Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:53

Antwoord op onderwerp  [ 317 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Nordschleife meeting 23 juli 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
lijkt me van wel Mikey. Voor de rest - we kunnen bv bij Venlo afspreken - vanuit Den Haag is die route over Munchengladbach het snelste. De ring gaat om 13h open geloof ik, dus ik ga rond 9en weg hier. Het is 350 km vanaf DH en rond de 3 1/2 uur rijden. Vanaf Venlo is het nog 160 km. We kunnen bv om 10.30 in Venlo afspreken aan de grens overgang ?

14 jul 2007 11:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Herman S schreef:

Ik zal eens informeren of er op eea manier nog een echte rijtraining van te maken is.

Ik denk dat ik daar wel wat voor weet, maar dan is het weekend een slecht moment.

Ikzelf vind de doordeweekse sessies al druk genoeg.

14 jul 2007 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
Venlo rond 10.30 u is wat mij betreft prima.

Enne Devils son: 23/7 is op een maandag, dus toch een optie??

15 jul 2007 13:19
Profiel WWW
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Wat is de meetingplek daar terplaatse ?
Het (piepkliene) terrasje buiten bij het zelfbedenings "restaurantje"? ( bij de ingang van de nordschleife)

En hoe laat ? 12 uur ?

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

15 jul 2007 13:58
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht Re: Nordschleife meeting 23 juli
Voorlopig zijn er maar 4 aangemeld in het lijstje.
Is dit alles :?:

Herman S schreef:
Deelnemers:
1. Strada
2. Herman S
3. 911-lover
4. Jurriaan
5.
6.
7.
8.
9.
10.
etc.

Laatste update 22/10/2013

16 jul 2007 2:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Moerbeke (Geraardsbergen)
Bericht 
Hier staan er toch al 10 aangemeld.

http://www.porscheforum.nl/posting.php? ... e&p=310428

16 jul 2007 6:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
anton964 schreef:
tja een tolweg/het zou kunnen.maar op een tolweg gelden de zelfde regels als op de gewoneweg.daar zijn geen regels.ik heb ze niet kunnen vinden.
het blijft een afgesloten weg waar alleen rondjes worden gereden door mensen die plankgas willen.dat is natuurlijk ook heel leuk!
ik vond het ook heel gaaf om tekijken daar.maar ik moet ook zeggen dat het toen wel heel druk was.

gr anton964

Is wel degelijk een tolweg waar de regels van het openbaar verkeer gelden. Enige verschil is dat je betaalt (tolweg) voor de rest krak dezelfde wetten.
Dus opletten he.

Je moet bvb ook links inhalen, wegwijzer doen branden enz.....

Bij ongeluk met derden kan of zal ook de politie er bijgevraagt worden bij betwisting. Zorg ook dat je wagen verzekert is en een geldige nr plaat heeft.

Is géén racecircuit :!: :!:

Maar een gesloten tolweg met de regels van de openbare weg.

Zie je bvb een snellere wagen afkomen, gebruik dan uw wegwijzer om aan te geven waarlangs hij mag voorbijgaan. Natuurlijk is dit evident dat je u naar rechts begeeft om de snellere links laten te passeren.

16 jul 2007 6:16
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ik gaat ook mee hoor jongens :D

grtjs :D mikey

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

16 jul 2007 14:14
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Vazily schreef:
Is wel degelijk een tolweg waar de regels van het openbaar verkeer gelden. Enige verschil is dat je betaalt (tolweg) voor de rest krak dezelfde wetten.
Dus opletten he.

Behalve dat ze geen enkele signalisatie zetten of niet degelijk opruimen als er net voor je iets gebeurd is waardoor de weg spekglas is, ze al hun verantwoordelijkheid onttrekken als er iets gebeurd en je daarvoor nog mag betalen omdat personeel zich ingezet heeft om de berokkende schade (lees vangrail) vast te leggen .
Moet de baanafgezet worden mag je ook nog de door hun verloren inkomsten (voor de gesloten tijd) betalen
Dan is het ineens toch een circuit voor hun.

16 jul 2007 14:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C4 nachtblau '92
Bericht 
Hallo,

Ik ben net gisteren weer terug gekomen van een weekendje eiffel.

