Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 12:45

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Opmerkelijk: de CO2 hype komt zelfs links de strot uit! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Opmerkelijk: de CO2 hype komt zelfs links de strot uit!
Wie had dat ooit gedacht:

http://www.ravagedigitaal.org/index.htm?2007/deel2/ts/toestand.php~mainFrame

Barre milieutijden

Ik weet niet hoe het met u momenteel is gesteld, maar dat maffe kermisgedoe rondom het broeikaseffect komt mij onderhand m'n neus uit. Leef sinds jaar en dag redelijk milieubewust, en voer sinds begin jaren '80 met enige regelmaat actie tegen milieuvervuiling. Geen hond die daar in de vorige eeuw een boodschap aan had, laat staan de politiek. Maar wij hadden natuurlijk wel gelijk door de oorzaak van het probleem bij het bedrijfsleven en de politiek te leggen.

Tegenwoordig is dat anders, het milieu is koel! De een na de andere campagne wordt bedacht door reclamebureaus, in opdracht van politiek, media en het bedrijfsleven. Met als doel de consument milieubewuster te maken, in plaats van zichzelf. De problematiek leeft echter niet écht onder de mensen, de belangstelling wordt kunstmatig gevoed. Aandacht voor het milieu is dan ook vooral gezellig, amusement. Een gelikt marketingproduct. In feite gaat het nergens over, om vervolgens weer over te gaan tot de orde van de dag.

En dat hebben we, zo heb ik me laten vertellen, allemaal te danken aan die eikel van een Al Gore, die op zijn landhuis in de VS in één maand tijd meer energie verbruikt dan het dubbele van een doorsnee Amerikaans gezin in één jaar tijd. Slechts de aardgasrekening van Gore bedroeg vorig jaar al gemiddeld 1080 dollar per maand! Voor zo'n vent valt Femke Halsema als een geile tiener in katzwijm.

Vandaag las ik op Teletekst dat enkele babes van BéNN gretig gebruik hebben gemaakt van de faciliteiten van de NOS door tijdens het Weerpraatje, het dagelijkse journalistieke hoogtepunt van het 8uur-Hoernaal, de consument te vertellen dat het slecht gaat met het klimaat. Zucht. Na afloop reed een ieder afzonderlijk weer vol gas naar huis. In elk geval weer enige duizenden euro's rijker. Zo doen ze dat, in Hilversum. Actievoeren en nog rijk worden ook.

Dankzij Gore wordt de consument gedurende deze week lastig gevallen met prietpraat als gebezigd door de eerder genoemde huppelkutjes. Over energiebesparende uitvindingen, de een nog stompzinniger dan de ander. Deze idioterie beleeft zaterdag z'n hoogtepunt, of beter gezegd dieptepunt, met een popconcert in Amsterdam. Het schijnt onderdeel uit te maken van een wereldwijd concertprogramma, onder de naam Live Aid, of was het Earth?

Om hier meer over te weten te komen, heb ik maar eens de bijbehorende website bezocht, en kan u dringend aanraden dat te laten. Een en al reclame wat de klok slaat, van NS tot BéNN en van de VPRO tot Nuon. Een filmpje toont wat mafkezen die elkaar de bal toespelen. Zeer toepasselijk als het symboliseert hoe vervuilende multinationals met hun milieuproblemen omspringen, maar dát wordt er natuurlijk niet mee gesuggereerd.

Nee, want het moet namelijk wel leuk blijven! Zoals zovele commerciële bedrijven slaan ook de omroepen een slaatje uit de hypocriete milieuellende van Gore. Je organiseert een concert, trekt een blik BN'ers open, contracteert wat populaire bands, en kassa! Dat al die toppertjes die je programmeert zelf met benzineslurpende terreinwagens rijden, tig keer per jaar de wereld over vliegen, gigantische villa's bewonen, dat speelt geen rol.

