Auteur |
Bericht |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
En Josje schrijft....
Ontslag Albers geen verrassing, zegt Jos
(11/7/2007) Deze uitspraak van Jos Verstappen over het ontslag van Christijan Albers bij Spyker F1 is de essentie van zijn column in De Telegraaf die donderdag 12 juli gepubliceerd wordt. Jos, zelf gepokt en gemazeld in de Formule 1, zag de problemen voor Albers al van mijlenver aankomen. Sterker nog, hij beweert dat Albers het zelf ook heeft zien aankomen. Een sponsor die zijn verplichtingen niet nakomt en de coureur zelf die de sportieve verwachtingen niet kan inlossen: in de keiharde wereld van de F1 zit je hoofd dan snel in de strop. Lees hier alvast de column van Jos in de Telegraaf van morgen.
"Verwacht op deze plek geen krokodillentranen naar aanleiding van het nieuws dat Spyker Christijan Albers op non-actief heeft gezet. Het klinkt misschien hard, maar naar mijn mening heeft Albers zijn eigen graf gegraven. En hij mag dan wel zeggen verrast te zijn door het besluit, maar volgens mij heeft hij deze afloop allang zien aankomen.
Laten we eerlijk zijn: wanneer je voor aanvang van het seizoen al weet dat een belangrijke sponsor zijn verplichtingen niet wil of kan nakomen, dan vraag je natuurlijk om problemen. En nu we het toch over het begin van het seizoen hebben, ik meen me te herinneren dat het Albers-kamp zei dit seizoen niet te hoeven betalen voor het stoeltje bij Spyker. Albers zou, zo meldde hij, een 'betaalde coureur' worden. Maar nu blijkt het tegendeel waar en kost hem dat zelfs de kop.
Eigenlijk is de hele affaire simpel samen te vatten: Christijan Albers moet eens wat meer in de spiegel kijken. Altijd maar weer weet hij met het beschuldigende vingertje naar anderen te wijzen, nooit ligt het aan hemzelf wanneer er weer eens iets fout gaat of er problemen zijn. Oké, bij het inmiddels beruchte tankslangincident trok hij direct het boetekleed aan, maar daar kon hij ook echt niet meer mee wegkomen. De hele wereld had immers live kunnen zien bij wie de fout lag.
Nu is dan definitief het vonnis geveld over een coureur die, zo moet mij ook van het hart, er nooit in is geslaagd gevoelens van sympathie op te roepen. Dat is niet mijn persoonlijke gevoel, maar slechts een conclusie naar aanleiding van de vele geluiden die ik over Albers hoor. Zeer regelmatig vertoef ik op de kartbaan of een circuit, waar je toch vooral echte racefans treft. Dan valt het me op dat die mensen niet of nauwelijks positief over Albers praten. Het is hem in zijn jaren als formule 1-coureur nooit gelukt de harten van de echte fans te veroveren. En dat verbaast me niets, want Albers heeft in al die jaren te vaak een te grote mond gehad.
(Erick: Er was nog zo'n coureur in het verleden... )
Ik zeg vaak dat ieder mens uiteindelijk krijgt wat hij verdient. En dat geldt dus ook voor deze afloop voor Albers. En met afloop bedoel ik dan ook echt afloop, want ik denk dat de breuk met Spyker tevens het definitieve einde van de formule 1-carrière van Albers is. Ook daarin ben ik eerlijk: op basis van de prestaties die hij de afgelopen maanden heeft neergezet, hoeft hij echt nergens meer aan te kloppen. Hij moet wel een heel grote zak met geld meenemen, wil hij ooit nog een racestoeltje in de formule 1 veroveren.