10:30 Venlo een treintje prima, verzamelplek de mac in de stad NIET die langs de snelweg? (ik zal hier zelf hoogstwaarschijnlijk niet aanhaken omdat ik eerder ga omdat mijn auto nog in duitsland is)

12:30 rond de Grune Hole op de parkplaats lijkt mij een goed verzamelpunt, laten we proberen de auto's een beetje bij elkaar te parkeren. Mijn Lila bmwtje herken je zo :oops:

Om 13:00 gaat de baan open, laten we voor die tijd ff afstemmen wat iedereen wil. Een ieder die een ronde met mij mee wil verzoek ik een helm mee te nemen aangezien ik een kooi in mijn auto heb.

O ja nog wel fijn om te weten, wie komen er nu?? Klopt onderstaand lijstje nog of zijn er meer minder? Graag aanvullen zodat we een gevoel hebben met hoeveel we zijn, mijn voorkeur heeft het om achter je naam je auto en kleur te vermelden dan is een ieder wat beter herkenbaar bij het verzamelen.

1. Strada
2. Herman S
3. 911-lover
4. Jurriaan
5. Nynke. BMW 3 serie, Lila met Paars
6. Pakkie
7. Aero Peter
8. Gi996C
9. gast, 996, Rood
10. V8

En nu duimen voor droog weer! En tot slot mbt bovenstaande verhalen goed in je spiegels kijken is erg belangrijk, en bedenk je dat je op de ring alleen maar kan verliezen en niks winnen.......

"Racing is life, everything else is just waiting" Steve Mcqueen

http://www.wgbracing.nl
http://www.vrijrijdendagen.nl

Laatst bijgewerkt door Nynke op 16 jul 2007 17:30, in totaal 1 keer bewerkt.

16 jul 2007 16:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
911-lover schreef:
Vazily schreef:
Dus opletten he.

Behalve dat ze geen enkele signalisatie zetten of niet degelijk opruimen als er net voor je iets gebeurd is waardoor de weg spekglas is, ze al hun verantwoordelijkheid onttrekken als er iets gebeurd en je daarvoor nog mag betalen omdat personeel zich ingezet heeft om de berokkende schade (lees vangrail) vast te leggen .
Moet de baanafgezet worden mag je ook nog de door hun verloren inkomsten (voor de gesloten tijd) betalen
Dan is het ineens toch een circuit voor hun.

Signalisaties gebeurt toch genoeg vindt ik, wel door monde van mensen die met een gele vlag staan te zwaaien. Ruim voldoende voor mij, ook de mensen die komen opvegen vind ik hun job goed doen. Heb al verscheidene ongelukken gezien en meegaemaakt waaronder het mijne zelf. Wel in mijn geval liep de koelvloeistof over het ganse circuit. Zeer goed gesignaliseerd door de bevoegde mensen (ook de moto's wezen ze zeer correct waar ze moesten rijden om zo min mogelijk in het nat te rijden), koelvloeistof is tot op de laatste drup opgeveegd en daarna het nodige materiaal opgesmeten om alles te absorberen en terug netjes opgeveegd.

Tot zo ver kan ik dus niet klagen.

Als het circuit wordt stilgelegd word dit ook doorgerekend. En dat is niet van de poes.

Maar het blijft een privéweg die de wegcodes van de opnebare weg naleeft.

Wist je dat er borden staan waar je maar 50 mag, vb aan werscheiffer. Zo staan ze safe he de uitbaters.

16 jul 2007 17:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Een motor die van de baan gegaan is op 08 07 2007 om een vb te geven.

http://vazily.be/jalbum/08-07-2007%20To ... _1310.html

Da Moik was daar voor signalisatie
(is die kerel met die sidecar op de ring)

http://vazily.be/jalbum/08-07-2007%20To ... _1312.html

Zijn vrouw:

http://vazily.be/jalbum/08-07-2007%20To ... _1306.html

Michiel Rijtsema

http://vazily.be/jalbum/08-07-2007%20To ... _1311.html

Die mensen met hun S2000 waren daar ook voor signalisatie

http://vazily.be/jalbum/08-07-2007%20To ... _1307.html

signalisatiewagen op de achtergrond

http://vazily.be/jalbum/08-07-2007%20To ... _1364.html

En een bocht verder stond er nog iemand te vlaggen.

Leek me toch voldoende om een schuiver met enkel blikschade.