De voornaamste reden voor artiesten om deel te nemen aan deze klimaatshow is, uiteraard, om nog meer cd's te verkopen, publiek te trekken bij hun shows. Eigenbelang. Dat geldt zeker voor de omroepen, die nóg hogere kijkcijfers en dito staatssteun nastreven. Een kleine miljard euro per jaar is kennelijk niet genoeg. Het werkelijke doel dat Al Gore met zijn pr-show beoogt, is het in het zadel helpen van Hillary Clinton, maar denk nou niet dat de kerncentrales en olie-installaties in de VS op slot gaan zodra de Democraten aan de macht zijn.

Onderwijl besluit ons grauwgrijze kabinet om vier nieuwe kolencentrales te bouwen, en sluit minister Cramer van VROM met een grimas zelfs niet uit dat er nieuwe kerncentrales worden gebouwd. Misdadig gewoon. Maar goed, ministers lopen ook slechts aan de leiband van hun ministerie en de multinationals, maar toch. Je mag in tijden van Goreaanse rampspoed toch wat meer daadkracht verwachten dan het bannen van de waterkoker uit de kamers van de Kamerleden, of het verbieden van de gloeilamp…

Niemand komt met zijn tengels aan mijn gloeilampen! Ik pas ervoor om voor die enge PvdA-heks zo'n gruwelijke op tl-buis gelijkende staaf in mijn sfeerlampen te draaien. Heb dan ook met wat medestanders de actiegroep Gloeiende Lampjes in het leven geroepen, die zich ten doel stelt kapotte bolletjes te recyclen. We doen dit door ze te vullen met rode verf, die we vervolgens tegen de Arnhemse woning van Cramer zullen smijten.

Wat verder te doen? Vandaag heb ik besloten rijles te gaan nemen, omdat ik zo snel mogelijk een SUV voor de deur wil hebben staan. Met name omdat die achterlijke stoethaspels van GroenLinks en de PvdA in het Amsterdamse college geen drastische maatregelen treffen om de vervuiling van het wegverkeer in de stad tegen te gaan. Ze gooien niet de binnenstad op slot, maar verhogen het parkeertarief dat reeds buitenproportioneel hoog ligt. Om vervolgens de opbrengst te dumpen in het steeds dieper wordende financiële gat vanwege de aanleg van de Noord-Zuidlijn waar niemand om heeft gevraagd, behalve de machtige bouwmaffia dan.

Zoals gezegd heb ik het helemaal gehad met het milieu. Voorlopig stook ik me weer lekker suf in m'n woning, heb de spaarkraan het raam uit geflikkerd, en ben van plan voor de eerste keer van m'n leven een vliegreis te boeken naar mijn vakantieadres in Pinksterwolde. Mensen, laat je niet gek maken, het zijn barre tijden.

Alex van Veen

08 jul 2007 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Hehe, alhoewel ik deze column meer een ontzettende on-onderbouwde rant vind zitten er wel leuke puntjes tussen.
Het klimaat gezeik is inderdaad redelijk vervelend aan het worden, de zoveelste manier om de burger geld uit de zak te kloppen. Die knaap kan dan wel leuk met het vliegtuig naar pinksterwolde of whatever, maar uiteindelijk moet hij het wel betalen :D

08 jul 2007 21:09
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Postuum een standbeeld voor deze man. Ik word ook kotsmisselijk van die klimaatonzin.

mhaschreurs.hyves.nl

08 jul 2007 21:12
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
ik zeg niks :wink:

08 jul 2007 21:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
die klimaatonzin is een multimiljoenen bizniz, dusse er word flink misbruik van gemaakt. er zijn al eerder temperatuur verschillen geweest in de tijden dat de industrie er nog geen eens was, wil best geloven dat we een beetje meedragen aan dit verhaal, maare vind het allemaal zwaar overdreven. maar achja er moet toch weer een nieuwe melkkoe worden gemolken, dus waarom dan maar niet met deze redenenen.

maarja dit word vast weer een heel lang item, waar mensen voor en tegen zijn. Wat ik wel weet is dat er enkele mensen weer heel veel aan dit geneuzel aan het verdienen zijn.

