Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 10:19

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Stotterende Porsche 
Auteur Bericht
Bericht Stotterende Porsche
Sinds die dagen geleden start mijn 3.2 gewoon, loopt gelijk mooi rond, maar het volgende probleen doet zich voor.
Als ik ga rijden stottert hij een beetje als de motor koud is, wanneer hij een bepaalde bedrijfstemperatuur berijkt heeft is dit over, nu hebben we de laatste dagen wel wat regen gehad en vandaag niet meer, en wat gebeurt er van morgen toen ik startte en wegreed :shock: geen gestotter. Nu heeft mijn 3.2 uit '86 een lambdasonde (ja echt) kan dit te maken hebben met het vocht dat de sonde versleten is, of is er iets anders aan de hand.
Heb dit ook gemeld bij Erwin, maar die is eerst lekker op vankantie, (kan het probleem zijn schreef hij) en heb nog een lijstje van hem gehad met eventueel andere dingen die dit probleem kunnen veroorzaken, maar heb die vandaag nagekeken en die zijn allemaal in orde.
Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt :!: :!:

Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 17 jul 2007 22:22, in totaal 2 keer bewerkt.

17 jul 2007 22:00
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Nee. Vocht kan. 96 3.2 Wim? :mrgreen:

17 jul 2007 22:16
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Stotteren kan inderdaad door vocht of een slechte lambdasonde komen.

Anders eens een logoporschist proberen :mrgreen:

17 jul 2007 22:19
Profiel WWW
Bericht 
wolf schreef:
Nee. Vocht kan. 96 3.2 Wim? :mrgreen:

Is al aangepast, slip van de vinger :wink:

17 jul 2007 22:21
Bericht 
Vandaag weer gereden (mooi weer) :D open natuurlijk.

Deze morgen gestart, gelijk mooi lopen en geen gestotter of inhouden.
Dus maar weer even wachten op een dag met regen en weer eens gaan rijden, kijken of het dan probleem weer opduikt.

18 jul 2007 19:03
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
ik heb dit ook ge had bij regen.ging de auto stotteren en viel stil.
even wachten en het was weer over.
rijd de auto even warm en laat hem draaien,dan de tuinslang op de lamdasonde en dan weet je het.als dat het niet is op de verdeelkappen.

gr anton964

18 jul 2007 22:47
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
anton964 schreef:
de verdeelkappen

3.2 heeft er gelukkig nog maar één

18 jul 2007 23:03
Profiel
M140i
Bericht 
maurice schreef:
Anders eens een logoporschist proberen :mrgreen:

haha lol :roll:

19 jul 2007 0:55
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
en nog wat geprobeert?of wacht je op regen?

anton964

19 jul 2007 23:30
Profiel
PorscheForum Rookie
911 3.2 '83 915bak met sperdiff.
Nijmegen
Bericht 
Ik zou toch vooral nog eens goed naar de onsteking kijken. Ik heb dit probleem een paar jaar geleden ook gehad. Toen bleek dat de bougiekabel aansluiting van 2 kabels op de verdelerkap gecorodeerd waren, in eerste instantie viel dit niet echt op, maar als je in de bougiekabeldop (verdelerzijde) keek was de conector licht gecorodeerd.. Ik heb ze toen goed schoongemaakt en ingespoten met wd 40.. probleem opgelost!

Dit is al weer 4 jaar geleden, probleem heeft zich niet meer voorgedaan, en dezelfde kabels zitten er nog steeds op..

Desondanks kan het natuurlijk ook best aan iets heel anders liggen..

Succes!

Steven

20 jul 2007 1:44
Profiel
Bericht 
anton964 schreef:
en nog wat geprobeert?of wacht je op regen?

anton964

De meest voor de hand liggende zaken heb ik al gecontroleerd, alleen het rare is dat hij het nu de laatste dagen (droog weer) niet heeft.
Het probleem deed zich gelijk voor toen ik thuis wegreed uit de garage (had geregent) en gelijk bij ons in de straat (dus opspattend vocht amper) al even inhield als ik constant reed.

Als ik vandaag ga rijden zal ik eerst de lambdasonde is met de bloemenspuit nat maken, en even laten inwerken, dan zien of hij het weer heeft.

20 jul 2007 8:27
Bericht 
Heb het gevonden :ba:

Deze morgen even gaan rijden, want het begon hier te regenen. Bloemenspuit in de autp gelegt en rijden en geen enkel probleem.
Gestopt en de lambdasonde maar eens goed natgespoten, en na 15 min.........niks, bleef goed rijden :twisted:
Kap open gedaan en verdelerkap goed natgespoten en weer verder, en weer niks.
Ondertussen was het serieus aan het regenen, en na een ritje van ongeveer 30 min. op weg terug naar huis, en ja hoor, daar was het weer.
Thuis gekomen verdelerkap losgemaakt en alles nagekeken, en toen zag ik op de rand onder de verdeler wat vocht staan, dus denk dat bij vochtig weer hier door condens in de kap komt.
Had boven nog een nieuwe liggen, alles omgezet en weer naar buiten. Was ondertussen hevig aan het regenen en donderen. Heel het spul (na schoonmaken) maar eens goed natgespoten, en weer een ritje van ong. 30 min. en geen probleem.
Op het blote oog kan ik geen scheurtje ontdekken, maar is er wel degelijk omdat er vocht op het randje zat.
Mocht er nog verandering in het gebeuren komen horen jullie het wel, maar heb goede hoop.

Allen (op een paar na :wink: ) bedankt voor het meedenken. :salut:

20 jul 2007 13:17
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]