Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:26

Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Ervaring met achterhalen historie?... 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht Ervaring met achterhalen historie?...
Hallo,

Zijn er onder jullie die ervaring hebben met het achterhalen van de onderhoudshistorie van je - geïmporteerde - Porsche?
Werken Duitse Porsche dealers over het algemeen mee?
En wat zijn verder mogelijke kanalen?

Vragen, vragen....

Tx :wink:

09 jul 2007 21:46
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Heb het volgende mailtje gedicht aan Porsche-Zentrum Hannover:

===

Sehr geehrte Dame, Herr,

Letzten Samstag hab Ich das folgende Porsche Fahrzeug gekauft. Es betrifft den '92-er 964 C2 Coupé, Amazone Grün metallic, mit folgenden Daten:

1. Fahrzeug-Ident.-Nr. WPOZZZ96ZNS401779
2. 964 330
3. M6402-62N (A oder R?)5002
4. L39A TT
5. C00-139-231-249-340-403-573-650-659 (noch immer korrekt)

Datum Fahrzeug ausgeliefert: 07-01-1992, Stempel des autorisierten Händlers: Porsche-Zentrum Hannover Sportwagen Zentrum Petermax Müller.

Ich habe das Garantie & Wartung buch in meinem Besitz. Jahreswartung und Fahrzeugwartung Stempel sind von Porsche-Zentrum Hannover gefüllt bis 23.10.1996, bei dem Kilometer Stand 42698. Nach diesem datum, gibt es leider keinen Daten oder Stempel von P-Z Hannover mehr.
Erst 23.06.2004 ist wieder gestempelt worden, bei Kilometer Stand 63892, und durch einen Niederländischen Händlers (Theo Jansen Porsche, aus De Wijk/NL):
- 23.06.04 bei Km. 63892 (Fahrzeugwartung)
- 14.12.05 bei Km. 64128 (Jahreswartung)
- 07.11.06 bei Km. 68880 (Auslieferung vorigen Kunde)

Den heutigen Kilometer Stand ist 72230. Nun ist meinen Versuch an Ihnen: Ich habe gar keinen Rechnungen dabei. Entweder das bezeichnet guter oder schlechter Bericht. Aber trotzdem ist meine Frage an Ihnen:
Können Sie mich bitte informieren über den Kompletten Historie des Autos? Im idealen Situation möchte Ich gerne Kopien bekommen von allen Rechnungen den Sie zurückführen können.

Ich möchte sehr gern den Kompletten Historie von diesem schönen Fahrzeug bekommen. Ich hoffe das Sie mich helfen können mit meinen Fahndung und Danke Ihnen sehr, im Voraus!

Mit freundlichen Grüßen,
Erik Eikens

===

Beetje slijmen aan het eind, voor het beste resultaat.... :wink:
Houd jullie op de hoogte...

09 jul 2007 23:47
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Audi V8 Mercedes SL 280 Discovery 3 HSE V8 2005
Heemskerk
Bericht 
Ben benieuwd wat je allemaal losgeweekt krijgt daar in het Duitsche. Ik heb zelf die moeite nooit genomen; tijdgebrek, je kent dat wel. enneehhh... 13x een mail sturen en zo... brrr...

09 jul 2007 23:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Net briefje! :thumleft: Ben benieuwd!

10 jul 2007 0:39
Profiel
Bericht 
Heb destijds (2006) een soortgelijke brief gestuurd, naar de 2 duitse dealers, die in m'n boekje afgestempeld stonden.
Kreeg van beide het antwoord terug dat alles in hun archief van 10 jaar en ouder werd vernietigd. (Mijn porsche werd in 95 geimporteerd... :( )

10 jul 2007 7:02
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Ik ben bij PON Leusden nog steeds bezig (nu +/- een jaar)met de oude rekenigen, aangezien mijn 964 tot 2001 bij hen in onderhoud is geweest. Ze zijn dus niet bepaald scheutig hiermee... Maar door tijdgebrek etc etc ben ik er de laatste maanden niet meer mee bezig geweest. Ik denk dat het uiteindelijke wel zal lukken :wink:

10 jul 2007 8:06
Profiel
PorscheForum Junkie
regio Waterland
Bericht 
Dank voor de reacties. Ik heb voor de C4 targa eens een missend stempeltje opgehaald bij de dealer. Was absoluut geen probleem, want ik had de rekening van de onderhoudsbeurt van destijds er wel bij.

Dit is idd een 'omgekeerd' verhaal. Veel stempels, betrouwbare datums & km-standen maar verder geen 'physical evidence'.