08 jul 2007 22:03
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Dat vind ik nog het grootste probleem. Dat er wat met het klimaat mis is dat is wel duidelijk. De oorzaak daarvan is nog lang niet duidelijk. Zat net weer een prachtig onderzoek te lezen over de ontbossing die Indonesië 2e op de lijst van hoogst producerende CO2 landen maakt.

Maar goed wat de oorzaak ook mag zijn, het is van de trieste dat er weer hele volkstammen opstaan die zich met privé jets de aardkloot over laten vliegen om ons te vertellen dat we wat minder het vleigtuig moeten nemen en dat er extra milieu tax moet komen.

Oeps nu heb ik toch weer wat gezegd :oops: :oops: :oops:

:mrgreen:

08 jul 2007 22:13
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
maurice schreef:
... het is van de trieste dat er weer hele volkstammen opstaan die zich met privé jets de aardkloot over laten vliegen om ons te vertellen dat we wat minder het vleigtuig moeten nemen en dat er extra milieu tax moet komen.

Moet ineens denken aan mijn werkgever... :scratch: windowdressing :cry:

Ben nu een stuk film aan het uploaden... morgen beschikbaar :cyclopsani:

09 jul 2007 1:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
RufBTR schreef:
die klimaatonzin is een multimiljoenen bizniz, dusse er word flink misbruik van gemaakt. er zijn al eerder temperatuur verschillen geweest in de tijden dat de industrie er nog geen eens was, wil best geloven dat we een beetje meedragen aan dit verhaal, maare vind het allemaal zwaar overdreven. maar achja er moet toch weer een nieuwe melkkoe worden gemolken, dus waarom dan maar niet met deze redenenen.

Sterker nog, zelfs mars warmt op. Toen ik voor de laatste keer keek woonden er daar geen mensen. Dit nieuwsbericht heb ik verbazingwekkend weinig gezien, alleen een klein berichtje op fok.nl een paar maanden terug.

Nou, kan m niet op fok vinden, maar even googlen op mars global warming levert genoeg op:
http://www.canada.com/nationalpost/stor ... c7f723&k=0

09 jul 2007 9:02
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Don't get me started...

En als al die politici die zich zonodig als 'groen' moeten profileren zich nou eens over alle kanten van de zaak lieten informeren, dan kwamen er misschien niet zoveel volkomen gestoorde voorstellen uit. Want het enige geluid dat je tegenwoordig nog hoort is dat van de milieumaffia, niemand om het in perspectief te plaatsen.

09 jul 2007 10:56
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
begrijpelijk, die geitewollensokken willen niets met die commerciele kermis die is losgebarsten te maken hebben; is niet alternatief genoeg...

09 jul 2007 11:08
Profiel WWW Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Afgelopen zaterdag in AD Weekend ook een special over Gore waarin sterk in twijfel getrokken wordt met welk doel Gore bezig is, de wereld of eigen ikke. Van elf stellingen van Gore zijn er volgens het AD:

7 niet waar
2 misschien waar
2 waar.

:roll:

Goed dat die fatsoensrakker die heel de wereld allang weer vergeten was eens flinkt getackled wordt!

09 jul 2007 11:17
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
'Bij mooi weer geen stropdas'
Uitgegeven: 9 juli 2007 11:18
Laatst gewijzigd: 9 juli 2007 11:24

BRUSSEL - In de strijd tegen de opwarming van de aarde helpen alle beetjes. Zo moet Europees commissaris Charlie McCreevy hebben gedacht toen hij een interne memo naar zijn werknemers verstuurde, waarin hij de mannen opdraagt deze zomer hun stropdas thuis te laten.
Wanneer mannen hun bovenste knoopje openlaten, zo redeneert de commissaris, krijgen ze het minder snel warm. De airconditioning hoeft dan minder te worden ingeschakeld. Dat betekent minder energieverbruik en dus een waardevolle bijdrage aan het gevecht tegen de klimaatverandering.

