Auteur |
Bericht |
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
porscheforum zandvoort circuit fun in aug-sep.
Ik ben van plan om D. Koster te benaderen om 2 uur circuit fun te regelen op Zandvoort in aug-sep.
Dit kan met een reguliere verzekering als circuit training onder begeleiding in je verzekering zit. Anders kan je voor een paar tientjes (25€?) een extra verzekering ter plekke afsluiten.
Als we 20 Porsches bij elkaar krijgen kost dat voor 2 uur zo'n 175 € per auto.
Dit houdt in:
- circuit uitleg en gedragsregels van te voren
- 4-5 trainers gedurende 2 uur
- circuithuur 2 uur
- uiterst voldaan naar huis rijden met de volgende circuitdag reeds in je hoofd.
1-inrijden
In groepjes van 4 wagens wordt eerst met een trainer het circuit verkend. De trainer rijdt in de eerste wagen met de eigenaar ernaast en legt uit hoe te rijden (pionnen zijn uitgezet in elke bocht voor instuur moment, apex en einde bocht moment). Dit gaat 2-3 ronden, de andere 3 auto's volgen.
Daarna wisselt de trainer van auto en doet hetzelfde met de volgende bestuurder. Dat gaat zo 4 keer zodat iedereen in het groepje van vier aan de beurt is geweest met de instructeur.
2-vrije ritten
Daarna kan iedereen vrij rijden. Er wordt aanbevolen niet in te halen. Dit wordt bewerkstelligd doordat de auto's apart vertrekken: als de eerste bij het einde van het rechte stuk is vertrekt de tweede pas. De kans op noodzaak tot inhalen wordt zo verkleind. Aan het einde van elke ronde stopt iedereen even op de finishlijn. Als je je voorganger hebt bijgehaald in de juist afgelopen ronde, mag je eerst vertrekken. Dan weer aan einde rechte stuk mag de volgende wagen weer weg.
Dit houdt eea zeer goed gecontroleerd en beschermd iedereen tegen fratsen van anderen. Je kan natuurlijk wel zelf nog lekker je wagen beschadigen door effe de grindbak mee te pakken, een vangrailtje te polijsten of een reserveband uit de bandenstapels mee te nemen.
De begeleiders letten ook goed op de sfeer. Wordt iemand te gedreven moet ie effe stoppe; als je weer een ontspannen glimlach vertoont mag je weer vertrekken.
Meld je aan en geef wat data door dat je zou kunnen
|
18 jul 2007 11:55 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Beproefd concept hier op het forum, succes met de organisatie.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
18 jul 2007 12:05 |
|
|
Lydia
|
Hee, Stefan, dat is toch jouw ding???
|
18 jul 2007 12:06 |
|
|
Harley
|
Iedereen mag het van mij organiseren, heb niet het alleenrecht he.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
18 jul 2007 12:13 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
kan je eens informeren of er geen mogelijk is om gewoon door te rijden op het rechte stuk
en a.u.b. ook geen chicanes dmv pilonnetjes
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
18 jul 2007 15:26 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ging de laatste keer wel gewoon zo iig
nadat ze hadden bekeken of er geen dwazen tussendoor reden
_________________________________________ Got coffee?
|
18 jul 2007 15:53 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
weet ik, vandaar dat ik er naar vraag
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
18 jul 2007 16:59 |
|
|
drknauf
|
ik zou graag mee willen doen lijktme leuk , ik kan alle weekenden behalve het weekend van 14 tm 17 september zitten we met 6 man in st tropez porsche paradis te begenieten als een god in frankrijk zeg maar
grtjs mikey
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
18 jul 2007 18:53 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Yep, ik wil ook wel weer meedoen!
Weet nog niet excact welke data ik kan. Liefst een vrijdag in ieder geval en niet rond Lowlands..
Coolio, heb dr nu alweer zin in!!
O ja. Voor hen die nog niet zijn geweest... hier een filmpje van de vorige keer:
Zandvoort Circuit Experience 22-03-207
(oja, dat 'gepiep' was het stuur dat er net in zat en nog wat schuurde bij sturen...)
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
18 jul 2007 19:16 |
|
|
Roy
911 carrera 3.2Enschede
|
Lijkt ij enorm leuk qua opzet. In principe ben ik flexibel qua data. Liever niet in het weekend. Je mag mij wel noteren voor twee personen en twee auto's.
Roy
PS de andere persoon is Gert-Jan
|
19 jul 2007 22:06 |
|
|
Boxstermouse
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDIRotterdam
|
Ik heb wel interesse! Ben redelijk flexibel, alleen 2e en 3e week van augustus gaat het niet lukken.
|
21 jul 2007 16:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ook
... van 7 t/m 28 Sept maar NIET op 8, 9, 10, 14,15,16 & 17
|
21 jul 2007 18:15 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
PRECIES
Want het was prima georganiseerd maar we waren dus eerst NIET alleen met onze groep op het circuit
Een BMW-1-serie testrijder had bijna een portier er uit gereden, of heel veel erger
Dus gezond maar heel kritisch zelf opletten, daar en elders
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 jul 2007 18:34 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Hier ook wel interesse, mits idd doorblazen op rechte end en liefst meer vrijrijden, en dan ook liefst naar keuze een instructeur mee (dus wat minder treintjes).
|
21 jul 2007 19:26 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Ik wil ook graag, maar dan wat vrijblijvender als voorheen.
