Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:27

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
zonder benzine 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht zonder benzine
Dom maar ja, ik ben met mijn porsche zonder benzine gevallen, geen probleem zou je zeggen maar heb hem terug gevuld en nu start hij wel maar als hij moet optrekken begint hij te stotteren en valt stil eventjes wachten en hij start weer. Zou dat vuil kunnen zijn in de benzinnefilter?

24 jul 2007 8:02
Profiel
Bericht 
Zou kunnen, als je de tank helemaal leeg gereden hebt en er veel vuil in ge tank zat, trek je dit mee in het filter.
Als je dan even wacht en je kunt weer starten, gaat door de stroming van de benzine het vuil weer circuleren en sluit zo weer bijna alles af waardoor hij te weinig benzine krijgt.
Dus vervang je filter even of maak even een omleiding buiten je filter om, kun je zo testen of het je filter is.

24 jul 2007 8:38
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
cabrio wim schreef:
Dus vervang je filter even of maak even een omleiding buiten je filter om, kun je zo testen of het je filter is.

Dat laatste zou ik niet doen, je trekt dan het vuil je injectoren in ....

24 jul 2007 9:29
Profiel
Bericht 
Ben zo eens vanuit Breda naar huis gekomen toen de ANWB een omleiding gelegd had, wegens gescheurde wartel.
Daarna geen problemen gehad, dus voor even te testen, lijkt het me sterk dat ze dan gelijk verstopt zijn, maar goed dat is mijn visie.

24 jul 2007 10:12
PorscheForum Junkie
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht 
Ik zou ook het filter vervangen. Blijkt het daarna níet de filter te zijn heb je hem wél vervangen en dat is niet verkeerd.

24 jul 2007 10:58
Profiel
PorscheForum Rookie
911 3.2 '83 915bak met sperdiff.
Nijmegen
Bericht 
Ik zou in geen geval zonder filter gaan testen! Zeker niet met een SC.
Het zou jippie zijn als je dan vervolgens een probleem met je mechanische injectie oploopt! Terwijl het testen zonder filter geen enkel doel dient.

Gewoon filter vervangen, dat kan nooit kwaad! En stel je tank is enorm vuil, dan zal hij met het nieuwe filter allicht een tijdje goed draaien. En dan weet je dat je je tank moet spoelen voor je weer een nieuw filter plaatst.

Mocht het wisselen van het filter geen effect hebben, ik kan me ergens iets herinneren dat er ook nog een groffilter in de tank zit?

Succes!

24 jul 2007 11:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
bedankt voor de antwoorden ik zal eerst een nieuwe filter plaatsen

24 jul 2007 12:31
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]