De Ierse commissaris heeft het idee opgedaan in Japan, meldde de Duitse editie van Financial Times maandag. Of andere eurocommissarissen het voorbeeld volgen is nog onbekend.

(c) ANP

09 jul 2007 14:18
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Hoe kun je het bedenken. :shock:

09 jul 2007 17:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
Gerhard schreef:
'Bij mooi weer geen stropdas'
Uitgegeven: 9 juli 2007 11:18
Laatst gewijzigd: 9 juli 2007 11:24

BRUSSEL - In de strijd tegen de opwarming van de aarde helpen alle beetjes. Zo moet Europees commissaris Charlie McCreevy hebben gedacht toen hij een interne memo naar zijn werknemers verstuurde, waarin hij de mannen opdraagt deze zomer hun stropdas thuis te laten.
Wanneer mannen hun bovenste knoopje openlaten, zo redeneert de commissaris, krijgen ze het minder snel warm. De airconditioning hoeft dan minder te worden ingeschakeld. Dat betekent minder energieverbruik en dus een waardevolle bijdrage aan het gevecht tegen de klimaatverandering.

De Ierse commissaris heeft het idee opgedaan in Japan, meldde de Duitse editie van Financial Times maandag. Of andere eurocommissarissen het voorbeeld volgen is nog onbekend.

(c) ANP

Dat noemen ze gewoon je gezond verstand gebruiken. Dasje los of af als het warm is deden ze 50 jaar geleden al... wat een flauwekul. Wie betaald de man die dit bedenkt??? Die moet nml. stoppen met hem te betalen...

10 jul 2007 19:55
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
gast schreef:
@ Devils Son: wat doe jij op zulke enge websites man

Linkje van geenstijl.nl, maak je geen zorgen. :wink:

11 jul 2007 8:52
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
michael schreef:
Postuum een standbeeld voor deze man. Ik word ook kotsmisselijk van die klimaatonzin.

Dito hier.
Is imho enkel een doel om de mensen nog meer af te zetten en te belasten door in te spelen op de angsten/verantwoordelijkheidsgevoel.

Laatste update 22/10/2013

13 jul 2007 2:50
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
docu al een keer op internet gezien
mijn conclusie is dat niemand echt weet hoe het zit, dat co2 verhaal geloof ik al helemaal niet

13 jul 2007 9:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Shark schreef:
Ben nu een stuk film aan het uploaden... morgen beschikbaar :cyclopsani:

Deze upload van "The great global warming swindle" mislukte keer op keer. Toevallig werd deze film laatst op tv uitgezonden en is nu beschikbaar op uitzending gemist.

http://player.omroep.nl/?aflID=5075220

Wat mij betreft zeker de moeite waard.

14 jul 2007 11:59
Profiel
Bericht 
gast schreef:
Gisteren de discussie op de KRO gezien met Jort Kelder over de zin en onzin van de Al Gore docu. Wat vonden jullie ervan?

Ik vond het een bevestiging van hoe ik er over denk. Uitermate zwak vond ik dat men eindigde met 3 pro-MMGW personen (waaronder een actievoerder) en een redelijk neutraal persoon, waardoor de eindconclusie wat gekleurder werd.

14 jul 2007 14:37
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Marco schreef:
docu al een keer op internet gezien
mijn conclusie is dat niemand echt weet hoe het zit, dat co2 verhaal geloof ik al helemaal niet

Precies.