Dus zoals reeds gezegd ik heb enkel positieve ervaringen kwa veiligheid.

Plus dat ze de persoon die het ongeluk heeft voorgehad ze die ook nog eens op hun gemak stellen en voldoende vragen of alles ok is. Persoonlijk mogen ondervinden.

Maar het blijft nog altijd opletten natuurlijk.
Het is vlug gebeurt en de kosten zijn niet van de poes want alles word netjes aangerekend.

16 jul 2007 17:29
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Vazily schreef:
Signalisaties gebeurt toch genoeg vindt ik, wel door monde van mensen die met een gele vlag staan te zwaaien. Ruim voldoende voor mij,

Was dit waar geweest of regel had dit me meer dan 10.000€ bespaard en had ik geen +10 maanden zonder wagen gezeten :cry:

5minuten na mijn "BOEM" wel tot alles weer vrij was (lees we vertrokken met de depaneur) en weg mannetje met de gele vlag.
Ook de aanwezige smeurie die mijn schuiver veroorzaakte werd ook toen nog niet opgeruimd.
Op naar de volgende geldschieter.
Daar werd gewoon over gezwegen. De man van het depanagebedrijf lichtte ons erover in (want wij wisten echt niet wat er fout gegaan was) doch die wilde het niet op papier zetten ( depaneren op de schleife is zijn kostwinning dus begrijpelijk) .
Wij mochten niet meer op het circuit om bewijsmateriaal te maken.

16 jul 2007 17:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C4 nachtblau '92
Bericht 
Vazily, Helemaal waar.

Je rijdt er met zijn allen en iedereen helpt elkaar als er wat gebeurt. In mijn auto ligt dat ook standaard een gele vlag, helaas gebruik ik hem naar mijn mening wat te vaak, maar zodoende kan je de rest van het verkeer wel waarschuwen!

Marshalls zoals Michiel zijn goud waard die doen gigantisch veel. Onder andere met hem heb ik in een voorjaar een Ehbo cursus gedaan speciaal voor de Ring hoe te handelen en hoe de zaak af te zetten, erg leerzaam! Dit wordt overigens kosteloos door de Ring aan ons aangeboden als je interesse hebt kan je dus meedoen. Dit weekend was het vaak raak en hebben de mannen het druk gehad maar overal netje Oilspoor bordjes en veiligheidspaaltjes om alles duidelijk te maken.

16 jul 2007 17:36
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Zouden ze geleerd zijn :?:
Misschien dat er iemand harder op zijn rechten heeft gestaan dan ik.

16 jul 2007 17:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
911-lover schreef:
Vazily schreef:
Signalisaties gebeurt toch genoeg vindt ik, wel door monde van mensen die met een gele vlag staan te zwaaien. Ruim voldoende voor mij,

Was dit waar geweest of regel had dit me meer dan 10.000€ bespaard en had ik geen +10 maanden zonder wagen gezeten :cry:

5minuten na mijn "BOEM" wel tot alles weer vrij was (lees we vertrokken met de depaneur) en weg mannetje met de gele vlag.
Ook de aanwezige smeurie die mijn schuiver veroorzaakte werd ook toen nog niet opgeruimd.
Op naar de volgende geldschieter.
Daar werd gewoon over gezwegen. De man van het depanagebedrijf lichtte ons erover in (want wij wisten echt niet wat er fout gegaan was) doch die wilde het niet op papier zetten ( depaneren op de schleife is zijn kostwinning dus begrijpelijk) .
Wij mochten niet meer op het circuit om bewijsmateriaal te maken.

Is natuurlijk wel vraakroepend uw geval.

