Goed, we zijn alweer enkele weken verder.
Remmen achteraan zijn reviseerd, en een kapotte stofkap op de linkse cardan is ook verangen.
Aangezien het geheel motor-versnellingsbak vol olie en vuiligheid hangt, heb ik besloten om de zaak te demonteren. Zo kan ik alles wat beter bekijken en versleten dingen vervangen.
Motor en bak zijn intussen gescheiden. Rond de ingaande as van de bak hangt alles vol met smurrie. Ik denk hier aan een versleten keerring.
Drukgroep - koppeling - vliegwiel lijken kurkdroog, maar omdat het blok zelf ook vol smurrie hangt, vermoed ik dat ook daar een lekkende keerring zit.
Ik heb enkele foto's getrokken. Wellicht is er nog iets wat een kenner opvalt...
Intussen ben ik er ook achter dat de slave cilinder van de koppeling toch lekt. Ik geloof niet dat hiervoor een revisieset bestaat, dus die wordt in z'n geheel vervangen, toch?
Het volgende wat ik wil doen is de boel mooi proper maken, en daarna de koppeling eraf nemen. Weet er iemand toevallig waar ik een 'clutch alignment tool P370' of gelijkaardig kan vinden?