Wat Spyker betreft hoop ik oprecht dat het team overleeft. Want dat is wat Spyker nu moet doen: overleven. Het team heeft het financieel zwaar en heeft beslist geld nodig. Aan prestaties hoeft Spyker even niet te denken, die komen er dit jaar echt niet meer. Michiel Mol en de zijnen zijn nu echt bezig met een overlevingstocht, vooral op het financiële vlak. Het is dan ook te hopen dat er de komende tijd voldoende geld binnenstroomt om alle ellende op te lossen. Laten we hopen dat de Spyker-adem lang genoeg is, zodat ze het volgende seizoen met een schone lei kunnen beginnen. Dat gun ik het team echt. Spyker is een mooi merk en Michiel Mol is een heel aardige man. Ik blijf dan ook hopen dat Spyker uitgroeit tot een team waar Nederland in de toekomst trots op kan zijn."
(Sollicitatie.... )
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
11 jul 2007 23:44 |
|
|
Jort
Groningen
|
Lekker modder gooien maar wat hij schrijft over dat stoeltje dat geen geld zou kosten, dat is wel waar.
Overigens, laten we niet vergeten dat Jos wel een zeer grote fanclub achter zich had staan, iets wat we bij Albers toch nooit in die mate hebben gezien. Daar heeft hij ook gelijk. Alleen Jos mag dan vele hartjes gestolen hebben die eerste jaren, hij heeft er ook bijna evenveel gebroken. Dus de spiegel mag nog even blijven staan.
_________________________________________ Tjolk.
|
12 jul 2007 1:25 |
|
|
993_4S
993_4S
|
voor jos was het dan ook wel een heeeeeele tijd erg stil qua nederlanders in de F1. Opkomst van F1 icm rijden van Jos (wat overigens zeker met elkaar te maken heeft gehad, want dankzij JV heeft de F1 wel een hoop populariteit gewonnen in Nederland. Wie is er niet de F1 gaan volgen sinds JV begon te rijden?) heeft ook voor veel fans gezorgd.
Maar qua fans was/is JV een stuk populairder dan CA. Qua rijden ook spectaculairder.
Ik vind bovenstaand stukje overigens niet heel veel klasse tonen. beetje beste stuurlui artikel.
|
12 jul 2007 7:16 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Klopt helemaal Jort. Je moest in de paddock eens horen wat de fans over Jos allemaal te zeggen hadden Maar goed, Albers kan op zoek naar iets anders, Jos blijft lekker karten, columns schrijven en zn zoon begeleiden en Giedo van der Garde gaat voorlopig nog geen GP's rijden.
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
12 jul 2007 7:17 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ook de column van Jos gelezen, ja wat moet je daarmee
Daar is het een column voor, maar echt sportief komt het niet over
Je komt elkaar toch altijd weer tegen in die wereld
We wachten maar weer af wat Klien doet (gaat vandaag testen in Spa)
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
12 jul 2007 8:03 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Jos heeft een stukje dat oorspronkelijk over hem ging ge-copied/paste en z'n naam vervangen door 'CA'
Weer zo typisch nederlands dit; is het mislukt, dan moet iemand ook tot op het bot afgekraakt worden; nu wordt zelfs zijn (gebrek aan) populariteit erbij gesleept....
Nederlanders zijn toch vaak succes-supporters!
....en als iemand dat zou moeten weten, dan is het Jos "ik heb nooit een eerlijke kans gehad" Verstappen zelf wel. De hypocriet.
|
12 jul 2007 8:13 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zal toch niet waar zijn.
CA is geen F1 coureur,de man komt gewoon kwaliteit tekort.
|
12 jul 2007 9:35 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Sterke. Ook mijn gevoel idd.
|
12 jul 2007 9:52 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Als iemand mij deze zin zou laten lezen en mij zou vragen om wie dit zou gaan zou ik onmiddellijk aan Jos Verstappen denken.
Overigens zet Jos zichzelf m.i. flink te kijk door zo na te trappen. Wat een pleefiguur.
|
12 jul 2007 9:57 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
12 jul 2007 11:00 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Yep,
als ie zo goed is waarom dan nu al weg bij Spyker.
|
12 jul 2007 11:54 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Benetton (daar was Johnny Herbert opeens...)
Simtek ( Na 4 races over...)