Ik kan de laatste week van augustus en de hele maand september.
Veel vrij rijden op een baan en zoals hier al vaker gezegd niet gehinderd door pionnen en voor diegenen die willen stoppen gewoon de pitstraat in.
Denk dat het goedkoper kan als je het circuit zelf afhuurd en een paar zeer ervaren Zandvoort liefhebbers verzameld die instructie kunnen geven. Daarvan zijn er zeker wel een paar te vinden hier op het forum.
Denk dat je dan voor ongeveer hetzelfde geld 4 uur kan rijden.
Er zijn overigens niet zo veel opties meer, kijk hier even: circuit gebruik.
_________________________________________ Racefun events
|
22 jul 2007 12:34 |
|
|
Gert
|
Prima idee!
Ieder initiatief om ergens op een circuit te gaan rijden doe ik graag aan mee. Een hele dag is relaxed ( heb ik 1x keer gedaan in Zolder), je kan zelf bepalen hoeveel je wilt rijden. 2 uurtjes op een circuit vind ik wat kort.
Zal is navragen wat de kosten zijn om op Zandvoort te rijden, ken wel iemand die dat een aantal keer geregeld heeft, dat ging om 4 uur vrij rijden.
|
22 jul 2007 16:34 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Gents,
ben terug van vakantie , was ook weer leuk, maar nu weer ff serieus .
GI997C, kosten Zandvoort zijn 1250 Euri per uur, zonder begeleiding, liet ik me vertellen .
Stefan (Harley), ik sluit me graag bij jou aan als je het wilt organiseren. Graag zelf als je de ervaring hebt, voor mij zou het de eerste keer zijn.
gast, ik ga ook mee naar Frankrijk . Heb je reeds info?
Stel voor dat we ff alles bij elkaar zetten en vervolgens wel iets gaan organiseren want anders wordt het dit kwartaal niets meer .
Wie biedt zich aan?
|
06 aug 2007 21:43 |
|
|
Harley
|
De komende maanden heb ik zelf niet al te veel tijd -zit de komende maanden weer regelmatig in het buitenland-, maar ik wil je best met raad en daad ter zijde staan als jij eea wilt organiseren.
|
06 aug 2007 21:54 |
|
|
Gert
|
@PS Bedankt, zoiets had ik ook gehoord. Leuk dat je me even upgrade naar een nieuwer model.
Ben zelf ook naar alternatieven aan het zoeken, Vijferberg trofee (vrij rijden op Assen)
Eran (vrij rijden op Zolder, en zelfs ook nog op SPA later dit jaar)
Ben lid van NPC, die hebben alleen nog 2 uurtjes Zandvoort en vrij rijden op 2de kerstdag.
Marcel (of zeg maar gewoon gast) ben ook erg benieuwd of je al een reactie uit het zuiden hebt ontvangen.
Laatst bijgewerkt door Gert op 06 aug 2007 22:03, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 aug 2007 21:58 |
|
|
drknauf
|
frankrijk ? st tropez bedoel je?
ik ga vd week boeken, ik wacht nog op een iemands fiat uit het hoge noorden!
grtjs mikey
|
06 aug 2007 21:59 |
|
|
Gert
|
Ik ben de komende weken vertrokken, mocht je iets hebben zet me zo en zo maar op de lijst, ik ga zeker mee.
Indien er iets geregeld moeten worden wil ik graag meehelpen.
|
06 aug 2007 22:05 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
Ik ben zeker van de partij - op Zandvoort, maar ook in Frankrijk. Ik spreek de taal Marcel, dus als je hulp nodig hebt stuur je maar even een PB'tje
PS Mikey, je hebt het wel te pakken die bochten
|
06 aug 2007 22:54 |
|
|
drknauf
|
mee waarheen jongens want volgens mij hebben jullie het niet over porsche paradis? ofwel?
|
06 aug 2007 23:13 |
|
|
drknauf
|
zandvoort en dan l.llen ze over frankrijk ja waar hebben ze het dan over? waarze heen gaan? ik heb namelijk met een vd gasten lopen communipraten over st trop vandaar ik dacht dat dit met st trop te maken had!
zodoende
gij zijt allen gegroet door den knauftijgerrrrrrrr
|
06 aug 2007 23:45 |
|
|
funnyname
Porsche 944 Turbo sDen Haag
|
Ik wil me graag aanmelden, data maken me niet zo veel uit.
Mijn voorkeur gaat uit naar het weekend, maar als het een keer door de weeks is neem ik gewoon vrij.
|
07 aug 2007 23:00 |
|
|