Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 15:30

Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Ontslag 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
911-lover schreef:
Ik ben (zoals ze het tegenwoordig zo mooi noemen) vast aangenomen. En in principe kan ik morgen al terug op straat staan (reorganisatie vh het bedrijf of andere redenen zijn voldoende) .

Ik wens het je niet toe Koen, maar onder het Belgisch arbeidsrecht heb je dan toch min. 3 maanden vooropzeg ? Ik zal het zelf maar zeggen voor Belgische werkgevers/forummers zich roeren, idd. ontslagregeling 'à la Belgique' is vaak schrijnend ... en de recente reorganisaties met "diamanten handdrukken" bij auto-assemblagebedrijven zoals VW Brussel en GM Antwerp lijken de maatstaf te worden voor toekomstige reorganisaties

13 jul 2007 0:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Helaas klopt dit niet Ludo , en ja , ik heb het zelf meegemaakt.
Ik ben in heel mijn leven éénmaal ontslaan en dit in mijn eerste ziekteverlof (3 dagen thuisblijven vanwege besmettelijkheid na +4 jaar werken zonder één ziektedag op dat bedrijf).
Ik MOEST komen daar het druk werd , zoniet kreeg ik mijn ontslag. Ik ben natuurlijk thuisgebleven en de twee dagen erna had ik mijn C4 in de bus. Dit vanwege reorganisatie van het bedrijf. 3 weken moesten ze me uitbetalen en hebben me wijselijk thuisgelaten ( er kan veel foutgaan met voeding :twisted: )
Ik moet zeggen dat dit een persoonlijke actie was van de bazin die me al maanden probeerde buiten te werken zonder dat haar man (waar ik nog steeds een zeer goede band mee heb ) dit zou merken ( ze zijn ondertussen al een tijdje gescheiden maar de zaak bestaat nog steeds )
De volgende 3 maanden mochten ze wel niemand anders in mijn plaats aannemen , maar zoals je weet werkt de Horeca wel meer met zwartwerkers of stagairs en een zwakke periode stond voor de deur .
Wie dit niet gelooft moet het maar even navragen op het einde van de Herfstrit

Laatste update 22/10/2013

13 jul 2007 0:46
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ]