Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:53

Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
964 cabrio of doorsparen voor 993 cabrio ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Liep altijd, kan ik van mijn ex Porsches niet zeggen.

mhaschreurs.hyves.nl

20 jul 2007 2:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
Een kennis van ons had er ook een. In de weekends was hij altijd ,,lekker aan het sleutelen'' ipv van aan't rijden :!: :shock:

20 jul 2007 14:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Smaak is persoonlijk en valt niet over te twisten. Qua betrouwbaarheid: tsja is wel een engelse auto hé :wink:

Eén ding is zeker, dat je met een 964 gewoon meer aandacht hebt.

Vaak speelt bij een TR of porsche het merk en historie een zeer grote rol. Mijn buurman bv. is een fervent TR3 rijder (voorzitter, topic starter zal hem misschien kennen). Vind mijn Porsche prachtig en super om mee te rijden (koopt hem liever niet, "zou zich dood rijden") maar houdt het toch bij zijn TR3. Nou is een TR3, net als een originele 356 wel wat zeldzamer dan een TR6 of een 964 :wink:

Overigens wel aardig om te melden dat één van de beste TR restaurateurs recent een 968 CS heeft gekocht. (was misschien ook het sleutelen eventjes zat) :twisted: :roll: :wink:

Is het dus een kwestie van motor, smaak of betrouwbaarheid, nee denk het niet. Gewoon eens lekker in een 964 gaan rijden om te proeven of dit wat is. :idea:

20 jul 2007 14:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Harry 911 schreef:
Een kennis van ons had er ook een. In de weekends was hij altijd ,,lekker aan het sleutelen'' ipv van aan't rijden :!: :shock:

Dan had ie een beter exemplaar moeten kopen.

Citaat:
Eén ding is zeker, dat je met een 964 gewoon meer aandacht hebt.

:roll:
Huh?

mhaschreurs.hyves.nl

Laatst bijgewerkt door michael op 20 jul 2007 15:14, in totaal 1 keer bewerkt.

20 jul 2007 15:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
michael schreef:
Harry 911 schreef:

Dan had ie een beter exemplaar moeten kopen.

Of gewoon een Porsche! :wink:

20 jul 2007 15:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Dan had ie 'm weg moeten brengen om iemand anders er aan te laten sleutelen [+ rekening van 1000+ euro]

mhaschreurs.hyves.nl

20 jul 2007 15:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
renetrzes schreef:
2000 gtv schreef:
Kijk eens bij Snellers.Die hebben volgens mij al meer dan 2 jaar een 993 cabrio te koop staan waar ze niet zo aktief mee zijn.Ik denk dat er onderhand wel graag vanaf willen en weet dat je een goede deal met ze kan maken.
Wel een aankoopkeuring laten doen :!: :!:

Maar als hij goed is is hij goed en maakt het niet uit waar hij vandaan komt.imho :wink:

Bedankt voor al jullie reacties. Ik zal er eens een goed lang nachtje over slapen. Ik heb nu gezien mijn budget toch wel beter gevoel bij 964 cabrio gekregen. Ik hou jullie op de hoogte wat het wordt. Als ik de porsche koop gaat het me wel aan het hart mijn prachtige TR6 te moeten verkopen !!
groeten Rene

Als het je aan het hart gaat denk ik dat je het niet moet doen.

Je weet nu wat je hebt wat het kost en hoe het rijdt, als je daar nog veel plezier aan beleefd en nog niet klaar mee bent zou ik wachten dat is goedkoper dan nu wisselen.

robert

20 jul 2007 15:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
michael schreef:
Dan had ie 'm weg moeten brengen om iemand anders er aan te laten sleutelen [+ rekening van 1000+ euro]

Het lag niet aan de sleutelaar, maar aan de auto. Er was altijd weer iets anders aan de hand met dat ding. Van een stukke versnellingsbank / motorischemankementen tot eeuwig terugkerende roestproblemen. Maar dat ,,hoorde bij de charme'' van een Tr6... Anyway, ieder zijn meug zullen we maar zeggen, maar het is not my cup of tea :lol:

20 jul 2007 15:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
rob964.c4 schreef:

Als het je aan het hart gaat denk ik dat je het niet moet doen.

:thumright: Inderdaad

20 jul 2007 16:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Het zijn beiden zescilinders, maar ook een wereld van verschil. Heb je al in een 964 gereden? Ik heb diverse malen meegereden in een TR6; echt een hele leuke auto om in de weekends mee te toeren.
Ik wens je heel veel succes met deze moeilijke beslissing :!:

20 jul 2007 17:10
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht 
Harry 911 schreef:
michael schreef:
Gouden tip van een ex TR6 rijder, hou die TR6 lekker, vooral als je een top exemplaar hebt, is echt 10x leuker rijden dan een 964 cabrio.

Als die het doet :wink: :lol:

:lol: Ha ja blijft engels he maar moet zeggen dat hij in goede staat verkeerd nieuwe bak etc. dus rijdt prima. Maar tja het gras is altijd groener aan de overzijde he. Maar iedergeval bedankt ik neem het in mijn beslissing zeker mee.

20 jul 2007 17:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Harry 911 schreef:
michael schreef:

Het lag niet aan de sleutelaar, maar aan de auto. Er was altijd weer iets anders aan de hand met dat ding. Van een stukke versnellingsbank / motorischemankementen tot eeuwig terugkerende roestproblemen. Maar dat ,,hoorde bij de charme'' van een Tr6... Anyway, ieder zijn meug zullen we maar zeggen, maar het is not my cup of tea :lol:

Dat zij ik toch, heeft ie schrotbak gekocht, kan je met een Porsche ook gebeuren. Die TR6 van mij was TOTAAL gerestaureerd, ik heb veel km's gemaakt met die auto en bracht hem alleen maar weg voor de jaarlijkse APK en een beurtje, het ding liep altijd, totdat een vandaal zich er een keer op had uitgeleefd :cry: , dat was de enigste keer dat ik bij een auto heb staan janken.

mhaschreurs.hyves.nl

20 jul 2007 19:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
michael schreef:
Harry 911 schreef:
michael schreef:

Dat zij ik toch, heeft ie schrotbak gekocht, kan je met een Porsche ook gebeuren. Die TR6 van mij was TOTAAL gerestaureerd, ik heb veel km's gemaakt met die auto en bracht hem alleen maar weg voor de jaarlijkse APK en een beurtje, het ding liep altijd, totdat een vandaal zich er een keer op had uitgeleefd :cry: , dat was de enigste keer dat ik bij een auto heb staan janken.

Dat zal wel even balen geweest zijn. Het is mij ook een keer overkomen. Een of andere idioot zette met zijn sleutel een dikke streep over de hele lengte van de auto (niet de P godzijdank). Maar je bent het toch wel met me eens dat een Porsche over het algemeen degelijker/betrouwbaarder is dan een Triumph?

21 jul 2007 0:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Wat degelijkheid betreft zeer zeker, maar de betrouwbaarheid is wat mij betreft toch echt in het voordeel van de triumph, die liep altijd. alle 3 de 911's die ik heb gehad/heb, hebben me minimaal 1X laten staan, welliswaar met maar kleine mankementjes, maar toch.

Ik weet ook wel dat een Engelse sportauto uit de jaren 60/70 van origine niet erg betrouwbaar was. Maar als je een restauratie goed doet of laat doen, heb je daarna echt een probleemloze auto. Met de huidige technieken haal je alle problemen er zo uit.

mhaschreurs.hyves.nl

21 jul 2007 3:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
michael schreef:
Ik weet ook wel dat een Engelse sportauto uit de jaren 60/70 van origine niet erg betrouwbaar was.
He he, we zijn er! :D

21 jul 2007 8:48
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Dames
De vraag was 993 of een 964, gaan ze jippie over engelse meuk :wink: hoezo vervuiling van de topic.

Gewoon kijken wat je budget is en bij welk model je hart ligt.

21 jul 2007 9:16
Profiel WWW
964.c4
assendelft
Bericht 
waarschijnlijk nog bij de TR-6 want het gaat hem aan het hart om deze weg te doen.

robert

21 jul 2007 9:31
Profiel WWW Facebook 
M140i
Bericht 
michael schreef:
Maar als je een restauratie goed doet of laat doen, heb je daarna echt een probleemloze auto. Met de huidige technieken haal je alle problemen er zo uit.

Als je de restauratie van welke Porsche dan ook goed doet of laat doen, heb je daarna echt een probleemloze auto. Met de huidige technieken haal je alle problemen er zo uit.

21 jul 2007 13:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Prachtige auto een TR6. Zou er graag een willen hebben.

Wel eens geprobeerd 1,95 in een TR6 te krijgen? :) .

21 jul 2007 13:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Met dak open moet dat toch lukken :roll: :)

22 jul 2007 11:52
Profiel
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
Rob993Tip schreef:

Ja. in mijn maffiatijd. Achterbak helaas te klein. :roll: :wink:

22 jul 2007 16:33
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht 
Rob993Tip schreef:
Prachtige auto een TR6. Zou er graag een willen hebben.

Haha jazeker ik ben zelf 1.93 lang en pas wel degelijk in mijn TR 6.
Lekker languit liggen. :lol: Moet zeggen leuke reacties op deze site.

Wellicht is dat al een reden om porsche te gaan rijden !!

23 jul 2007 17:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Had ooit een collega met een TR6. Met geen mogelijkheid paste ik daar in., hoe we ook probeerden. Maar blijft mooi, ook om alleen maar naar te kijken.

23 jul 2007 18:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2