16 jul 2007 17:45
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Wraakroepend , neen , dat niet. Je weet dat er steeds wat kan gebeuren.
En wraakdragend ben ik zeker niet
Dit voorval is eerder ontnuchterend voor me geweest.
Als ik op een "circuit" ga weet ik waar ik voor sta als er iets fout gebeurd (al zijn ze daar zelfs correcter en vlugger met de signalisatie om verdere ongevallen te voorkomen tot ALLES en niet enkel de brokstukken is opgeruimd ) .Daar MOET ik geen vangrail betalen die er in 10 jaar nog hetzelfde staan (kostprijs over 3000€) geen personeel die erbij komt voor het afslepen (kostprijs over de 800€) en gelukkig niet in mijn geval GEEN tijd dat het circuit heeft stilgelegen.
Als ik op een openbare weg ga , waar ik verplicht ben een ingeschreven , gekeurd en van nummerplaat voorziene wagen moet rijden verwacht ik ook dat daar de verantwoordelijkheden gedragen worden net als zoiets op de openbare weg zou gebeurd zijn.Dan kon ik mijn schade WEL verhalen.
Hier draait het dus duidelijk enkel en alleen gewoon om geld. Hoe meer schades er gereden worden hoe meer de Nordschleife op het einde van de dag verdiend heeft.
Dat ben ik gaan inzien.
Ik heb de racePorsche aangeschaft om tegenslagen in te calculeren op het circuit maar daar mag ik NIET mee op de Nordschleife.
Die wagen volledig plat is een minder verlies dan een kleine schuiver op de Schleife met de CS daar ik die PERFECT terug wil.
Zoals gezegd , als ik er nog op ga is het met een RAGBAK waar het verlies of de geleden schade draagbaar is daar duidelijk op de Schleife de vijgen (lees hulp en signalisatie) na pasen (lees ongeval) komen.
Alles weg :arrow: signalisatie ook weer weg.
Jammer, erg jammer.

16 jul 2007 21:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
Bericht 
helaas, helaas....

Na de werkstress van de afgelopen maanden hoop ik dinsdag in Muenchen een flinke overeenkomst te sluiten, wat inhoud dat ik maandag op het vliegveld Munchen nog 2 voorbesprekingen heb, zodat de onderhandelingen dinsdag tot een mooie bonus kunnen leiden.

helaas, helaas, Nordschleife wordt hem niet, deal moet in juli door, zijn behoorlijk wat mensen bij betrokken, valt niet te schuiven. Heel veel plezier allemaal!

Herman

16 jul 2007 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
1. Strada
2. 911-lover
3. Jurriaan
4. Nynke. BMW 3 serie, Lila met Paars
5. Pakkie
6. Aero Peter
7. Gi996C
8. gast, 996, Rood
9. V8 - 964RS, zwart
10. Drknauf, 964C2, WIT !

vooralsnog ben ik er gewoon bij :)

16 jul 2007 22:27
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
en Ik had me al eerder als nr 11 ingeschreven.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

16 jul 2007 22:40
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 nachtblau '92
Bericht 
1. Strada
2. 911-lover
3. Jurriaan
5. Pakkie
6. Aero Peter
7. Gi996C
8. gast, 996, Rood
9. V8 - 964RS, zwart
11. outlet valve, 911 Geel (?)

16 jul 2007 22:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Ik ben waarschijnlijk al daar, maar hou er ook rekening mee dat het wellicht handig is om rond het middaguur wat te eten...

1. Strada
2. 911-lover
3. Jurriaan
5. Pakkie, BMW 5 serie, grijs
6. Aero Peter
7. Gi996C
8. gast, 996, Rood
9. V8 - 964RS, zwart

16 jul 2007 23:02
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
1. Strada
2. 911-lover 968CS blauw
3. Jurriaan
6. Aero Peter
7. Gi996C
8. gast, 996, Rood
9. V8 - 964RS, zwart

17 jul 2007 0:40
Profiel WWW Facebook 
PF #911
België
Bericht 
911-lover schreef:
1. Strada
2. 911-lover 968CS blauw
3. Jurriaan
6. Aero Peter
7. Gi996C
8. gast, 996, Rood
9. V8 - 964RS, zwart

Normaal gezien mag je er ons ook verwachten (ik en mijn broer) met de Irisblauwe 993 C4. Op het circuit ermee rijden zal er denk ik wel niet inzitten, dit deels door de Ring nog onvoldoende te kennen en ook door vorig jaar bijna van het circuit te zijn gereden door een Mini Cooper S. Maar als het zou kunnen zouden we wel graag eens met iemand meerijden die de ring wel kent.

17 jul 2007 11:18
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
gast schreef:
En volgens mij moeten er nog wel een paar meer te vinden zijn op ons forum dan 10? Kom op jongens EN meisjes ( Lydia!) inschrijven. Het is volgende week maandag al :!: :idea:

Hou je hem wel heel Blinde! :wink: Veel plezier :D

17 jul 2007 11:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 317 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende