Auteur |
Bericht |
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
 Re: Snel hulp gezocht bij aankoop 993TT
 |  |  |  | dries schreef: Na lang wikken en wegen lukt het maar niet om een beslissing te nemen. Een 993 TT of een 4S. Tsjah, beide te gekke auto's maar die vleugel van de turbo is echt het enige bezwaar. Deze vind ik niet mooi, tenminste ik kan er niet aan wennen. Heeft iemand ervaring met bedrijven die de intercoolers op een andere plek kunnen monteren? Waaromnou ''snel hulp gezocht?'' Morgen gaat er proef gereden worden alvast veel dank, ben zeer benieuwd naar het verschil in ervaring met de 4s!! |  |  |  |  |
Die spoiler moet erop zitten en hoort bij de TT. Wordt mooier als je er langer naar kijkt. vind ik tenminste.
Koop even 911&Porscheworld, staat in juli nummer een topic in over hoe je een 993 trubo "supercar" moet kopen!
Succes en ik zou zeggen... ga voor de Turbo. Een superauto!
En heb je ermee gereden.... dan ben je VERKOCHT!
Horen het graag.
Henk
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
13 jul 2007 10:10 |
|
 |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
13 jul 2007 10:32 |
|
 |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ja valt mee.... gemiddeld 2x de prijs van een gewone 993 
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
13 jul 2007 11:22 |
|
 |
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Heb de 4S gehad en nu de TT. Eerste afweging was ook de spoiler, vind zonder inderdaad mooier. Echter de brute kracht van een TT is geweldig! Het verschil in vermogen is enorm. Ik vind de 993TT spoiler niet lelijk en zo opvallend is hij nou ook weer niet, het hoort er gewoon bij. Als optiek het belangrijkste is, ga dan voor de 4S. Alleen dan niet gaan mauwen als je op de autobahn wordt ingehaald door een dikke diesel of een japanse koektrommel
Verschil in prijs tussen een 4S en TT, toch nog wel stevig hoor. (mits vergelijkbaar).
Succes met je keuze,
Sander
|
13 jul 2007 14:14 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
'993 4S is langzaamste 911 is mij ooit eens verteld.( van model 964 tot nu)??
|
13 jul 2007 14:16 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zo erg zal het toch wel niet zijn hoop ik 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 jul 2007 14:17 |
|
 |
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Puur gebaseerd op mijn eigen ervaring moet je stevig trappen wil je de huidige generatie 'dikke' diesels (BMW 530D / 330D) partij kunnen bieden. Ik ga geen tabelletjes erbij halen, want dan gaan we teveel offtopic, maar ik wed dat het elkaar niet veel ontloopt.
993 4S heeft idd wel een aantal nadelen tov de slanke 993. Oa. langere versnellingsbak (tov non Varioram) bredere body (meer 'drag') en vierwielaandrijving.
|
13 jul 2007 14:24 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Oplossing, gewoon een 993 Carrera varioram 285 pk kopen, lekker snel en een van de goedkopere 993 tov S, 4S en TT! 
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
13 jul 2007 14:52 |
|
 |
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Koop je een 993 TT, bouw je de IC's weg, haal je de achtervleugel er af, en loop je IEDERE meeting uit te leggen dat het een échte een 993 TT is...
Lijkt me ver-moei-end... maar goed: sterkte met de beslissingen!
_________________________________________ Take the long way home....
|
13 jul 2007 22:58 |
|
 |
erwin996
M140i
|
Prijsverschil is maximaal €10k. Vind ik niet veel voor wat je ervoor terugkrijgt.
|
13 jul 2007 23:19 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dit is wel met een gewone compressor, maar in beginsel zou het ook met turbo kunnen.