Arrows ( 1x zesde, verder drama)
Tyrrel ( 22e met 0 punten...)
Stewart ( Wegens een slechte relatie geen contractverlenging...)
1999 ( The Honda story... Tuurlijk )
Arrows ( wederom drama...)
Arrows ( wederom drama...)
Arrows ( ernaast gezet...) Sauber wilde 'm niet...
Minardi ( duidelijk denk ik...)
Jaguar ( toch Klien... goh.)
Over de champcars en A1 maar verder niks schrijven he!!!!
Alleen 1994 was een "goed" jaar voor Joske.
Ik heb van hem genoten, maar ben blij dat ik dat GEZEIK van hem niet meer op de tv hoor.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
12 jul 2007 12:17 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zet het aantal WK punten er ook even bij.
En geld,CA was toch een F1 rijder die geen geld hoefde mee te nemen.
|
12 jul 2007 12:21 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
11 punten in 10 jaar...
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
12 jul 2007 12:26 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Dat heb ik Jos ook wel eens horen zeggen...
Wat ben jij naief zeg.
Vind het vervelend om te schrijven, maar ik begrijp niet dat je constant lovend over Jos kan blijven.
Als hij ECHT zo goed was, reed hij Uberhaupt nu wel in een (top) klasse van de autosport. Waarom geen A1, Champcars, DTM, etc. Puur om het feit dat hij zo'n ontzettende geldwolf is.
Hij heeft de ECHTE fans in de kou laten staan!!!!
Na Zandvoort had ie kunnen bedanken. De loser.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
12 jul 2007 12:30 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Jij weet niet waarover je het hebt,
geldwolf?
Weet je hoeveel Ernst hem geboden heeft om alsnog opZandvoort te rijden?
Weet je hoelang V.op zijn geld heeft moeten wachten?
Weet jij wat de afspraken waren met Lammers?
Het verdient niet de schoonheidsprijs,maar ik kan heelgoed begrijpen dat ie niet gereden heeft opZandvoort.
En naief,misschien wel,maar ook een vriend.
|
12 jul 2007 12:43 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Kijk, Jos heeft zich echt wel bewezen. Hij heeft punten gescoord, en meestal in auto's die net niet of net wel mee konden komen.
Hij reed altijd op het randje, met af en toe een grindbak als gevolg.
Ik heb daar niks dan respect voor.
Echter, zijn houding en zijn management hebben het (voortijdig) voor 'm verziekt, en nu zich precies zo'n geval voordoet, zij het met een coureur die inderdaad geen punten heeft gehaald (want Indianapolis, laten we dat maar gauw vergeten....), moet hij toch juist weten hoe dat is.
Altijd klagen dat ze 'm zo afbranden en nu doet ie het zelf.
DAT snap ik niet van 'm.
|
12 jul 2007 12:44 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Tuurlijk....
Laten we er maar over op houden.
We worden het toch niet eens.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
12 jul 2007 12:51 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
12 jul 2007 12:57 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
amen
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
12 jul 2007 13:01 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Mijn idee.
Hoop overigens dat CA weer DTM kan/mag gaan doen,
daar heb ik van 'm genoten.
moest even van mijn hart
|
12 jul 2007 13:06 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Mee eens.
Daar kon ie ook goed meekomen.
Op www.ruuddewild.nl staat een intervieuw met Christijan.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
12 jul 2007 13:25 |
|
|
993_4S
993_4S
|
Zoveel?
Jos is inmiddels een fossiel (qua leeftijd en recente ervaring) en zal echt niet terugkeren in de F1. Christijan Albers zie ik echter ook niet terugkeren. Ik denk dat hij niet onderscheidend genoeg is. Ik denk dat de grote teams liever in een talent zonder historie investeren.
|
13 jul 2007 0:35 |
|
|
993_4S
993_4S
|
ik bedoelde meer fans. zou JV inderdaad wel honderdduizend fans hebben.
Ik ken er nl. maar één
|
13 jul 2007 19:42 |
|
|