Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:04

Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
R.V.S. Wielbouten 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Amsterdam
Bericht R.V.S. Wielbouten 996
Bestaan deze ?
kon er op het net niks over vinden...... :cry:

12 jul 2007 18:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
op ebay.com in de usa verkopen ze die; ik dacht voor 129 dollar + verzending

12 jul 2007 19:53
Profiel
Bericht 
welke velgen heb je?
ik ga er vanuit dat een 996 geen stalen velgen heeft

en dan kun je geen stalen wielbouten monteren...ook niet RVS

12 jul 2007 21:30
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
je mag ook op gewoon stalen draadeinden nooit rvs schroeven volgens mij!dit gaat een reactie met elkaar aan waardoor je staal weer juist wel gaat roesten.

gr anton964

12 jul 2007 22:57
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/Belgiƫ
Bericht 
En is RVS juist niet en zwaarder en harder dan staal.
Dat harder kan oa de schroefdraad alsook de velg flink beschadigen.

Laatste update 22/10/2013

13 jul 2007 0:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Volgens mij heeft een 996 bouten ipv moeren en er zijn natuurlijk hele volksstammen die rondrijden met lichtmetalen velgen en stalen bouten. RVS zou ik nooit gebruiken, is namelijk niet zo sterk als staal.

13 jul 2007 10:02
Profiel
Bericht 
huh?

bouten, ipv moeren ??had ik nog niet aan gedacht
das nogal lam

wat een jippie setup als je bv vaak banden moet verleggen, op circuit bv...
de enige andere Porsche die ik weet , met bouten , das de 924, en mogelijks de 356 of 914... al de rest, moeren met studs... wat heel handig is , band erop , blijft mooi hangen, en dan maar moeren erop draaien

is dat ook zo op de 997 , Cayenne of Boxster??

zowieso, kzou niet gaan experimenteren met niet Porsche materiaal...
heeft deze kerel ook gedaan

http://www.youtube.com/watch?v=-CuZyAnEAvM

13 jul 2007 10:12
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
mayonaise schreef:
.. is dat ook zo op de 997 , Cayenne of Boxster?

Volgens mij vanaf het latere type Boxter hebben alle Porsche's wiel-bouten in plaats van moeren.

Inderdaad zou je last van "chemische-corrosie" kunnen krijgen als je verschillende materialen aan elkaar schroeft :shock: ... 't ergste (en) wat ik (vaak) tegenkom zijn rvs ventieldopjes .... :evil:

13 jul 2007 10:19
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Olaf schreef:
mayonaise schreef:
.. is dat ook zo op de 997 , Cayenne of Boxster?

Volgens mij vanaf het latere type Boxter hebben alle Porsche's wiel-bouten in plaats van moeren.

Inderdaad zou je last van "chemische-corrosie" kunnen krijgen als je verschillende materialen aan elkaar schroeft :shock: ... 't ergste (en) wat ik (vaak) tegenkom zijn rvs ventieldopjes .... :evil:

niet enkel corrosie, maar lichtmetalen velgen bv mogen niet met stalen moeren gemonteerd worden omdat het staal te hard is, en de velgen molt
wat dan ook de mechanische sterkte gaat beinvloeden...

hoe dat nu met bouten werkt weet ik niet, maar ik kan me inbeelden dat er gelijkaardige beperkingen qua mechanische sterkte indien het verkeerde materiaal wordt gebruikt... in Pet zien de wielbouten bij 996 er toch iets anders uit dan de normale domme bouten van bv een 924..

ik snap de ganse vraag niet goed... je rijd met een 996, en dan gaan experimenteren met ebay wielbouten??? waarom, omdat je rvs wil?
roesten die bouten van Porsche dan zo snel??

13 jul 2007 10:33
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/Belgiƫ
Bericht 
Peter 993 schreef:
RVS zou ik nooit gebruiken, is namelijk niet zo sterk als staal.

:roll: :?

Ik heb hier RVS consoles liggen voor mijn Recaro's.
Je mag eens langskomen en proberen met gewone staalboren er een gat in te boren.
Lukt het je in dezelfde tijd of minder dan in even dik staal krijg je ze voor niets.
Lukt het je niet of niet binnen de voorafgaande bedingingen , mag je ze monteren in mijn wagen :twisted: :wink:

Laatste update 22/10/2013

13 jul 2007 14:26
Profiel WWW Facebook 
foxtrot / oscar
Bericht 
RVS, staal, aluminium etc. zijn er in verschillende sterkte gradaties
dus geen appelen en peren vergelijken ;)

filmpje van de RX7 lijkt me eerder een geval van vergeten de viel moeren/bouten vast te draaien :roll:

13 jul 2007 15:26
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
mayonaise schreef:
hoe dat nu met bouten werkt weet ik niet, maar ik kan me inbeelden dat er gelijkaardige beperkingen qua mechanische sterkte indien het verkeerde materiaal wordt gebruikt...