Heb al in de planning staan om er - als er geen fatsoenlijke reactie komt - heen te rijden. Leuk tripje ("Historic 911 Amsterdam-Hannover rally, finding the Roots"). Klant is koning, ik blijf dan net zo lang aan die balie staan totdat ze met XP systeemherstel de oude facturen uit het archief opgetakeld hebben. Rijd dat stuk niet voor níks.... :wink:

10 jul 2007 8:19
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Amsterdam
Bericht 
Ik dacht dat jij eerst wat stempeltjes moest gaan halen voor Erik(a)E-Junior :idea: :mrgreen: :roll: :lol: :lol: :lol: ......................... :wink:
(of is het nog niet zover ?)

10 jul 2007 8:32
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Hoi Erik,

Ik heb hier ervaring mee. In het onderhoudsboekje van mijn Boxster misten de stempels van de eerste 2 beurten en de aflevering. Wel was er door de 1e eigenaar zelf iets in gekrabbeld met km-stand en 'Porsche Centrum Wuppertal'.

Ik heb toen 'Porsche Centrum Wuppertal' gemaild met vermelding van de VIN, en kreeg een antwoord terug dat ik het boekje kon opsturen en dat zij de stempels zouden zetten indien e.e.a zou kloppen.

Toesturen durfde ik niet, omdat ik vreesde mijn boekje (en dus mijn historie) kwijt te raken.

Ik ben toen persoonlijk (was in de buurt) bij 'Porsche Centrum Wuppertal' langsgegaan. Ik was verbaasd te zien dat uit een la een compleet dossier van mijn auto werd gevist. Met rekeningen en alles erbij.

De notities in mijn boekje werd nauwkeurig gecontroleerd, en ik kreeg 3 stempels (aflevering, 1e- en 2e beurt). Alles klopte gelukkig wel. Echter op de vraag of ik een kopie van de rekeningen mocht hebben werd negatief geantwoord. Dit is een zaak tussen 'Porsche Centrum Wuppertal' en de 1e eigenaar, en dus prive. Vond het erg jammer dat ik die historie niet meekreeg (mocht het ook niet inzien) maar heb tenminste mijn stempels.

Ik denk dat ik, om deze in mijn bezit te krijgen, toestemming moet vragen aan de 1e eigenaar. Ik heb zijn (oude?) adres (staat in boekje), maar of ik die moeite wil doen?

Zoja moet ik opschieten, want mijn auto is van 1998...

10 jul 2007 14:37
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Heb alle beurten afgestempeld staan in het boekje echter had niet al de rekeningen.
Vanaf 1997 heb alle rekeningen kopie toegezonden gekregen vanauit Porsche Bamberg en Porsche Nurnberg waar mijn auto altijd in O.H. is geweest.

Ook heeft Nurnberg bepaalde facturen gescand en verstuurd naar mijn e mail.

Vooral melden dat je een groot liefhebber bent van het merk Porsche.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik alle medewerking heb gehad.

Trouwens alle eigenaar gegevens zijn wel verwijderd maar deze heb ik in boekje en op de fahrzeugbrief.

10 jul 2007 16:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Heb dit ooit ook geprobeerd bij een vorige Porsche van me. Porsche Zentrum Stuttgart wilde echter niet meewerken omwille van privacyredenen van hun klanten :cry:
Toch succes.

10 jul 2007 19:24
Profiel
PorscheForum Junkie
regio Waterland
Bericht 
Intussen de reactie ontvangen van Porsche-Zentrum Hannover. Zoals verwacht:

Sehr geehrter Herr Eikens,

vielen Dank für Ihre E-Mail.

Leider können wir Ihnen keine Dokumente oder sonstiges von dem oben genannten Fahrzeug aus Datenschutzgründen aushändigen.

Der letzte Werkstattkontakt mit dem Porsche war im Oktober 1996.

Mit freundlichen Grüßen
ppa. i.A.
Wesemann Galley
Tel. 0511-39900-0
E-Mail: info@hannover.porschezentren.de
Porsche Zentrum Hannover
Petermax Müller GmbH co.KG
Podbielskistr. 117
30177 Hannover

Geschäftsführer :
Horst-Peter Kirchhoff
Dirk Strohmeier

Amtsgericht Hannover
Handelregister-Nr. HRA 200023
Steuer-Nr.25/215/05018
Kst-ID DE244.264580

:arrow: Dat wordt dus een herhaald verzoek, met weg-gumming van de namen en adressen van eerdere eigenaar (die idd gewoon met naam en adres in de "Wartung & Garantie" staat :!:...).

Geneuzel; dit komt toch vaker voor?

10 jul 2007 21:33
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
ErikE schreef:
Geneuzel; dit komt toch vaker voor?

Ja hoor, daarom is het ook een standaard antwoord. :idea:

10 jul 2007 22:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Heemskerk
Bericht 
Hmmm.

Ik zou het over een andere boeg gooien en de Duitse eigena(a)r(en) benaderen. Misschien vindt men het erg leuk een foto te ontvangen van hun oude Pors, inmiddels voorzien van Nederlands kenteken?! Daarnaast kan Theo Jansen (Annelies, in dit geval) ook even een greep in de administratie en naar de copier doen om de aldaar uitgevoerde onderhouds- en afleverbeurten naar je toe te sturen.

