Auteur |
Bericht |
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Liep altijd, kan ik van mijn ex Porsches niet zeggen.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
20 jul 2007 2:28 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Een kennis van ons had er ook een. In de weekends was hij altijd ,,lekker aan het sleutelen'' ipv van aan't rijden
|
20 jul 2007 14:30 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Smaak is persoonlijk en valt niet over te twisten. Qua betrouwbaarheid: tsja is wel een engelse auto hé
Eén ding is zeker, dat je met een 964 gewoon meer aandacht hebt.
Vaak speelt bij een TR of porsche het merk en historie een zeer grote rol. Mijn buurman bv. is een fervent TR3 rijder (voorzitter, topic starter zal hem misschien kennen). Vind mijn Porsche prachtig en super om mee te rijden (koopt hem liever niet, "zou zich dood rijden") maar houdt het toch bij zijn TR3. Nou is een TR3, net als een originele 356 wel wat zeldzamer dan een TR6 of een 964
Overigens wel aardig om te melden dat één van de beste TR restaurateurs recent een 968 CS heeft gekocht. (was misschien ook het sleutelen eventjes zat)
Is het dus een kwestie van motor, smaak of betrouwbaarheid, nee denk het niet. Gewoon eens lekker in een 964 gaan rijden om te proeven of dit wat is.
|
20 jul 2007 14:44 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Dan had ie een beter exemplaar moeten kopen.
Huh?
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
Laatst bijgewerkt door michael op 20 jul 2007 15:14, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 jul 2007 15:06 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Of gewoon een Porsche!
|
20 jul 2007 15:09 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Dan had ie 'm weg moeten brengen om iemand anders er aan te laten sleutelen [+ rekening van 1000+ euro]
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
20 jul 2007 15:16 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Als het je aan het hart gaat denk ik dat je het niet moet doen.
Je weet nu wat je hebt wat het kost en hoe het rijdt, als je daar nog veel plezier aan beleefd en nog niet klaar mee bent zou ik wachten dat is goedkoper dan nu wisselen.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
20 jul 2007 15:21 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Het lag niet aan de sleutelaar, maar aan de auto. Er was altijd weer iets anders aan de hand met dat ding. Van een stukke versnellingsbank / motorischemankementen tot eeuwig terugkerende roestproblemen. Maar dat ,,hoorde bij de charme'' van een Tr6... Anyway, ieder zijn meug zullen we maar zeggen, maar het is not my cup of tea
|
20 jul 2007 15:56 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Inderdaad
|
20 jul 2007 16:52 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Het zijn beiden zescilinders, maar ook een wereld van verschil. Heb je al in een 964 gereden? Ik heb diverse malen meegereden in een TR6; echt een hele leuke auto om in de weekends mee te toeren.
Ik wens je heel veel succes met deze moeilijke beslissing
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
20 jul 2007 17:10 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Ha ja blijft engels he maar moet zeggen dat hij in goede staat verkeerd nieuwe bak etc. dus rijdt prima. Maar tja het gras is altijd groener aan de overzijde he. Maar iedergeval bedankt ik neem het in mijn beslissing zeker mee.
|
20 jul 2007 17:56 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Dat zij ik toch, heeft ie schrotbak gekocht, kan je met een Porsche ook gebeuren. Die TR6 van mij was TOTAAL gerestaureerd, ik heb veel km's gemaakt met die auto en bracht hem alleen maar weg voor de jaarlijkse APK en een beurtje, het ding liep altijd, totdat een vandaal zich er een keer op had uitgeleefd , dat was de enigste keer dat ik bij een auto heb staan janken.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
20 jul 2007 19:08 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Dat zal wel even balen geweest zijn. Het is mij ook een keer overkomen. Een of andere idioot zette met zijn sleutel een dikke streep over de hele lengte van de auto (niet de P godzijdank). Maar je bent het toch wel met me eens dat een Porsche over het algemeen degelijker/betrouwbaarder is dan een Triumph?
|
21 jul 2007 0:29 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Wat degelijkheid betreft zeer zeker, maar de betrouwbaarheid is wat mij betreft toch echt in het voordeel van de triumph, die liep altijd. alle 3 de 911's die ik heb gehad/heb, hebben me minimaal 1X laten staan, welliswaar met maar kleine mankementjes, maar toch.
Ik weet ook wel dat een Engelse sportauto uit de jaren 60/70 van origine niet erg betrouwbaar was. Maar als je een restauratie goed doet of laat doen, heb je daarna echt een probleemloze auto. Met de huidige technieken haal je alle problemen er zo uit.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
21 jul 2007 3:30 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
He he, we zijn er!
|
21 jul 2007 8:48 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Dames
De vraag was 993 of een 964, gaan ze jippie over engelse meuk hoezo vervuiling van de topic.
Gewoon kijken wat je budget is en bij welk model je hart ligt.
|
21 jul 2007 9:16 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
waarschijnlijk nog bij de TR-6 want het gaat hem aan het hart om deze weg te doen.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
21 jul 2007 9:31 |
|
|
erwin996
M140i
|
Als je de restauratie van welke Porsche dan ook goed doet of laat doen, heb je daarna echt een probleemloze auto. Met de huidige technieken haal je alle problemen er zo uit.
|
21 jul 2007 13:06 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Prachtige auto een TR6. Zou er graag een willen hebben.
Wel eens geprobeerd 1,95 in een TR6 te krijgen? .
|
21 jul 2007 13:14 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Met dak open moet dat toch lukken
|
22 jul 2007 11:52 |
|
|
993_4S
993_4S
|
Ja. in mijn maffiatijd. Achterbak helaas te klein.
|
22 jul 2007 16:33 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Haha jazeker ik ben zelf 1.93 lang en pas wel degelijk in mijn TR 6.
Lekker languit liggen. Moet zeggen leuke reacties op deze site.
Wellicht is dat al een reden om porsche te gaan rijden !!
|
23 jul 2007 17:34 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Had ooit een collega met een TR6. Met geen mogelijkheid paste ik daar in., hoe we ook probeerden. Maar blijft mooi, ook om alleen maar naar te kijken.
|
23 jul 2007 18:20 |
|
|