Auteur |
Bericht |
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Carriëre-switch: vestigingsmanager Kwik-Fit
Ik ben gevraagd of ik geen interesse zou hebben in een baan als vestigingsmanager bij Kwik-Fit. Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik er precies zelf mee aan moet. Aan de ene kant spreekt het mij wel aan omdat ik in mijn huidige baan geen mogelijkheid meer heb om te groeien, maar aan de andere kant hoor je wel redelijk veel negatieve geluiden over Kwik-Fit. Het lijkt me zelf een mooie stap om wat management ervaring op te doen, maar daarentegen weet ik niet hoeveel waarde er in de toekomst op mijn CV aan vast zit. Een bedrijfsleider bij de Aldi is tenslotte ook niet hetzelfde als die van AH. Dus voor mijzelf ben ik er nog niet helemaal uit. Binnenkort zou ik in ieder geval uitgenodigd worden om een te komen praten, dus dat wacht ik voorlopig even af.
Aangezien er hier genoeg mensen altijd overal een eigen mening over hebben, ben ik wel eens benieuwd naar de meningen van buitenstaanders.
_________________________________________ NPC 0577
|
11 jul 2007 20:29 |
|
|
cabrio wim
|
Zou ik altijd doen Guido, eigen baas en Kwit Fit met jou vermogen naar een hoger nivaeu brengen, als de pay goed is.
|
11 jul 2007 20:48 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: Carriëre-switch: vestigingsmanager Kwik-Fit
Op je cv maakt dit volgens mij niets uit.
Denk eerder dat dit in het kopje van de persoon zit. Dat ze liever zeggen dat ze bij Ah werken tegenover bij Aldi.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 jul 2007 20:49 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Volg je hart...hecht geen belang aan "naam"...maakt ni uit...liever een bloeiende Kwik-Fit dan een kwakkelende NorAuto...wat de betaling betreft, het is niet omdat het bedrijf "naam" heeft dat de verloning naargelang is...integendeel, want voor bedrijven met naam staan de kandidaten in de rij
...denk er maar es over...als het je kan beter maken, waarom dan niet? Gawelalles goed na alvorens je er (onvoorbereid) in te storten
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
11 jul 2007 21:02 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Carriëre-switch: vestigingsmanager Kwik-Fit
Altijd leuk om te horen dat ze je ergens willen hebben Als manager moet je beslissen voor de mensen op de werkvloer. Maar dan moet je zelf al wel weten wat je wilt. Wil je hoger op? Of ben je tevreden met een 'niveau lager' maar misschien meer vrije tijd en minder stress De uitdaging heb je alvast om te zorgen dat je over een tijd redelijk veel positieve geluiden hoort over Kwik-Fit. Je bent nog niet eens begonnen en denkt nu al aan de baan daarna Afwachtend type?
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
11 jul 2007 21:04 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
@Wim, wat het zou schuiven weet ik nog niet, maar dat hoor ik vast nog wel in het gesprek.
@Paul, bij de (nederlandse) Aldi is de bedrijfsleider gewoon een werknemer met wat extra verantwoordelijkheid die verder dezelfde taken heeft als de rest van het personeel. Een vriend van mij is dat daar namelijk geweest en hij vertelde mij dat eigenlijk niet veel voorstelde.
_________________________________________ NPC 0577
|
11 jul 2007 21:10 |
|
|
993_4S
993_4S
|
alsof je alleen bij de marktleider leuke jobs hebt
gewoon gaan jippie en kijken hoe het gevoel is. misschien dat porscherijders op de kwikfit neerkijken, maar hele volksstammen doen dat niet. ik heb vanuit het verleden in utrecht goede ervaringen met kwikfit. als je betrokken mensen hebt kan je overal wat van maken. dat is nou net de uitdaging van vestigingsmanager. zorgen dat ze in jouw omgeving wél enthousiast over kwikfit zijn.
wat doe je nu eigenlijk?
|
11 jul 2007 21:12 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
@993_4S:
Momenteel ben ik calculator bij een autoschadeherstelbedrijf. Ik doe dit werk nu 10 jaar en wil toch wel eens een stapje verder. Bij mijn vorige baas heb ik in het verleden 1,5 jaar lang in mijn eentje het bedrijf draaiende moeten houden, aangezien hij een concurrent had overgenomen en vond dat hij daar maar een poosje moest bivaceren totdat de nieuwbouw klaar was en beide bedrijven samen konden smelten. En planning en leiding geven aan mensen in een werkplaats zijn belangrijke taken van calculator zijn.
