Auteur |
Bericht |
Bastamove
964 C4 ´90, zwart/weinrotDen Haag
|
Mijn 964 in mei voor 17,5K gekocht (particulier MP), tijdens de AKK bij Pelzer werd ie op 21K geschat en gisteren de taxatie ontvangen op 19,5K. Ik vind de prijzen dus nog wel meevallen; ik kom echter ook maar net om de hoek kijken. Bij Carlo van Kreij staat ook nog een mooie zwarte 964 (weliswaar eind ´89) te koop voor onder de 20K.
_________________________________________ Liberate tuteme ex inferis...
|
14 jun 2007 21:22 |
|
|
Ronnie
964 TIPAmsterdam
|
Onze 964 is dit jaar weer getaxeerd voor de verzekering.
4 jaar geleden gekocht voor 22k
3 jaar geleden is de waarde vastgesteld op 24k. dit jaar op 26k.
De auto heeft alle denkbare opties, airco, origineel Porsche audio, achterwisser, koplampsproeiers, computer, tiptronic, etc. 200.000 km. extra set velgen/banden voor de winter en is in smetteloze staat, lak, rubbers, bekleding etc.
|
14 jun 2007 21:54 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Tsja....worden we bij de neus genomen.....mijne getaxeerd op 28 k....(ik betaal dus meer premie).
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
14 jun 2007 22:32 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Ik heb een taxatierapport van de oude eigenaar overhandigd gekregen van Gratama, 32,5 K Taxatie eind vorig jaar plaatsgevonden.
Let wel, het betreft hier een 964 cabrio carrera 2, handbak, uit 91 in zwart/zwart met 97.000 km gelopen en voorzien van airco.
|
15 jun 2007 8:45 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Olaf, dus taxatie omhoog en vol in de muur in België. jij weet hoe dat moet toch?
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
15 jun 2007 9:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Vind ik erg weinig. Is de staat van de auto slecht?
|
15 jun 2007 10:22 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Vind ik ook wel erg laag hoor.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
15 jun 2007 14:41 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Mwah, 20-25 k - afhankelijk van de staat/ km stand - is toch reëel?
|
15 jun 2007 14:43 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Die van mij is 2 jaar geleden op 27k getaxeerd. Denk dat 'ie nu op circa 30k getaxeerd zal worden. Taxatie eens per jaar voor de verzekering? Dan weet ik het volgend jaar zeker. Maar goed, een taxatie moeten we imho wel op de juiste waarde schatten (nihil dus).
|
15 jun 2007 15:49 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Waarom? Waardestijging sec >10% in 2 jaar lijkt mij onwaarschijnlijk. Resteert de mogelijkheid van verbeteringen, waaronder ik dan niet een nieuw setje banden versta maar wezenlijke veranderingen, of een eerste onjuiste taxatie.
|
15 jun 2007 15:52 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Aan de ene kant wel, maar verzekeringstaxaties plegen ruim te zijn, om het zachtjes uit te drukken.
Mijn vorige 964 was indertijd getaxeerd op 35K. Knappe jongen die mijn auto voor dat bedrag kon verkopen.
|
15 jun 2007 16:02 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Is mij inderdaad bij herhaling opgevallen. Sterker nog, bij taxatie van mijn voormalige 911 heb ik de taxateur gevraagd het bedrag te matigen. Zie de verzekering namelijk liever als een sommenverzekering.
|
15 jun 2007 16:05 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Omdat dit exemplaar een bijzonder 'goed' exemplaar is (combi kleur/airco/zonnendakje/lage km-stand/1992/goede staat/onderhoudshistorie/veel opties). Dergelijke exemplaren zijn imho flink in waarde gestegen de laatste jaren. In 2/3 jaar een stijging van 10% acht ik gezien de marktsituatie niet onmogelijk, en zelfs waarschijnlijk.
|
15 jun 2007 16:16 |
|
|
Bastamove
964 C4 ´90, zwart/weinrotDen Haag
|
220K op de teller; hier en daar een oxydatieplekje, achterklep overgespoten, taxateur kon serienummer motor niet zien en dus niet verifieren en zag gemorste olie in compartiment als mogelijk probleem (heb hem verteld dat Manuel Pelzer de motor als technisch zeer goed en erg droog heeft omschreven). Airco werkt niet.