Volgens mij rijden racers verplicht met stalen bouten - en toch ook met LMV's :idea:

... denk je, dat als je het juiste aanhaalmoment gebruikt, je inderdaad de LM-velg v3rn34kt als je stalen moeren of bouten gebruikt :?:

13 jul 2007 15:29
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Olaf schreef:
Volgens mij rijden racers verplicht met stalen bouten - en toch ook met LMV's :idea:

welke racers??
welke klasse??
waar staat dit in het reglement?

ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord

13 jul 2007 15:46
foxtrot / oscar
Bericht 
Olaf schreef:

yep...
Citaat:
... denk je, dat als je het juiste aanhaalmoment gebruikt, je inderdaad de LM-velg v3rn34kt als je stalen moeren of bouten gebruikt :?:

ik zou me eerder zorgen maken dat je het draad uit de standaard alu moeren draait dan dat je een LM velg beschadigt met een stalen wielmoer

mayonaise schreef:
welke racers??
welke klasse??

ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord

moeten zelfs open wiel moeren zijn, zodat de TC kan controleren of de moer wel genoeg draad pakt op de draadeinden

13 jul 2007 15:49
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
mayonaise schreef:
welke racers??
welke klasse??

Geen idee eigenlijk ... even 'n quote van 'n ander forum :arrow:

Citaat:
de alu wielmoeren mogen in de racerij niet worden gebruikt van porsche, en moeten met 130 Nm worden aangetrokken.

maar aangezien xxxxx een straat auto is zitten er nog alu moeren op, die zullen zeker niet zwaarder zijn aangehaald dan 130 Nm.

Hey Yaroon, zat je te posten terwijl ik op zoek was naar die quote van een van de 944-Basic racers :shock:

13 jul 2007 15:53
Profiel WWW Facebook 
Amsterdam
Bericht 
Dit schiet niet op dus, 10 meningen.......

Ik vroeg dit omdat de stalen bouten telkens na montage/demontage op de randen roesten, of erg lelijk uitzien. Bijspuiten door PCA brengt 2 weken uitkomst, dan is het terug. Zier er gewoon niet uit.
Zomervelg = GT3 en Wintervelg = Turbo ( standaardvelg )
beide dus lichtmetaal....

@mayonaise : waar staat dat ik E-bay bouten WIL ? Bekijk de vraag nog even....... :wink:

13 jul 2007 17:54
Profiel
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
betere verf gebruiken. zou echt langer dan 2 weken moeten blijven zitten.

13 jul 2007 19:38
Profiel
PorscheForum Rakker
boxster 2.5 tip
lexmond
Bericht 
ik heb ze gespoten met zinkspray eerst een gewone laag zinkspray en toen een laag alu-zinkspay ze zitten er zeker al meer dan een half jaar op en roesten nog niet.

porsche is bouten gaan gebruiken in 96' op de boxster en ook op 996/7
deze bouten hebben ook een alu ring op de bout zodat de stalen kop van de bout geen kontakt maakt met de alu velg.

op de rvs bouten die op ebay staan zitten volgens mij rvs ringen, rvs en alu gaan niet samen zeker niet als er ook nog eens zout (pekel) bij komt dan wordt het alu helemaal weggevreten.

13 jul 2007 20:10
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
LeOH schreef:
Dit schiet niet op dus, 10 meningen.......

Ik vroeg dit omdat de stalen bouten telkens na montage/demontage op de randen roesten, of erg lelijk uitzien. Bijspuiten door PCA brengt 2 weken uitkomst, dan is het terug. Zier er gewoon niet uit.

Ik heb mijn 996 voor jaarlijks onderhoud bij Robert Visser gebracht , en de wielmoeren ( zo blijf ik het noemen) zijn ook onderhanden genomen.
Heeft Robert "tussen neus en lippen door "gedaan .Ik moet zeggen een verschil van dag en nacht .Ik kreeg het met wassen niet meer mooi , en moet nu bijhouden OF het zo blijft.
dit was mijn eerste ervaring met robert visser , en hij heeft er 1 vaste klant bij.

13 jul 2007 21:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Voila, hier te koop :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PORSCHE- ... 7686QQrdZ1

14 jul 2007 10:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ]