Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 19:23

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Rechtvaardigheid op straat; ver te zoeken?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht Rechtvaardigheid op straat; ver te zoeken??
Ik moet eens effe mijn stress kwijt van de afgelopen week. Misschien herkennen een hoop mensen dit dus vandaar..

Donderdagavond rond een uurtje of 7. Mooi weer buiten, ik rij met de dienstwagen van Intrapost naar huis na een lange dag werken en heb de radio lekker hard draaiden met Iron Maiden. Kom ik bij een kruispunt met stoplichten. Ik rem netjes af, maar ben nog ongeveer 15 meter verwijderd van de witte streep. Daarna krijg ik ineens groen licht; blijkbaar geen ander verkeer hier. Ik geef gas. Wat denk je: komt er een jong gastje op een scooter aanzetten vanaf de linker weg, steekt schuin over, recht over mijn tegenover gestelde weg en zo vlak voor mijn voorbumper naar de straat rechts naast mij. :shock: :shock: :shock: :shock: Ik schrok me helemaal dood en dus weer frontaal op de rem. Scheelde niet veel; gastje keek me aan met een blik van Ik mag dit niet maar doe het lekker toch! :evil: Kon helaas net niet zijn nummerplaat lezen of omdraaien anders had ik hem aangegeven voor zijn super gevaarlijk weggedrag!!

Vrijdagmiddag: ik ben met de dienstwagen pakketten aan het wegbrengen als ik ineens een straat in rij met daarin een breed geparkeerde caravan. Daaronder, tot zijn schouder verdwenen een oude man met een schroevendraaier. Hij is blijkbaar iets aan het repareren. Maar aangezien ik dus ook hier niet kan keren, en ik niet achteruit durf naar de erg drukke straat achter mij blijf ik staan wachten. 1 minuut, 2 minuten, meneer blijft lekker liggen. Ik doe het raampje naar beneden, roep twee keer, maar krijg geen gehoor. Damn zeg wat zijn die mensen tegenwoordig koppig!!
Een vrouw een endje verderop, ze woont in een flat die precies uitkijkt op de straat waar ik nu stond had het hele gebeuren gezien en ze gebaarde mij dus dat er zeeen van ruimte over was. Ik na wat getwijfel langzaam gas gegeven, ga stapvoets voorbij de caravan. Hoor ik ineens een hele harde klap tegen het metaal van de auto en een brullende vent " Hey fietsbel, kun je niet omrijden?? " :roll: :oops:

Zaterdagavond: ik had de dienstwagen weggebracht naar het bedrijf en besloot met de 924 nog effe een blokje om te gaan. Wederom weer schitterend weer om te touren. Ik ben even gaan tanken bij de Betlehem of hoe je dat ook mag schrijven en toen reed ik de rontonde op richting Julianadorp. Komt er verdorie ALWEER een brommerrijder de baan op, zonder richting te geven, scheurt OVER de gehele rontonde en dus weer vlak voor mijn neus langs waardoor ik me kapot schrik en op de rem ga. Achter me een gefrustreerde Busschauffeur die een claxon geeft waarvan ik haast nog steeds oorpijn van heb. Toen was ik het zat! :x
Ik ben achter die gast aangegaan; ik hield em aardig bij. Meneer de hele tijd omkijken en de hele tijd gevaarlijk inhalen, ook bij bochten. Toen ik em door half de schooten heen had gejaagd had ik nog steeds zijn nummerplaat niet kunnen lezen dus gaf ik de jacht op. Damn ze weten echt DONDERSgoed dat ze fout zijn! En waar is dan de politie als je ze nodig hebt? Nee, die staan lekker een endje verderop te laseren en de automobilisten lastig te vallen die 2 kilometer per uur te hard rijden..
Waar is de rechtvaardigheid gebleven in het verkeer?????

16 jul 2007 10:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Ha ha, kom hier wonen.
Dit gebeurt hier dagelijks in een uurtje...

16 jul 2007 12:31
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Rechtvaardigheid op straat; ver te zoeken??
FROST schreef:
Toen ik em door half de schooten heen had gejaagd had

.. daar is dan de politie ... die staan lekker .. te laseren en je lastig te vallen voor die 20 kilometer per uur te hard rijden..

:lol:

FROST, je bent toch veels te jong om je zo druk te maken :wink:

Voor die scooter-gasten moet je gewoon niet remmen :twisted:

Enne ... als iemand KL@@TZAK tegen je roept ... niks van aantrekken :arrow: je bent tenslotte 'n vrouw :wink:

16 jul 2007 12:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
FROST, je bent toch veels te jong om je zo druk te maken ..?

Nou Olaf; stel ik had die gozers geschept dan ben ik dus de L*L he, dat is bijna altijd het geval, ook met fietsers die zich ASO gedragen om het zo maar even te zeggen. Het enigste waar ik ze dan op had kunnen pakken is het feit dat ze dus allebei geen helm droegen!