Ik hda de "The great global warming swindle" op Chanel 4 al gezien.
Beide documantaires zijn doorspekt van de aannames en politieke ondertoon. Grappig genoeg word in deze docu alles aan de zon gewijd. Maar ook daarin zitten weer heel veel onverklaarbare theorieën. Zo verschuilt men zich achter het feit dat Mars ook warmer wordt, dus is daarmee alles verklaard. En dat terwijl er op Mars nog een ander proces aan de gang is dat ook voor opwarming zorgt maar daaar hoor je niemand over. En hoe kan het dan dat op Venus de temperatuur juist af neemt, en dat terwijl die planeet zo vele malen dichter bij de zon staat?

Feit blijft dat de aarde opwarmt. Dat de CO2 productie van de mensheid daar een bijdrage in levert zal ongetwijfeld maar is mijns inziens niet de enige oorzaak en zeker niet de hoofdoorzaak. Hoe groot dat percentage is weet simpelweg niemand.
Wat het wel is? Van wat ik er van begrijp is het een combinatie van vele factoren en van al die factoren zijn wij als mensheid in staat maar slechts de helft te benoemen. Maar toegeven dat we het niet weten en dus maar voor kamp 1 of kamp 2 kiezen is weer zeer typerend.

14 jul 2007 23:12
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Shark schreef:

Wat mij betreft zeker de moeite waard.

Is hier al meermaals besproken.

De voornaamste kritiekpunten even op een rijtje.

Eveneens een propagistisch en manipulatief stukje proza.

15 jul 2007 23:36
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Neem eens wat vaker de auto. :!:
Dat is beter voor het milieu dan lopen. :shock:
Echt waar.
Dat zegt CO2-uitstoot-autoriteit Chris Goodall.
Hij heeft het namelijk berekend.
Het zit zo.
Voedselproductie is enorm energie intensief.
En als je loopt dan verbruikt je lichaam meer energie en heb je dus meer voedsel nodig.
Een rekenvoorbeeld:
Als je de auto neemt voor een tripje van bijna 5 kilometer dan stoot je ongeveer 900 gram CO2 uit.
Als je deze afstand gaat lopen dan heeft je lichaam 180 calorieën meer energie nodig.
Haal je deze extra energie uit een biefstukje dan resulteert dit in een CO2 emissie van 3.6 kilo.
Zelfs als je de extra energie die de wandeling kost niet compenseert met een extra stukje vlees maar bijvoorbeeld een glas melk dan is de totale CO2-uitstoot groter.
Namelijk 1.2 kilo voor een glaasje witte motor. Kortom.
Je kan dus beter met de auto naar de supermarkt gaan en iets minder eten dan lopen.
Red de wereld, start your engines... :ba: :wink:

:lol:

06 aug 2007 20:13
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
en als je dan een auto pakt, neem dan niet zo'n onfatsoenlijke nieuwe leasebak die op voorhand al gedoemd is na enkele jaren te worden afgeschreven. Kies liever voor een met zorg onderhouden klassieker met bij voorkeur een duurzame boxermotor, de belasting van het milieu (gemeten over de totale levensduur van de auto) ligt dan fors lager. Het wordt tijd dat de heer Gore zijn heli's gaat verruilen voor een ecologisch verantwoorde 911 :!: :D

06 aug 2007 21:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
HV schreef:
...de belasting van het milieu (gemeten over de totale levensduur van de auto) ligt dan fors lager..

Interessante stelling :roll:

Het maakt toch geen verrek uit of de auto 1 jaar is of 40 jaar?
Rijden is rijden, per kilometer...

(en als je het productie proces mee wil tellen denk ik dat de auto's van tegenwoordig er ook een stuk beter uitspringen. Alles wordt efficienter geproduceerd...)

07 aug 2007 1:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Ziehier mijn lang berichtje:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... n&start=25

Daar wordt eea uitgelegd. En met diezelfde redenatie is een prius meestal veel vervuilender omdat die vol zit met accus met allemaal giftige troep die weer op een bijzondere manier verwerkt moet worden.

07 aug 2007 8:49
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende