze aard, diefstallen van auto's die vooral in de nacht plaatsvinden, kan je alleen maar melden in kantooruren, dan gaan ze pas een fax (ouderwets) doorzetten naar de KLPD. Zodat als ze je autootje pikken om plm 02.00 uur ze dan allang in Polen zitten ofzo. Verder werkt de klasse vijf niet in een container, leuk hoor autootje weg en 6 weken later duikt ie op de GPS bij de meldkamer op in ............ Casablanca, Paramaribo, Kinshassa, Cairo, of zelfs Bagdad........... Wow I want also a Porsche Ook een handige jongen (inbouwer bv) heeft hem er in 15 minuten uit. Dus leuk he, zo'n ding. | | | | |
Geef me 10 minuten.
_________________________________________ Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.
|
21 sep 2004 22:15 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Klasse 4 en 5 alarmsystemen: heb er beroepsmatig ervaring mee, de ene verzekeringsmij. eist het wel terwijl een andere er wat makkelijker in is. Het hangt heel vaak af van het aantal polissen die je bij een assuradeur hebt ondergebracht. Des te meer polissen ondergebracht, des te makkelijker je wat duurdere auto zonder kl. 4 of 5 verzekerd krijgt; vanaf 70000 euro is niet een grens die door iedere verzekeringsmij. wordt gehanteerd.
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
21 sep 2004 23:09 |
|
|
John
Cayenne
|
Het zit hem in de GSM die dus naar de meldkamer belt als er een alarmsituatie plaatsvindt, sloop je die er het eerste uit ben je al een stuk verder.
Maar ik had het wel is eerder geschreven, als ze mijn P jatten hoef ik hem niet na een tijdje helemaal naar de k......... terug
|
22 sep 2004 11:48 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Vind het verzekeringsaspect minder belangrijk...wil m gewoon niet [onvrijwillig]kwijt!! Zou graag willen weten wat technisch gezien de ''voordelen''van klasse 4/5 zijn..Vinny..
_________________________________________ t beste maar weer...
|
22 sep 2004 12:27 |
|
|
John
Cayenne
|
Technisch:
Louter alleen het voertuigvolgsysteem.
Na alarm belt de auto zelf in bij de meldkamer (AVL systems te Wateringen)
Deze bellen jouw, met de vraag of het een vals alarm is, je antwoord moet je bevestigen met je identificatiecode, welke je hebt gekregen middels een soort creditkaart.
Ben jij niet te bereiken dan bellen ze de door jouw aangeboden alternatieven (Zakelijk-Partner-andere), welke ook een eigen identificatiecode hebben.
Bij een diefstal melden hun de Politie met de juiste positie (middels GPS) van de auto, deze positie is ook middels internet en je identificatiecode te volgen.
Dusssssssssss ook je vrouw kan bv. zien waar jij je bevindt op een bepaald moment, handig he, kan ze alvast de spruitjes afgieten.
Ten alle tijden volgt een melding aan de Politie middels jouw bevestiging.
|
22 sep 2004 15:01 |
|
|
horn
PF #57
|
Goede bekende van mij rijdt een audi A8. Zit een ander soort alarm op, nl. een soort van wegrij beveiliging. Voordat je de auto start druk je een verborgen knopje in. Starten, rijden, niets aan de hand. Druk je echter het knopje niet in; starten, rijden en 2 km verder wordt alles automatisch uitgeschakeld.
Is een duits systeem dat hij erin gebouwd heeft nadat zijn vorige gecarjacked was (klem gereden in Frankrijk, blaffer op hoofd en auto weg). Schijnt goed te werken. Zou ik nl. ook liever hebben dan een kl 4/5 alarm. Kan je nl. gewoon lekker twee km wandelen (die 2 km voorkomt dat ze niet kunnen starten en jou onder dwang de auto laten starten) en heb je je autootje terug.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 sep 2004 0:03 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
En wat als ze hem op een aanhanger knallen ...
Is goed systeem tegen car jacking ... maar beetje waardeloos voor andere vormen van pikkedieven ...
Volgens mij maar 1 efficiënt "alarmsysteem" ... 220volt op het koetswerk ...
|
23 sep 2004 6:25 |
|
|
Stangman
|
|
23 sep 2004 8:21 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
grappig
_________________________________________ Got coffee?
|
23 sep 2004 9:04 |
|
|
John
Cayenne
|
Dit mag in NL niet, zelfs het systeem dat je op afstand een auto kan stilleggen en de deuren op slot houden (is bestaand) mag van de NL wet niet, jeweetwel een inbreker heeft ook rechten .
Aan de andere kant, stilleggen net op een overweg of een omhoog gaande brug is wel leuk natuurlijk.
En het is de eis van de verzekering dat je klasse vijf moet hebben , ben der ook nie blij mee.
|
23 sep 2004 9:11 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik denk dat dat ook een van de redenen is dat hij naar Belgie is verhuisd...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 sep 2004 19:14 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Over de werking van het voertuigvolgsysteem ..... heeft iemand het wel eens getest ..... je weet wel om te zien of het ook daadwerkelijk werkt .
Er stond een tijdje geleden een artikel/discussie over in " 911 & Porsche World". Iemand ging met z'n Porsche met de boot van de UK naar het vaste land en was vergeten om dat bij de centrale te melden. In paniek nog voor "inscheping" gebeld, maar kon de centrale niet bereiken(!). Bij terugkomst zonder verdere consequenties geïnformeerd en toen bleek er nog nooit een signaal van z'n unit te zijn ontvangen ..... en bleek dat ook nooit te worden getest, niet na inbouw en niet regelmatig daarna ..... zoiets als bij (veel) boetes dus? ..... kassa zonder leereffect / premie zonder consequenties??
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 sep 2004 19:30 |
|
|
John
Cayenne
|
Ieder jaar moet je hem testen door een erkend bedrijf in NL.
|
23 sep 2004 20:43 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Klopt, maar weet je zeker dat dat signaal dan ook wordt getest mijn ervaring met de jaarlijkse keuring van klasse3 .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 sep 2004 20:54 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik weet 't ook allemaal niet zo zeker ....
op de jubileum rit bleek maar weer dat m'n alarm erg zuinig staat afgesteld ...
.. je moe(s)t eerst in de auto klimmen voordat de radar een beweging "ziet"
.... toch wordt dit elk jaar gekeurd (getest en gestempeld).... door het bedrijf dat 'm ingebouwd heeft .... zou dat 't soms zijn ...
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
23 sep 2004 21:09 |
|
|