10 jul 2007 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Wat heb ik dan geluk gehad als ik dit zo lees.

11 jul 2007 0:19
Profiel
PorscheForum Junkie
regio Waterland
Bericht 
Inmiddels ook contact gehad met Theo Jansen, van waaruit de auto 2x een nieuwe eigenaar heeft gevonden. Prima te woord gestaan, maar ook zij hebben geen enkele documentatie van de auto. Naar eigen zeggen "omdat er niks te documenteren valt, bij een auto met 70.000 km "(?). Auto heeft 2 afleverbeurten gehad, maar dat is 'intern TJ' vestzak-broekzak methode en geen 'interne facturering werkplaats-showroom'. Dat laatste kan ik wel begrijpen.

Dussss... maar eens een fijn tripje plannen richting P-Z Hannover, en hier een six-pack Heineken op de balie leggen :wink:

11 jul 2007 12:02
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
en dan??? verwacht je 2 factuurtjes te krijgen van de 2 beurtjes die je Porsche heb gehad? Tsjeeez wat een moeite voor 2 a viertjes die helemaal NIKS betekenen?

Zou het gaan om een motor revisie of andere bijzondere dingen dan kan ik me nog voor stellen dat je wilt weten WAT er gedaan is aan je Porsche. Maar de eerste 2 standaard onderhouds beurtjes? nee!

11 jul 2007 16:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Zonder jou of degene waar jij em van gekocht hebt op de tenen te willen trappen maar is die 70.000 km op één of andere manier aantoonbaar?

11 jul 2007 16:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Heemskerk
Bericht 
Die 70k steek ik mijn hand voor in het vuur. "Scheckheft voll", alleen geen unterlagen.

Citaat:
en dan??? verwacht je 2 factuurtjes te krijgen van de 2 beurtjes die je Porsche heb gehad? Tsjeeez wat een moeite voor 2 a viertjes die helemaal NIKS betekenen?

Dus historie bij een auto betekent helemaal niks? Dan hoef je, als je jouw auto verkoopt, mij i.i.g. niet te bellen.

11 jul 2007 17:31
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
ik zeg dat die standaard factuurtjes niks betekenen :!: da's nogal een groot verschil ;) De stempeltjes staan toch gewoon in het boekje??
Ieder zijn meug natuurlijk, maar IK vind het wel heel veel moeite voor een factuur waar nagenoeg niets op zal staan. Als het in de buurt is alla, maar om zoveel op en neer te reizen hiervoor?

Mijn boekje is ook netjes afgestempeld bij de dealers maar ook geen facturen van de REGULIERE dealer beurtjes. Als je mijn auto daarvoor zou laten staan?? ach...
En twijfel je over de echtheid van de stempels, dan kun je altijd toch even bellen met de dealer ofdat de beurtjes wel echt zijn uitgevoerd? daar draait het toch om of ben ik nou de gek?

11 jul 2007 22:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Heeft een dealer die gegevens nog wel? Pakweg van een beurtje van 16 jaar geleden? Dat zijn tenminste de oudste rekeningen die ik heb, van 1991 [40000 beurt, auto is van 86]

mhaschreurs.hyves.nl

11 jul 2007 22:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar bij mijn aankoopkeuring (bij pon dealer) hadden ze de historie wel nagetrokken en bleek te kloppen. Ik vermoed dat ze dat gewoon digitaal hebben?

11 jul 2007 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
16 jaar oud digitaal? Lijkt me sterk. Van de belasting moet je die zooi 7 jaar bewaren. Daarna flikkeren wij alles weg. 9 jaar geleden dachten wij er echt niet aan om iets te 'digitaliseren'. :?

11 jul 2007 23:05
Profiel
PorscheForum Junkie
regio Waterland
Bericht 
Denniz C2 schreef:
Durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar bij mijn aankoopkeuring (bij pon dealer) hadden ze de historie wel nagetrokken en bleek te kloppen. Ik vermoed dat ze dat gewoon digitaal hebben?

Goh, dit zijn de 1ste paar zinnen, die op rustige toon overkomen.... het kan dus wel... En anders laat je dit stukje discussie toch voor wat het is? :roll:

Het is eigenlijk heel simpel.
Onlangs heb ik een (prachtige) 964 van 15 jaar oud (!) gekocht, met een gevuld stempelboekje, waarin één deelgebied, van 1996 t/m 2004 onduidelijk is. Vóór 1996 is de auto prima onderhouden door P-Z Hannover; ná 2004 is de auto onderhouden door Theo J te De W.
Als zelfbenoemd P-enthousiast, wil ik graag de hele historie weten. Voor een compleet dossier, de beleving én voor de fun....

11 jul 2007 23:15
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
en gelijk heb je. azijnpissers moet je negeren. :idea: lekker doen wat je zélf wilt!

11 jul 2007 23:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende