Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 9:28

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Blaasjes onder lak bovenop voor scherm 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
US 993 C2 '96 Handbak
Den Haag
Bericht Blaasjes onder lak bovenop voor scherm 993
Beste Porschekenners,

Bovenop beide schermen van een Indisch rode 993 uit begin 1996 zijn blaasjes ontstaan. Het lijkt of er vocht tussen het plaatwerk en de lak in gekomen. Net onder de voorruit. Maar niet onder het rubber van de ruit. Dus het komt niet dor het vervangen van de ruit. Onder het rubber van de ruit is alles prima.

Doordat het plaatwerk verzinkt is, is het een gladde blaas. Voor zover ik kan zien is er (nog) geen sprake van roest. Het zet er anders uit dan de bekende blaasjes die ontstaan bij roest van binnenuit.

Ik maak mij zorgen over deze blaasjes, of eigenlijk een grote blaas aan beide zijden. Ze zijn ca 2 cm breed en ca 5 cm lang. Ze strekken zich uit langs de rand van het scherm, waar het scherm de A-stijl raakt. Echt bovenop dus. Op de rest van de auto is niets te vinden.

Kent iemand deze blaasjes bij de 993? Is dit een bekend probleem? Is het een voorbode van veel erger? Natuurlijk is overspuiten een oplossing, maar wat kost het overspuiten van 2 schermen? Heeft iemand ervaring?

Graag jullie mening.

De blaasjes zitten op een auto die ik overweeg te kopen.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Groet,

Thimmo

22 jul 2007 21:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
misschien is de wagen al een overgespoten en is er niet goed geschuurd of ontvet.als de wagen dan in de zon staat kan je zoiets krijgen.
haal de blazen open.zoals het nu is kan het toch niet blijven.
dan kan je gelijk zien wat er onder zit.

gr anton964

22 jul 2007 21:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Audi V8 Mercedes SL 280 Discovery 3 HSE V8 2005
Heemskerk
Bericht 
Ik vrees dat de auto slecht voorbewerkt is toen de schermen gespoten werden. Dat de schermen al een keer gespoten zijn staat voor mij vast. Het spuiten van twee schermen zal in het geval van een Indisch rode auto het spuiten van de hele kop betekenen. Hou rekening met 1.000 aan spuitkosten.

22 jul 2007 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
US 993 C2 '96 Handbak
Den Haag
Bericht 
Oke, volgens jullie zijn ze dus al een keer overgespoten.

Ik had al zo'n idee dat het met ontvetten te maken zou hebben.

Betekent dat ik de voorkant goed zal moeten inspecteren op mogelijke schade. Ik kan mij niet voorstellen dat het scherm af fabriek slecht ontvet is. Of is die gedachte onterecht?

De originele sticker zit nog wel helemaal netjes onder de kap. Ik heb geleerd dat dat betekent dat die kap dan nog origineel is.

Bedankt tot nu toe.

Thimmo

22 jul 2007 22:12
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Misschien is een van je voorschermen al een keer vervangen. Parkeerschadetje of zo!

22 jul 2007 22:45
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Of een kuurtje tegen 'road rash', steenslagschade. Is ook gebeurd met mijn 924 (alleen het paneel tussen de lampen, niet te netjes ook trouwens).

22 jul 2007 23:18
Profiel
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht 
Thimmo schreef:
Oke, volgens jullie zijn ze dus al een keer overgespoten.

Ik had al zo'n idee dat het met ontvetten te maken zou hebben.

Betekent dat ik de voorkant goed zal moeten inspecteren op mogelijke schade. Ik kan mij niet voorstellen dat het scherm af fabriek slecht ontvet is. Of is die gedachte onterecht?

De originele sticker zit nog wel helemaal netjes onder de kap. Ik heb geleerd dat dat betekent dat die kap dan nog origineel is.

Bedankt tot nu toe.

Thimmo

Beste Thimmo,

Denk dat bijna elke 993, 964 en 996 een overgespoten kop heeft als hij wat ouder is.
Steenslag is erg funest voor de looks van the car. Daarom wordt de gehele kop gespoten.
Bij deze auto dus slordig gedaan, niet goed voorbewerkt.
Kijk goed of hij geen schade heeft gehad, lopen de "lijnen" van de kap evenwijdig aan de spartborden. Kijk even met zo'n plastic koelkast magneetje of je plamuur kan vinden. blijft hij niet plakken.... plamuur eronder.
Is er verder niets aan de hand... mooie deal maken en zelf de kop laten spuiten.

Suc6 met inspectie en al het verdere.

Henk

23 jul 2007 10:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]