Ik moet nog net iets meer dan 33 jaar voor ik met pensioen zal mogen, dus ik denk dat ik in die tijd vast nog wel een keertje zal switchen
_________________________________________ NPC 0577
|
11 jul 2007 21:23 |
|
|
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
Mijn broer werkt bij Kwik-Fit (receptionist) en is er erg content. Hij werkte hiervoor bij een ander autobedrijf en vindt KF professioneler. Ik weet wel dat alles redelijk strak/procedureel is geregeld. Moet bij je passen. Wel heb je zeker de kans om je eigen (positieve) stempel op de service richting klanten te drukken.
|
11 jul 2007 21:35 |
|
|
993_4S
993_4S
|
dan ligt het best een beetje in de lijn en het blijft een verantwoordelijke job. je bent toch verantwoordelijk voor een 'heel bedrijf'. ik zou het doen als ik jou was. staat trouwens ook best lekker op je cv.
bedenk je wel dat het een hoop verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Leuk en soms niet leuk.
|
11 jul 2007 21:48 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Allereerst is het al heel wat als je gevraagd wordt.
En ik zou zeker gaan praten met ze. Mak voor jezelf een lijstje van punten die je belangrijk vindt. Niet alleen om als vragen te stellen maar schijf ook eens op wat je sterke punten en zwakke punten zijn die bij de baan horen.
Vervolgens niet afwachten maar zef alvast aan de bel gaan trekken. In dit soort functies zoeken ze mensen die wat risicos durven nemen en zelf graag de leiding nemen.
Over je CV zou ik me niet druk maken. Als jij de functie goed kan invullen en je eigen stempel op het bedrijf kan drukken zal dat achteraf op je cv en als referentie inslaan als een bom
Handen uit de mouwen dus
Succes
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
11 jul 2007 22:25 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Met alle respect zou ik heel goed in de spiegel gaan kijken.
Als je al 10 jaar calculator bent en nu naar bedrijfsleider/manager?En dan heb ik het nog niet eens over de verschillen in de betrefffende bedrijfstakken.
Lijkt me een grote sprong.....In ieder geval een lange aanloop nemen
Maar gezien je 10 jaar op dezelfde job ben je een voorzichtiger type en zou ik een kleiner sprongetje wagen.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
11 jul 2007 23:19 |
|
|
bert964c4
vianen
|
He Guido,
Wat dacht je van een KF gespecialiseerd in Porsche ,
Ik denk dat het helemaal niet verkeerd zou zijn, zoals je zelf al schrijft zit je nu vast bij het huidige bedrijf en kun je niet verder.
Geloof in jezelf en ga ervoor, en negatieve berichten over KF
Je hebt al eerder een bedrijf draaiende gehouden, dus waarom zou je dit niet kunnen?
Doen , Ga ervoor, op het andere ben je uitgekeken
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
11 jul 2007 23:26 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Verschillende punten zijn door sommige al genoemd. Zie in je verhaal leuke uitdagingen:
- Keertje babbelen kost niks, en je bent snel een ervaring rijker
- Waarom hebben ze je gevraagd, waarom jij?
- Doorgroet mogelijkheden is altijd prettig
- Negatieve geluiden...=> .misschien ben jij de juiste persoon om dit om te draaien
- Altijd goed voor je CV om management ervaring te hebben, ook bij de Aldi!!
Succes
|
11 jul 2007 23:40 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Het zou wel een verademing zijn als er eindelijk eens een Kwik Fit komt waar kwalitatief goed werk geleverd wordt...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
12 jul 2007 0:21 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
"Praten kan altijd" met andere woorden: ga in ieder geval het gesprek in! Kijk wat ze te bieden hebben: Nee heb je, Ja kun je krijgen.
In het uiterste geval heb je je marktwaarde weer eens getoetst.
En je weet het: ALTIJD 10% meer vragen dan ze bieden!! (9 van de 10 keer krijg je het ook nog!!)
(By the way: zeg, Erwin Renntech: sinds wanneer beun jij bij als "personal career coach" )
_________________________________________ Take the long way home....
|
12 jul 2007 0:33 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Dergelijke low-cost bedrijven zijn vanuit business-oogpunt zeer interessant en leerzaam om te werken. Zou het niet als negatief ervaren, maar positief. Gewoon praten, en als het goed voelt de stap zetten. Ook al lijkt het op dat moment wat 'eng'.
|
12 jul 2007 0:35 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
En wat iedereen hier vergeet....
Eerst gaan praten met KF en dan eerlijk de kaarten op tafel ri. je huidige werkgever. Volgens mij is hij erg tevreden over je, geef hem de kans om met een tegenvoorstel te komen!
En KF, is dat niet een franchise concept? Misschien kun je bij KF van bedrijfsleider doorgroeien naar franchise nemer met je eigen vestiging?
Uitdagingen genoeg zo, gewoon gaan praten en je kritische vragen stellen, komt ook serieus over. Zet ze vooraf op papier om te voorkomend dat ze je in de loop van het gesprek vergeet te stellen.
KF lijkt mij best een goede organisatie waar je veel kan leren.
Succes!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
12 jul 2007 9:09 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Er zijn veel slechte Kwik-fits. Als je de baan accepteert gewoon zorgen dat de verstiging waar jij aan het hoofd staat wel goed is.
De reputatie van het bedrijf zegt natuurlijk niets over hoe je je werk uitvoert. Ik ken echt supermonteurs die bij Peugeot sleutelen en waardeloze figuren die aan Porsches sleutelen (en v.v.).
|
12 jul 2007 9:51 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Dan kunnen we eindelijk naar de KF voor een uitlaat!
Gewoon praten met die mensen, je tekend tenslotte geen contract om een gesprek aan te gaan........Je hebt alle vrijheid na zo'n gesprek.
Ik wordt momenteel ook nu en dan gevraagt (niet voor de KF, maar binnne de levensmiddelenindustrie en de sales hiervan) en ga soms het gesprek aan. (Je weet nooit wat er uit komt en je leert zo ook wat je waard bent....)
Veel succes
|
12 jul 2007 21:05 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ze hebben geloof ik toch wel serieus interesse! Vandaag een belletje gehad van de area-manager, met het nieuws dat de dichtstbijzijnde vestiging voor mij waar ze nu nog iemand zoeken in Etten-Leur is . Ik heb hem toen maar uitgelegd dat ik dat net iets te ver vond (85km enkel!), aangezien er eerst gesproken werd over Goes. Hij wilde koste wat kost toch graag een gesprek met mij regelen, en zou kijken of er ergens een mouw aan te passen zou zijn. Dus op 14 augustus komt hij naar de vestiging in Middelburg toe, zodat ik op de fiets kan komen .
Wordt vervolgd.
_________________________________________ NPC 0577
|
12 jul 2007 21:47 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Veel succes ermee Double G, maar om dat hier te bespreken En dan bedoel ik niet het non-Porsche gehalte van je post (daar bezondigen er zich "nu en dan" anderen ook wel eens aan ) maar het feit dat dit geen louter anonieme babbelbox is. Ik heb voor de gein "Double G" eens ingegeven op de Belgische Google-site met als optie "pagina's in het Nederlands" -> bij de 9de hit word ik al naar jouw profiel op dit Porsche forum gelinkt. Wie weet leest hier wel een collega/klant etc. van jou mee... Of iemand die bij KF werkt.
Ik wil zeker niet paranoïde doen hoor, maar ik spreek uit ervaring hoe klein de sollicitatie-wereld soms is
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
12 jul 2007 22:12 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Heb je een punt 2.2VTEC
Veel bedrijven doen van potentiele kandidaten even een naam check via Google. Het is snel en kost niks en soms vind je best leuke informatie over mensen.
Alleen weet zijn potentiele baas wie Double G is.....
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
12 jul 2007 22:59 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
wie op mijn complete naam Googlet komt terecht op een satirische text die ik 10 jaar geleden geschreven heb over de talloze problemen die ik had met mijn toenmalige Volvo 480ES... Ik vind het nog steeds vermakelijke lectuur, maar of een evt. toekomstige werkgever (lees : in multinationals doorgaans bekrompen HR-manager) met dgl. studentikoze kolder blij is - gek genoeg ranken de papers die ik geschreven heb, toen ik na mijn studies aan de Gentse univ werkte, lager bij Google alhoewel die iets meer relevantie hebben dan mijn wedervaren met die 480ES...
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
13 jul 2007 0:13 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zeker met het andere draadje in het achterhoofd zou ik eens gaan luisteren .
Luisteren en informeren kan nooit schaden.
Verder sluit ikme bij Paul en Mich aan.
Ook ik zit niet meer in dat niveau gastronomie waar ik jaren in gezeten heb en ja , dat heeft een beetje gewrongen , maar de zaak is maar een paar maanden gestart en ik kan het mee helpen omhoog werken.
Mijn 2 bazen betrekken me al overal in en in een jaartje wordt er serieus uitgebreid (meer dan 2 miljoen € investeringen) en heb ik buiten de uitnodiging om aankoop nieuw materiaal (keuken etc) ook een interessant aanbod gehad.
Ik ben sereius in de overweging aan het gaan of ik tegen dan mijn zaak niet ga stopzetten.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 jul 2007 0:16 |
|
|