Het rapport zelf ontvang ik volgende week pas dus daar zal ik nog meer uit kunnen halen. Er wordt de komende tijd nog wel eea aan verbeterd.
_________________________________________ Liberate tuteme ex inferis...
|
15 jun 2007 22:08 |
|
|
Bastamove
964 C4 ´90, zwart/weinrotDen Haag
|
Maar misschien is er ook veel verschil tussen de aanpak van de taxateurs/taxatieburo´s? Of hebben jullie elke keer dezelfde taxateur?
_________________________________________ Liberate tuteme ex inferis...
|
15 jun 2007 22:19 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Zoals ik al zei: de waarde van veel taxaties is nihil. Ietwat gechargeerd, maar toch. De ene taxeert zeer ruimhartig, de ander reëel, de ander zuinig. Tussen de 2 extremen kunnen grote verschillen zitten.
|
15 jun 2007 23:02 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Taxatie van mijn Porsche is 'n kleine 4K gestegen in 3 jaar tijd - bij dezelfde taxateur
|
16 jun 2007 0:02 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Ik probeer de waarde juist zo laag mogelijk te houden in het taxatierapport (binnen het redelijke).
Even teruglezend in dit Topic, zie ik dat ik niet de enige ben...
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
16 jun 2007 0:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
't gaat mij (ook) niet om 'n hoog taxatie bedrag maar om 'n reeele vervangingswaarde
|
16 jun 2007 0:06 |
|
|
marcoh
|
Van Kreij
In de vergelijking staat Carlo van Kreij opgenomen. Deze meneer verkocht mij een gestolen import auto. Toen een specialist dit ontdekte wilde hij op geen enkele manier meewerken aan een oplossing en wentelde alle aansprakelijkheid af op het feit dat hij geen verstand had van klassieke Porsches. Het is een tijdje geleden, maar het zit me uiteraard wel dwars. U zijt gewaarschuwd! Wat mij betreft hoort deze zaak dan ook niet thuis in het rijtje.
|
16 jul 2007 21:07 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Ach, op iedereen valt wel wat aan te merken.
|
16 jul 2007 21:17 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Van Kreij
Dit soort reacties zonder verdere toelichting ook niet.......
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
16 jul 2007 21:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Gestolen goed gedijt goed ...
|
16 jul 2007 21:27 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Altijd al geweten, boevenbende
|
16 jul 2007 21:39 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Inmiddels is dit topic al weer een paar maanden oud en zie ik de laatste tijd bij de specialisten zoals Targa florio en Wolbert goede 964 jes voor een prijs dat je denkt, wow, maar die toch verdomd snel verkopen. Paar voorbeelden :
Rode 964 bij Wolbert uit 92 met 144.000 km op de teller voor 26,5, verkocht
Rode 964 bij Targa florio uit 91 met 149.000 km op de teller voor 27,9, verkocht
Terwijl rood altijd een kleur was die niet aangeraden werd, sterker nog, bij inruil werkt de kleur tegen. Wat moeten goede 964 jes in de favoriete kleuren nachtblauw, zwart of zilver dan inmiddels kosten ? Nog een voorbeeld:
Groene 964 bij Targa florio uit 91 met 144.000 km op de teller voor 29,5
Voor de rest hebben beiden bedrijven niets staan.
Wil ik die prijsstijging zien ? (omdat ik zelf een 964 cabrio heb) Of gaan wij inderdaad de trend volgen van Duitsland dat de prijzen van goede 964 jes stijgende zijn, omdat het goede aanbod schaars wordt en de vraag onverminderd hoog ?
|
29 aug 2007 12:05 |
|
|