Maar: je gaat vermogen verliezen omdat deze intercooler minder efficient is en het bezwaar van de aerodynamische wijziging is ook al genoemd. Het is dus meer: het zal moeten kunnen, maar je moet het niet willen.
|
13 jul 2007 23:31 |
|
 |
erwin996
M140i
|
De turbovleugel vind ik juist het mooist aan een 993. Ook aan een 965 trouwens 
|
13 jul 2007 23:47 |
|
 |
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
10k klinkt wel erg optimistisch, in dat geval zou ik altijd voor een 993 Turbo gaan.
|
14 jul 2007 0:10 |
|
 |
erwin996
M140i
|
@sanhi, ik kon 2 jaar geleden nog een 993 Turbo S kopen voor €69k. En niet bij de eerste de beste handelaar. Nee, de auto stond bij het Koopmanshuis (destijds verkooppunt voor Volkswagen Phaeton) met 120.000km op de klok en verder in erg mooie staat. Een 993 2S of 4S met weinig kilometers (<100k) moet (mag) tegenwoordig zeker niet meer dan €60k kosten. En een 993 Turbo moet echt niet meer dan €70k kosten (eigenlijk al teveel geld).
Voorbeeldje: 993 turbo (83.000km) voor €67.850
versus 993 4S (74.000km) voor €59.950

|
14 jul 2007 1:34 |
|
 |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Voor mij dus de TT. Mét spoiler.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
14 jul 2007 7:57 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
TT.
|
14 jul 2007 9:09 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Lijkt mij toch dat 't verschil in rijden van een grotere invloed zou zijn op een evt. keuze, dan wél of géén spoiler... 
|
14 jul 2007 9:12 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Mij ook. Maar zoveel mensen, zoveel wensen...
|
14 jul 2007 9:24 |
|
 |
John
Cayenne
|
Zijn beide mooi..............
Maar der is meer dan alleen maar de spoiler etc. etc.
Turbo's zijn behoorlijk duurder in onderhoud, meer mechanische onderdelen dus ook weer storingsgevoeliger..
Turbo's zijn ook listiger, ondanks de 4wd is een 993TT in sommige gebieden killing...
Turbo's lusten ook een slokkie meer.......maarja daar krijg je ook wat voor terug.
Turbo's zijn duurder in aanschaf, zijn er minder dus zoeken naar een goed exemplaar is moeilijker...
Zelf zou ik het niet weten.......een 993 4s (of 2s) is optisch wel een snaarstrakke Porsche, waar je zeer lekker veilig en betrouwbaar ik kan rijden, is ook zeer geaccepteerd in de "normale wereld".
Maar een turbo is aan de andere kant weer bruut.....qua rijden en om te zien......en der zweeft een bepaalde magie om een 993TT heen
Oja een 993TT zonder spoiler ....................geen gezicht, is als Pamela Anderson zonder......... 
|
14 jul 2007 9:41 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ben ik met je eens, maar dan is het toch optisch een 4S?
|
14 jul 2007 10:04 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Maakte enkele jaren terug een proefrit in een 993 TT - op zoek naar het juiste type 993 (  ) - en vond de auto heel vlot in alle versnellingen (mijn referentie was toen 231 pk  ). Maar het weinig opwindende geluid, in vergelijking met een 3.2, deed de P. van mijn lijstje verdwijnen.
Nee, dan een 996 TT met Leistungssteigerung tot 450 pk  De eerste P. waarin ik dacht "... beetje kalm aan met de acceleratie!!!" 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 jul 2007 10:24 |
|
 |
Lydia
|
Een 993 4S is inderdaad een wat mindersnelle 993, heeft immers o.a. een turbo onderstel, dus zwaar en breed, maar geen turbo motor. Standaard 285 pk, maar je kunt hem natuurlijk ook kietelen dan kom je aan 315 pk (was voor mij wel een must). Maar langzamer dan een 964??? Die uitdaging durf ik wel aan!!!
Kostenplaatje en onderhoud van een turbo was voor mij wel een reden om voor de 4S te gaan. Indien dat geen thema is, lekker de TT nemen. Spoiler hoort bij de charme van dat model!
|
14 jul 2007 10:40 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ook voor de 993TT is er een mooie sportuitlaat.
|
14 jul 2007 10:42 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
FVD , ga anders even met ERwin praten... 
|
14 jul 2007 10:54 |
|
 |
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Gezien het voorbeeld van Piet zou ik zeker voor de 993TT gaan. Natuurlijk kan je bovenstaande auto's alleen maar op kilometerstand vergelijken en niet de staat waarin ze verkeren. Gevoelsmatig denk ik dat de 993S en 4S populairder zijn, door bovengenoemde redenen.
gr,
Sander
|
14 jul 2007 12:40 |
|
|