Auteur |
Bericht |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
964 RS4 in 911&PW
Stond een ingezonden brief van iemand uit Nederland in de nieuwe 911&PW. Had er een gekocht en wilde hem nu op kenteken krijgen. Iemand van hier?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
16 jul 2007 17:16 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Heb het ook gelezen...
Zijn vraag is hoe hij de Carrera4 RS ingeschreven krijgt in NL...als je het mij vraagt, moet PON toch een duwtje in de rug geven hiervoor, niet? Moest zoiets in Belgie voorvallen, dan moet je ook bij de invoerder terecht...ben er 100% zeker van dat ze je volledige steun zullen bieden. Het is toch fantastisch als invoerder dat er liefhebbers zijn die dit soort wagens in het bezit hebben
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
16 jul 2007 19:35 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Kan nog weleens 'n duur verhaal gaan worden begrijp tenminste dat er nooit 'n type-goedkeuring voor af is gegeven in NL
|
16 jul 2007 19:38 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Kan PON daar niet voor zorgen dan?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
16 jul 2007 19:45 |
|
|
993_4S
993_4S
|
doen ze niet.
|
16 jul 2007 19:53 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Van ander forum
RDW Lelystad: Voor het standaard toelatingspakket wordt per voertuig een bedrag van € 952,75 in rekening gebracht.
Voor dit bedrag worden de volgende handelingen uitgevoerd:
1) Beoordelen van de schriftelijke aanvraag
2) Uitvoeren dynamische testen op Lelystad
3) Keuring en opname voertuig
Het bedrag is exclusief léges voor kentekenafgifte, belastinggelden, ARN bijdrage, eventueel herkeuringstarief en kosten voor mogelijk benodigde aanvullende testen.
|
16 jul 2007 20:19 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
pff, mensen die zoveel moeite willen doen zijn toch echte ambassadeurs van je merk (of één van de merken igv Pon). Waarom die niet helpen?
Wat kost dat nu tegenover de goodwill die zoiets creeërt...
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
16 jul 2007 20:22 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Om de feestvreugde te verhogen is het speeltje ook nog voorzien van GEEN dempers en GEEN handrem. Lijkt me dus vrij kansloos zonder aanpassingen. Eigenaar heeft ook diverse andere RS'sen gehad o.a. een CS! Had ik maar zulke problemen *zucht*
Zie linkje: http://www.autonetclassic.nl/FOTOBOEK/gezien/alexandersnijdewind.htm
Lijkt mij een typisch PF patientje
Er is er nog 1 te koop! Prijs staat er niet bij maar zal mij niet verbazen als 2x964RS = 1x964C4 RS opgaat...
www.janluehn.com (ook nog:904/906/910/956/959)
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
16 jul 2007 21:09 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
overdrijven is ook een vak
die witte hier boven zou een echte cup car moeten zijn welke in 91 inderdaad heel weinig gemaakt zijn voordat ze in 92 met de serieproductie begonnen. Alleen die vaste vleugel staat me niet bij. Mich, weet jij meer ?
|
16 jul 2007 22:34 |
|
|
Roi
niet meer....
|
volgens boek Adrian S. was de C4 RS het kindje van Juergen Barth. Gebouwd door Porsche Racing te Weissach geen VIN en niet straat legaal.
Schatting dat het in totaal om 20 stuks gaat. 260 pk, bak alla de Paris-Dakar 959. Vaste spoiler gemodificeerde versie van de 911 SC/RS van 1984... Idd. geen traditionele handrem maar je moet op de rem trappen en dan de remmen hydraulisch vergrendelen met een klep.
Vaak uitgevoerd met design 90 16 " velgen (i.t.t. die occassie), achter wielen waren breder dan de standaard nl. 9J i.p.v. de standaard 8J.
Door de Paris-dakar bak met korte overbrenging een top van 200 km/h. Al met al erg onbestemde auto, te weinig voor homologatie, te licht en met een te lage topsnelheid. Alleen gemaakt tijdens modeljaar 1991, dus voor de "gewone" RS.
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
16 jul 2007 23:30 |
|
|
jackowacko
|
ik lees ongeveer hetzelfde in Ludvigsen. Daarin wordt ook gesproken over de vaste achtervleugel.
Ik denk wel dat het marketingplan achter de RS-en anders was dan het plan voor deze special. Deze lightweight was dus m.i. geen voorganger van de straat RS.
|
16 jul 2007 23:57 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
V-8, nee ik kan hier niks aan toevoegen...Paris-Dakar bak, korte overbrenging, 20 stuks herinnerde ik me allemaal nog.
De vaste vleugel was me niet direct bekend...ik heb de editie 2006 van 911&PW nog bij me thuis en ik weet dat daar destijds die witte eens in beschreven is...ik kon me niet meer voor de geest halen of die al dan niet met vaste vleugel stond afgebeeld...blijkbaar wel dus.
Eigenlijk gaat het hier om een prototype dus...geen typegoedkeuring mogelijk...toch heeft dat Brits exemplaar een nummerplaat verkregen...is er niks mogelijk met 'm effe in UK in te schrijven (als dat lukt) en dan naar NL over te brengen...is het niet zo dat als een auto in UK kan ingeschreven worden, dat die dan ook in andere Europese lidstaten een goedkeuring moet kunnen krijgen? (...dit is onder andere een manier om een 356 replica in Belgie ingeschreven te krijgen op basis van een UK replica bouwer)
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
17 jul 2007 9:18 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Toen ik vrijdag bij de RDW stond te wachten stond er iemand voor me met een Caddy Escalade die het via Duitsland had gedaan. Op zich wordt hij dan nog steeds gekeurd maar het schijnt wel makkelijker te zijn.
Dempers moet op te lossen zijn. Handrem is er dus blijkbaar wel maar werkt anders. Het lijkt mij allemaal nogal challenging.....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
17 jul 2007 9:36 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Niets aan toe te voegen buiten het feit dat ik denk dat alle exemplaren de vaste achtervleugel van de RS America hadden...
|
17 jul 2007 10:05 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Kan niet...RS America is pas in '93 gekomen...deze C4RS is van '91...zal dus wel een gemodificeerde variant zijn van een ouder type vleugel
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
17 jul 2007 10:15 |
|
|
ECT
|
|
17 jul 2007 10:23 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Ik weet het, maar daarvoor kan de tweede dan wel de vleugel van de eerste hebben gebruikt...
Ik bedoel gewoon dat ik dacht dat ze dezelfde achtervleugel hebben
|
17 jul 2007 10:40 |
|
|
jackowacko
|
Voor de liefhebbers die meer willen weten en ook Frans kunnen lezen: kijk ook eens in Flat Six nr. 4. Hierin wordt dit type auto beschreven.
|
17 jul 2007 22:41 |
|
|