Auteur |
Bericht |
dries
993 C2
|
Snel hulp gezocht bij aankoop 993TT
Na lang wikken en wegen lukt het maar niet om een beslissing te nemen.
Een 993 TT of een 4S.
Tsjah, beide te gekke auto's maar die vleugel van de turbo is echt het enige bezwaar. Deze vind ik niet mooi, tenminste ik kan er niet aan wennen.
Heeft iemand ervaring met bedrijven die de intercoolers op een andere plek kunnen monteren?
Waaromnou ''snel hulp gezocht?'' Morgen gaat er proef gereden worden
alvast veel dank, ben zeer benieuwd naar het verschil in ervaring met de 4s!!
|
12 jul 2007 20:25 |
|
|
Lydia
|
Ik ben natuurlijk een 4 esser, maar ik zou gaan voor de TT.
Het hangt natuurlijk wel van wat meer factoren af. Onderhoud, kleur, km ...
|
12 jul 2007 20:29 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het zou misschien wel kunnen, ik ken wel intercoolers die onder de gewone achterkant passen, maar ik weet vrijwel zeker dat ze minder efficiënt zijn.
Persoonlijk vind ik juist de brede achterkant zonder vleugel niets. Maar goed daar heb je niets aan...
|
12 jul 2007 20:30 |
|
|
Lydia
|
|
12 jul 2007 20:33 |
|
|
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Kan je bezwaar voorstellen. Had ik ook, maar ik kan je uit ervaring zeggen dat het wel gaat wennen op den duur.
Vind het nu totaal geen bezaar meer.
Ondanks alles, wens ik je veel sterkte in je beslissing.
Gr Henk
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
12 jul 2007 20:35 |
|
|
dries
993 C2
|
oei, dat klinkt interessant, intercoolers die niet onder de vleugel hoeven..
Je maakt me erg nieuwsgierig mr. Devel..
Weet je er misschien iets meer van??
|
12 jul 2007 20:40 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Intercooler 'weg' bouwen is 1 ding.
Maar wat dan in plaats van de vaste spoiler: de standaard 993 bewegende
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
12 jul 2007 20:46 |
|
|
dries
993 C2
|
Een bewegende 993 spoiler lijkt me idd. veruit het mooist.
Vind de standaard spoiler nou net een beetje te opvallend.
|
12 jul 2007 20:51 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Das dan toch duidelijk.Je geeft het antwoord zelf al.En ik deel je mening....Super auto zo'n TT jammer van de achtervleugel
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
12 jul 2007 20:55 |
|
|
dries
993 C2
|
Ik ben het natuurlijk deels met je eens, maar een turbo is nou eenmaal een technisch hoogstantje!
Ook is die relatief gezien niet zo gek veel duurder!!
Ook de sublieme acceleratie trekken me toch wel enorm!!
|
12 jul 2007 20:59 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Ik denk dat die vleugel toch wel gaat wennen na een tijdje, zou het nooit op een "gewone" 993 moeten hebben maar op een TT hoort het gewoon...
|
12 jul 2007 21:21 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Lijkt mij persoonlijk uitgesproken duidelijk de TT voorkeur, maar proefrijden zal je meer duidelijkheid gaan brengen.
Zal erg persoonlijk zijn vrees ik. Succes ermee!
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
12 jul 2007 21:44 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Veel succes met de proefrit. Ik vind dat de vleugel net zo op een Turbo hoort als Fuchs velgen en harmonicabumpers op een 3.2... Het is onderdeel van de auto (net als bv de turbodrukmeter) EN die vleugel zit er niet voor niks op
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
12 jul 2007 21:50 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik sluit me helemaal bij de vorige schrijver BJ964 aan. Die vleugel hoort nu eenmaal gewoon op een TT. Vind het zelf ook niet bijzonder fraai maar zou hem er om die reden ook zeker niet af halen.
En proefrijden moet toch de doorslag geven.
Veel succes met rijden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
12 jul 2007 22:46 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Form folgt Funktion.... 993 TT zonder vleugel.... dat lijkt me geen goed idee. Ding hoort er gewoon op. Period. Ik vind de 993 TT the max. Leer met de vleugel leven, moet te doen zijn!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
12 jul 2007 22:53 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Je moet kiezen uit de 4s zonder vleugel of TT met vleugel, maar ga nu niet de Turbo ombouwen. Daar ga je veel, heel veel spijt van krijgen en zal de waarde van de auto zeker niet ten goede komen.
Bij elke meeting krijg je weer te horen: Mooie auto, alleen jammer van die vleugel
|
12 jul 2007 22:53 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Een 993 TT zonder vleugel gaat niet lukken, het ding zit er niet voor niks op. Misschien doorsparen voor een 996 turbo, zit maar een klein vleugeltje achterop.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
12 jul 2007 22:59 |
|
|
Flyer..
Antwerpen & Geel
|
daar hoef je tegenwoordig al niet meer voor door te sparen..
|
12 jul 2007 23:00 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
In Belgïe misschien niet.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
12 jul 2007 23:03 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
_________________________________________ Racefun events
|
12 jul 2007 23:04 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
tja en dan is er weer een mooie originele turbo minder.niemand waar ze zoiets ooit nog aan verkoopt!!!!
koop lekker een 4S.
gr anton964
|
12 jul 2007 23:06 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Ach, de problemen die je tegenkomt bij het kopen van een 993 turbo Ik wou dat ik zulke problemen had...
|
12 jul 2007 23:43 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Tja, smaken he...Ik ben ook niet zo van de spoilers, maar de TT-vleugel vind ik (nu) wel mooi. Een stuk beter in ieder geval dan de familie-barbeknoei-vleugel van zijn voorganger (965).
|
13 jul 2007 0:00 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik kan me indenken dat zo'n vleugel er niet enkel is om de intercooler te herbergen , maar ook een belangrijke rol speelt in de wegligging en aero dynamica van de wagen.
Is dit ook even overwogen
PS: Een 911 turbo zonder vleugel is als een vrouw zonder t....n
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 jul 2007 0:08 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Dat klopt.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
13 jul 2007 0:14 |
|
|