Ik vind het gewoon oneerlijk hoe die dingen gaan in het verkeer..een collega van me heeft perongeluk eens een fietser geschept met de dienstauto. Zij was fout, en toch kreeg hij de schuld..Dikke vette boete toen gekregen maar het idee dat ze ook dood had kunnen zijn dat is ie nooit vergeten.
Over dat soort dingen ga je nadenken..

16 jul 2007 12:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Welkom in the wild west. :wink:

Tuurlijk maak ik me ook druk om dit ssort gedrag van mensen. Maar het is bij mij een kwestie van tot 10 tellen en het snel weer vergeten anders heb je geen leven. En het is wat 912 schrijft. Er zijn dagen dat ik dit soort gedrag binnen een uur moet incasseren.

16 jul 2007 13:04
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Hmmm, je hebt je rijbewijs nog niet zo heel lang, dus dit moet lukken. Hoe reed je zelf op de fiets/scooter/brommer voordat je ging lessen?

Let wel, ik praat het zeker niet goed, die knuppeltjes die op een 60-km weg gaan bumperkleven bij een auto. Ja, want remmen kunnen die scootertjes ook zo goed!

Maareh, geloof de tips van hierboven nou maar: Gewoon tot 10 tellen en weer rust. Ik denk dat je met jouw "jacht" stiekem een hoop mensen (inclusief jezelf) in gevaar hebt gebracht, en dat is het ECHT niet waard...

16 jul 2007 13:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 TL Limited Edition
Bericht 
Heel herkenbaar, wat ik altijd doe, is me frustatie ff afreageren, door ff hard een paar keer op te trekken en wat bochten te nemen :P. En dan ben ik het al weer vergeten, want wat is er mooier dan in een porsche te rijden. Met de dienstwagen is het wat anders, maar dan moet je maar ff tot 10 tellen hoor :P.

Er zijn nou eenmaal steeds meer aso's in het verkeer te vinden.

16 jul 2007 13:51
Profiel ICQ 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Moest je eens zaterdagavond in de buurt van Amsterdam geweest zijn.
Hoe er daar gereden wordt/werd :twisted: :lol:

Laatste update 22/10/2013

16 jul 2007 13:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 TL Limited Edition
Bericht 
Zie je dat bedoel ik nou met aso's. Beetje iedereen wakker brullen zaterdag avond/nacht. :P

16 jul 2007 13:53
Profiel ICQ 
PorscheForum Rakker
911 SC
Alkmaar
Bericht 
Hee Frost, gewoon doorrijden, niet aan ergeren.
Word je ouder dan leven met jouw soort verkeers-stress.
Kom eens een dagje in Amsterdam rijden. Daar gelden verkeerslichten alleen voor auto`s overige verkeer doet toch wat zij willen, incl. taxi`s
Of lekker achter een vuilniswagen op 1 van de grachten.
So sweat girl ! Gewoon lekker van je Radio genieten, en van al het moois om je heen (marsdiepstraat ?? :lol: :lol: ).

16 jul 2007 14:03
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Het nieuwe sorrygebaar

Nog niet zo'n slecht idee :!:

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

16 jul 2007 14:07
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
NIEUW :roll: :?: :shock:

Dat gebruik ik al zo lang ik rijdt hoor :wink: (gelukkig niet te veel nodig , maar het kan voorkomen )

Laatste update 22/10/2013

16 jul 2007 14:29
Profiel WWW Facebook 
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Hallo Frost,

Ik snap je frustratie wel, kom het zelf ook veel tegen, meestal haal ik maar gewoon mijn schouders op, maar soms lukt dit idd niet..........Ik wil geen moraalridder of heiliger zijn dan hij daar in Rome, maar ik was vroeger (hoor, hoor...vroeger als de daar al over kan spreken met 32 jaar :wink: ) toch anders in het verkeer, meer respekt voor de andere weggebruikers enzo. Of ik wilde graag gewoon oud worden......

Hoe dan ook, best is gewoon kalm te blijven beter voor jezelf (en de dienstwagen....en nog belangrijker je Porsche :wink: )

16 jul 2007 14:47
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Nicht aegern, nur wundern! :wink:
(kan de umlautjes niet zo goed vinden op mijn Macje.... :lol: :wink: )

16 jul 2007 19:10
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
was een aantal jaar terug voor mijn werk in Lyon & werd door een collega naar mijn hotel teruggebracht en die reed door het ene na het andere rode licht in bloednuchtere toestand - toen ik daar een OPM over maakte zei deze doodleuk - een beetje kromme vertaling uit het Frans -, "ach die verkeerslichten da's gewoon ter info" :roll: :shock:

(tu sais les feux c'est à titre indicatif)

16 jul 2007 19:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
In het verkeer moet je nu eenmaal rekening houden met de soms debiele en ronduit gevaarlijke acties van anderen; anticiperen wordt het ook wel genoemd :wink: Gewoon uit je doppen blijven kijken, je soms verbazen over andermans acties en je vooral niet teveel opwinden; gewoon die persoon even de huid volschelden met de raampjes omhoog en ik ben het weer kwijt 8)

16 jul 2007 19:24
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
BJ964 schreef:
... gewoon die persoon even de huid volschelden met de raampjes omhoog ...

