Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:16

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
is dit verstandig? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht is dit verstandig?
Hallo porsche geleerden,

Ik ben nieuw op het forum en heb eigenlijk meteen een vraagje.
Ben van plan om eindelijk eens een echte auto aan te schaffen; een porsche..(964).
Maar ik twijfel omdat ik geen stalling of garage heb en ook nog eens in de binnenstad woon.
Ik zal de auto dus buiten moeten laten staan ;overigens wel met goed (toe)zicht en er zit alarm en startonderbreking op de auto die ik op het oog heb.
Kan je zo'n auto buiten laten staan of vraag ik dan om problemen.
Voor vandalisme ben ik niet zo bang maar als ze hem stelen zit ik deep in the kleenexx..

11 jul 2007 23:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Hij kan t.a.t. gestolen worden.
Heb 3,5 jaar lang mijn 89-er 3,2 Carrera buiten laten staan.
Hartje binnenstad Zwolle
1x bekrast gehad... Leuk...

11 jul 2007 23:12
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
kan wel. mijne stond vroeger ook buiten. risico op jaloerse voorbijgangers die hem vandaliseren. dat hou je.

maar of dat nou een reden is om geen Porsche te kopen :?

11 jul 2007 23:13
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S
Soest
Bericht Aanschaf 964
Beste Rookie,
De aanschaf van een 964 is natuurlijk een goed idee, vooropgezet een doortimmerde aankoopkeuring, proefrit met ervaringsdeskundigen en goed nadenken (buyers guides op 911 & Porsche World). Het eigenaar zijn van een 964 geeft nieuwe dimensies, waarvan de verzekering er één is. Vele verzekeraars eisen -nu de spoeling wat dunner wordt- voor -excuus- doorsnee Porsches al minimaal een beveiligde garage en klasse 3-4 alarm en voor de wat exclusievere typen al gauw een retreever (klasse 5)
Die binnenstad (van welke stad?) is dus misschien niet zo'n goed idee....

11 jul 2007 23:16
Profiel WWW
vianen
Bericht 
Heeft denk ik ook te maken met je verzekering, wat willen ze?, alleen alarm?, of ook de auto binnen stallen :roll: , heeft er ook mee te maken waar je woont denk ik, het zal in Balk een ander verhaal zijn dan in de 4 grote steden...............................

11 jul 2007 23:19
Profiel
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
voor 964's zijn er genoeg verzekeringen te vinden zonder nachtclausule en of meer dan klasse 3. voor latere modellen inderdaad wat moeilijker, afhankelijk van de woonplaats.

11 jul 2007 23:24
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Is wel te doen. Als ik kijk wat er hier nog meer op de gracht staat...

11 jul 2007 23:28
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S
Soest
Bericht 
993_4S schreef:
voor 964's zijn er genoeg verzekeringen te vinden zonder nachtclausule en of meer dan klasse 3. voor latere modellen inderdaad wat moeilijker, afhankelijk van de woonplaats.

Ja dat is wel zo, maar vergelijk dan ook eens de premie i.g.v. all risks dekking. Buiten dat vind ik het wel moeilijk te verteren dat benevelde jongeren in het voorbijgaan even een paar strepen trekken in de lak, de spiegels eraf schoppen of de ruitenwissers verbuigen. Dat van die jongeren bedoel ik niet stigmatiserend overigens.

11 jul 2007 23:30
Profiel WWW
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Verstandig is het om met de trein te gaan... :mrgreen:

Je bent nooit op tijd..... Maar je nachtrust is dan wel ietsje beter...
Gebruik je zoekfunctie voor een juiste verzekering.

WIE NIET WAAGT, BLIJFT MAAGD !!!!

11 jul 2007 23:30
Profiel Twitter 
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
zelfs in 'de binnenstad' zijn er vast wel garages te huur - in Vlaamse steden kost een staanplaats/garage zo'n 50/75€ per maand. Geen idee hoe de Nederlandse situatie is, maar in verhouding tot het totaalbudget van "964-rijden", vind ik dit eerlijk gezegd een bescheiden bedrag voor veel "peace of mind"

11 jul 2007 23:52
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Mijn angst zou niet zozeer stelen zijn alswel vandalisme. Goede verzekering afsluiten (let op: uitkering ogv taxatiewaarde) is de oplossing. Gewoon doen dus.

12 jul 2007 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
Douwe Minkema schreef:
Dat van die jongeren bedoel ik niet stigmatiserend overigens.

Nee, het kunnen natuurlijk ook marokkanen zijn... :twisted: :wink:

12 jul 2007 7:18
Profiel
Timeless
Bericht 
Geoon doen , niet de omgeving laten bepalen wat je wel of niet aanschaft. Als iemand kwaad wil doen of jaloezie wilt uiten houdt je dat nooit tegen....

12 jul 2007 8:11
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
2.2VTEC schreef:
zelfs in 'de binnenstad' zijn er vast wel garages te huur - in Vlaamse steden kost een staanplaats/garage zo'n 50/75€ per maand. Geen idee hoe de Nederlandse situatie is (...)

Inderdaad.
Nu is het bij een echt oude Porsche voornamelijk vanwege de regen dat een garage noodzakelijk is, maar hier in Hilversum zijn garageboxen te krijgen tussen ~80 (zonder licht en elektra) en 120 euro per maand. De mijne zit er precies tussenin.
Da's weinig als je het afzet tegen de nachtrust diehet je geeft en het eigen risico bij (vandalisme-) schade.

12 jul 2007 8:56
Profiel WWW
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht 
Ik woon in Rotterdam en heb toch echt geen verzekering kunnen vinden die toestond dat mijn 964 niet in een afgesloten garage staat (na zonsondergang). Nu woon ik in een wat "beter" deel van de stad en heb een eigen oprit met een bruggetje er voor, soms laat ik de 964 vooraan bij m'n huis en m'n andere auto erachter opdat je dat ding never weg krijgt vervolgens zorgt de hond voor de rest.

12 jul 2007 9:47
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
WM964C4C schreef:
Ik woon in Rotterdam en heb toch echt geen verzekering kunnen vinden die toestond dat mijn 964 niet in een afgesloten garage staat (na zonsondergang)

centraal beheer

@doubt
no doubt, gewoon doen

12 jul 2007 10:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht jongeren
993_4S schreef:
Douwe Minkema schreef:
Dat van die jongeren bedoel ik niet stigmatiserend overigens.

Nee, het kunnen natuurlijk ook marokkanen zijn... :twisted: :wink:

en de kerel dat m'n BMW heeft gestolen was naar het schijnt een soort zigeuner met een Nederlands paspoort :roll:
overal zitten rotte appels tussen

12 jul 2007 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
2.2VTEC schreef:
zelfs in 'de binnenstad' zijn er vast wel garages te huur - in Vlaamse steden kost een staanplaats/garage zo'n 50/75€ per maand. Geen idee hoe de Nederlandse situatie is, maar in verhouding tot het totaalbudget van "964-rijden", vind ik dit eerlijk gezegd een bescheiden bedrag voor veel "peace of mind"

Sterker nog, als je zoiets opgeeft bij de verzekering krijg je vast enige korting op de premie dus netto kost het je minder dan de huurprijs van die garage.

12 jul 2007 21:10
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
In Amsterdam onbetaalbaar helaas.

12 jul 2007 21:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Tot nu toe bedankt voor de reacties allemaal!

Ik woon trouwens in een appartement met een hele mooie parkeergarage in de kelder, maar dat lijkt mij juist de ideale plek voor het dievengilde om ongestoord met goed licht en lekker warm urenlang te knutselen, net zolang tot ze ermee weg kunnen rijden. Moet je natuurlijk wel eerst de garage in komen maar dat zal voor die lui dan ook niet zo moeilijk zijn.
Kortom parkeergarages zijn ook niet zo ideaal lijkt me.
Aan de straat valt dat soort gerommel aan je auto veel meer en sneller op.

12 jul 2007 21:30
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Van harte welkom hier en succes met de aanschaf van de 964.
En zoals de anderen hierboven al geschreven hebben, je kan de wagen nog zo goed beveiligen met de laatste nieuwe snufjes.
Willen ze de wagen nemen ze deze toch mee.
Goed verzekeren en hopen datje die verzekering nooit nodig hebt.

Laatste update 22/10/2013

13 jul 2007 1:11
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]