Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:31



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
3.2: Motorrevisie 
Auteur Bericht
Bericht 
Elven schreef:
cabrio wim schreef:
deze pompt daardoor de olie rond in motor.

:wink: wel als je goed kijkt bestaat de pomp uit twee helften...de olie wordt dus niet alleen in de motor rondgepompt..... :lol:


Dat doet alleen de voorste helft met aanzuiging. :wink: de andere helft waar zou die nu naar toe gaan :roll: :wink:

:idea: @Wolf


11 jul 2007 16:32
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Begint alweer op een motortje te lijken, zieter goed uit. Handig tooltje voor de zuigerveertjes idd!
(is ff wat professioneler dan mijn zelfgevouwen strip en een griptang)


13 jul 2007 20:54
Profiel
Bericht 
Ziet er goed uit Elven, en goed in beeld en woord gebracht :thumleft:


13 jul 2007 22:10
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
En dat met da warme weer....maar leuk om te zien :thumright:
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


16 jul 2007 23:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Dat wordt toeren van het weekend 8) Elven....toch best snel gedaan ik bedoel eind mei en nu klaar..tuurlijk duurt altijd te lang maar toch.

Mooi werk, leuke rapportage, veel plezier ermee - zeer- binnenkort.
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


18 jul 2007 23:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Erg boeiend om te volgen, dank.


18 jul 2007 23:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Elven schreef:
Voortgang....

zuigers met gereinigde zuigerveergroeven en voorzien van nieuwe Goetze zuigerveren gemonteerd


Heb je ook de ruimte opgemeten tussen zuigerveren en de groef in de zuiger waar de ring in zit ? Was die nog goed volgens spec ?
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


21 jul 2007 17:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Afbeelding

Hé, bekende rood, geel en blauwe kleuren op de achtergrond :)

Een 'Solid State Engine Analyzer' zoals uit mijn tijd van contactpuntenafstellen :P :wink:
Ligt nu al jaren werkeloos in de garage.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


21 jul 2007 17:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Zeg Henny, moet je ons niet wat vertellen? :wink:


21 jul 2007 18:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Een heel leuk draadje om te volgen; zo leer ik als leek toch weer wat bij. Bedankt en veel plezier met je "nieuwe"motor :lol: :wink:
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


21 jul 2007 19:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
en loopt de motor al?

anton964


21 jul 2007 20:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Elven schreef:
@Lindemans, dacht jij dat ik zuigers "out of specs" zou presenteren op een multi-euro-operatie?


Dacht het niet ... maar ik weet niet in hoeverre het bij iedereen "standaard" is om de speling van de nieuwe zuigerveren in de groef van de zuiger op te meten.
Ik bedoel dus niet de ruimte tussen de uiteinden van de zuigerveer als hij in de cilinder zit, maar hoeveel ruimte de zuigerveer in de groef omhoog en omlaag kan.

Volgens Wayne Dempsey's boek is dit één van de slijtage-punten van de zuigers. Als die speling te groot is kunnen de nieuwe zuigerveren (doordat ze bij het inlopen harder in de cilinderwand grijpen dan de oude versleten veren) te veel balst worden door het heen en weer klapperen in de groef, dat er risico is op breuk.

Ik ben daarom benieuwd wat voor slijtage cq speling jij hebt vastgesteld bij jouw zuigers...

Erg goeie reportage trouwens, geeft me moed voor de winter ....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


21 jul 2007 21:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht 
Elven schreef:
Maar vanmorgen was de kogel door de kerk na vreemde geluiden uit de linker kettingkast gehoord te hebben.
Vermoedelijk (en dat zal later wellicht blijken) distributie-kettingen die te lang zijn geworden en de kettingkast raken. STOP dus!

Hoe zat het nu met de distributiekettingen?


25 jul 2007 23:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
Schitterend project, de motor moet ergens in zijn bestaan enorm afgeracht zijn of heel veel kilomters meer gemaakt hebben, kan bijna niet anders..
Die foto vind ik een beetje spooky, je wil inderdaad niet weten wat er allemaal meer aan schade aangericht had kunnen worden.


26 jul 2007 18:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
funnyname schreef:
Schitterend project, de motor moet ergens in zijn bestaan enorm afgeracht zijn of heel veel kilomters meer gemaakt hebben, kan bijna niet anders..
Die foto vind ik een beetje spooky, je wil inderdaad niet weten wat er allemaal meer aan schade aangericht had kunnen worden.


Een 3.2 is al gauw 20 jaar oud; het ontwerp van de motor 25 tot 30.
In die tijd gingen motortjes max 100.000 km mee en dan waren ze op.
Dat een Porsche motor zoveel langer doorloopt is al heel wat op zich.
Klepveren lijden onder metaalmoeheid; helemaal niet gek dat er een breekt. Wel tricky dat een stuk veer is gaan zwerven in het blok.

Ik heb iets soortgelijks gehad met de boxer van mijn BMW motorfiets; naalden van het lager van de tuimelaars kwamen met de olieverversing mee naar buiten....verder niets beschadigd trouwens.

Dit topic heeft mij overtuigd dat ik ook tot op de krukas ga en niet alleen voor een topend.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


28 jul 2007 0:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Soms zit het mee, soms zit het tegen. :cry:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


29 jul 2007 9:00
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
dat is even flink balen.kan het misschien zijn dat je de moertjes nog iets aan moet trekken?of misschien een beschading aan de randen.
veel sucses er mee!

anton964


29 jul 2007 10:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Oei da's een taaie.
Zal de vliegwielkering kunnen zijn; die is meen ik wel te wisselen als blok en bak van elkaar zijn ...

Hopen dat je't snel vind; wel goed dat hij al lekkerder loopt dan voorheen.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


30 jul 2007 0:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
KLASSE echt top dat je dit op PF hebt gezet!!!


30 jul 2007 19:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Diep respect :res:
_________________________________________
Relax! Het is maar blik............


30 jul 2007 20:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Immi keerring vervangen door een originele :?:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


30 jul 2007 21:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Kom, leer ons er ook weer wat van...
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


30 jul 2007 22:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Elven, naast een begenadigd sleutelaar zo te zien ook een fan van 24 :wink:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


30 jul 2007 23:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Prachtig einde van een subliem draadje.
Mijn volste respect :res:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


31 jul 2007 0:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Sprakeloos .... erg mooi ...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


31 jul 2007 1:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.