Auteur |
Bericht |
doubt
|
moto klein beetje nat
hallo,
Ik heb een 964 op het oog die er goed uitziet, goed rijdt, niet rookt en de motor is keurig droog als je in de motorruimte kijkt. (niet schoon gespoten)
Echter als ik eronder kruip zie ik dat hij wel een beetje olie lekt op de beschermplaat aan de onderkant.
Ik lees hier bij aankooptips dat als de motor nat is, je de auto beter niet moet kopen.
Wat word er met nat bedoelt?
Ik zou denken nat of zweten boven bij de kleppen enzo is niet goed maar een beetje zweten onder is toch niet zo erg voor een auto van 15 jaar oud?
Graag jullie reacties of advies.
|
12 jul 2007 21:06 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
1 reactie
Aankoopkeuring laten uitvoeren door een specialist, bijv. Renntech in Steenwijk
_________________________________________ Got coffee?
|
12 jul 2007 21:15 |
|
|
mayonaise
|
't kan nu zweten en morgen druipen
zonder kennis van zaken , kan het ofwel niks ofwel een grote stink zijn
|
12 jul 2007 21:29 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Mijn motor "zweet" nu zo'n 15.000km (te zien aan de onderkant van de motor) voor zover ik weet (ik heb de auto pas zolang). Het is inderdaad een voorbode van een revisie, maar vaak kun je er nog vele jaren mee doorrijden zonder enige problemen De mijne gaat in ieder geval nog als de brandweer
Een AKK door een specialist kan iets meer duidelijkheid scheppen
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
12 jul 2007 21:53 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Mijn auto drupt al 6 jaar en 30.000 km. Wordt nauwelijks erger (klop klop).
Kan iets simpels als een klepdekselpakking zijn, kan ook erger zijn. Gewoon een AKK laten doen en de kans is groot dat je weet of het kostbaar is/wordt.
Anne -drupdrup- 2.7
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
12 jul 2007 22:39 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
men heeft het al gezegd, AKK
SUCCES ERMEE.
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
13 jul 2007 11:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Inderdaad
|
13 jul 2007 11:16 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
964 van 15 jaar oud
Dus van 1992, dat is het nieuwe type met aanpassing
En inderdaad een AKK
Suc6
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
13 jul 2007 13:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... dat zegt IMO niks ... en dan heb ik het nog niet eens over de mogelijkheid dat er 'n ouder blok in zit
|
13 jul 2007 15:14 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Een ander motorblok , daar ga je toch niet zomaar vanuit
Ze zijn wel een stuk beter die laatste 964 's
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
13 jul 2007 16:04 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Maar 't is wel de moeite waard om te controleren
|
13 jul 2007 16:09 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nou, zo veel is er niet gewijzigd en na 15 jaar is de staat van vandaag veel belangrijker.
|
13 jul 2007 16:56 |
|
|