ik weet er alles van ... :mrgreen:

Olaf - Cabriootjes - 8)

16 jul 2007 19:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Frost het is verstandig om goed te anticiperen ( ver voor uit kijken ) zoals je blijkbaar ook gedaan hebt . :thumleft:
Want zoals je zelf ook aangeeft , word je vaak als "schuldige"aangewezen t.o.v. voetgangers,fietsers en bromfietsers.
Het zal in de toekomst wel vaker gebeuren dat je dit soort situaties mee moet maken , dus hier een paar :idea: van een mede chauffeur :
Blijf zo rustig als mogenlijk.
Probeer in te zien dat anderen mogenlijk een fout kunnen maken.
Achteruit een drukke straat op , gevarenlichten aan , ramen open en RUSTIG achteruit , goed kijken en luisteren .
Mocht dit allemaal niet lukken : Uitstappen en om je heen gaan slaan. :wink: :wink:

16 jul 2007 19:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
Hai Frust :wink:

Laat gaan. Waar je kan zo'n scootereikel terugpakken door pas op het laatste moment te remmen (is best een leuk spelletje, vooral als ze denken dat je echt niet gaat remmen - heb er wel eens eentje een tuin in laten rijden omdat hij toch besloot dat ik niet ging remmen).

En voor zo'n caravanl*l was ik even uitgestapt. ik begrijp dat je een vrouw bent en dan had ik het ook niet gedaan. ik las ergens dat je postbode bent - zou ik lekker de post van die caravanl*l in zijn caravan bezorgen :mrgreen:

ach, je kan er toch niks aan doen. dus kost dit soort stress je op het eind 5 jaar van je leven. toch ook zonde!

16 jul 2007 19:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Wel Frost, ik kan u volgen en gelijk heb je sowieso,
maaarrrrrrrrr

maak je niet druk, het is echt niet goed voor uw hartje,
onlangs zag ik nog een rechtsrijder... (zo noem ik iemand die netjes middenvak reserveert met zijn wagen voor wel 20 km zonder pardon )

Kijk, soms kan ik daar ook over morren maar het heeft geen zin, er zijn nu éénmaal kiekens in het verkeer, en die denken dat ze goed bezig zijn :lol: :lol:

16 jul 2007 20:09
Profiel
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
ach, laatst was er hier iemand die zich al zo ergerde toen ik hem rechts inhaalde. zonde van je bloeddruk. :twisted: :lol:

16 jul 2007 20:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Ja, wie haalt er dan ook rechts in? :D Dat mag dus nie :wink:

16 jul 2007 20:57
Profiel
Bericht 
Vroegâh .. ergerde ik me er ook kapot aan. Sinds ik zo ontzettend veel kilometers in mijn auto heb moeten doorbrengen, heb ik geleerd te relativeren. Als het écht mis gaat met me, pak ik een paar op- en afritten en klaverbladen, raampie open ... komt het met Lydje weer hélemaal goed.

16 jul 2007 23:52
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Wat die caravan actie betreft: 1 of andere eikel had een keer een klein gebakje pal voor onze oprit geplaatst in een volle straat: wij konden er dus niet uit. Mn pa, broer en ik hebben dat gebakje 90 graden gedraaid zodat die er niet meer uit kon :D Mijn moeder vond dat asociaal, maar die eikel was dus 10x erger!

17 jul 2007 12:33
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
2.2VTEC schreef:
was een aantal jaar terug voor mijn werk in Lyon & werd door een collega naar mijn hotel teruggebracht en die reed door het ene na het andere rode licht in bloednuchtere toestand - toen ik daar een OPM over maakte zei deze doodleuk - een beetje kromme vertaling uit het Frans -, "ach die verkeerslichten da's gewoon ter info" :roll: :shock:

(tu sais les feux c'est à titre indicatif)

Verkeerslichten zijn idd maar info..Op sommige stukken zijn ze verrekte handig maar soms heb je er ook totaal niks aan en sta je daar te wachten voor niks..Ja voor de bus die nog moet komen :P

Je hebt altijd wel van die mensen op de weg die vage acties uithalen, vaak zwaai ik dan vriendelijk terug en zie je ze helemaal geirriteerd kijken en doen :D Nog net geen middelvinger krijg je dan terug maar je zou het wel verwachten.

Ook leuk is hiero in het dorp de mensen beetje laten ergeren, bij ons @ work achter is een groot parkeer terrein wat relatief klein is, terwijl daar enkele winkels ook hun achterdeur hebben voor laden/lossen. Regelmatig staan daar ook vrachtauto`s. Enkel is het zo dat je goed moet opletten want iedereen rijd door ieder hoekje en gaatje..Zelfs over de stoep, tussen de vrachtwagen door..ALs je der iets van zegt wordt je bekant van je sokken gereden (help geregeld de chaffeur met achteruit in loodsen omdat ze vaak niet echt goed kennen rijden, heb al 3 keer gehad dat naderhand de chaffeur terug kwam met de vraag of ik hem ff wou helpen want hij stond helemaal vast :roll: ).

17 jul 2007 12:49
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende