Auteur |
Bericht |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Interview RNN 7
Gisteren werd ik gebeld door RNN 7 of ik mee wilde werken aan een interview over de hybride auto die Porsche in ontwikkling zou hebben. Men zocht een Porsche fanaat en had mijn telefoonnummer gewoon van de advertentie van de auto die ik te koop heb staan. Ik kon niet meewerken aan dit interview daar ik de auto niet hier op m'n werk heb staan en ik dit sowieso niet voor de deur bij mijn werkgever wil doen.
Maakte de reporter overigens niet uit; dan maar interview zonder auto.
Ik vroeg mij af of er misschien anderen wel hebben meegewerkt aan bovenstaande?
Groeten!
|
24 jul 2007 12:03 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
nope, maar de mijne staat ook niet te koop
zou dat ook niet doen trouwens
_________________________________________ Got coffee?
|
24 jul 2007 12:04 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik heb 2 keer aan een intervieuw ( nationale radio ) deel genomen.
Ik zou het nooit meer doen daar van die uren intervieuwen slechts bepaalde teksten/quotes naar boven komen die dan volledig uit de context getrokken worden .
ik heb de intervieuws hier nog op tape liggen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 jul 2007 12:36 |
|
|
Tony 911
964 Carrera 4 '90
|
Wij hebben een korte demo gegeven met een zwarte GT3. Je ziet hem prima in beeld. (Porsche Centrum Rotterdam)
Wij zijn verder niet op de hybride kwestie in gegaan dit laten wij aan Pon Porsche Import. Daarnaast is Porsche een sportwagen merk, dus Hybride...
_________________________________________ Porsche Centrum Rotterdam vanaf april 2009 het adres voor onderhoud aan uw classic Porsche.
911 3.2, 964 en 993.
|
24 jul 2007 13:27 |
|
|
John
Cayenne
|
mwah.........een hybride KJN zou ik wel zien zitten hoor.......en dat meen ik.
|
24 jul 2007 13:35 |
|
|
Tony 911
964 Carrera 4 '90
|
Je hebt een punt John.
Ik denk niet dat Porsche iets gaat doen met Hybride, net zo min als een dieselmotor plaatsen. Er is in de groep wel een stevige 12 cyl.TDi die er ingehangen kan worden(Q7 W12 TDi). Wellicht voor de Panamera of Cayenne
Of neem Audi met de R10, winnaar overall met de diesels. Het kan en bestaat wel.
De filosofie van Porsche blijft echter op het race cq sportieve vlak.
Maar goed dit is mijn opinie
_________________________________________ Porsche Centrum Rotterdam vanaf april 2009 het adres voor onderhoud aan uw classic Porsche.
911 3.2, 964 en 993.
|
24 jul 2007 13:48 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Is al lang duidelijk dat het WEL gaat gebeuren. 2008/2009 meen ik.
Ik blijf het een heilloze weg vinden, maar de hybride heeft nu eenmaal de publieke opinie (ten onrechte) mee.
|
24 jul 2007 13:54 |
|
|
Tony 911
964 Carrera 4 '90
|
Klopt, heb ik ook gelezen. Ik heb alleen twijfels bij de daadwerkelijke invoer hiervan. Vanuit de publieke opinie, wetgeving, milieu etc..... zal ieder merk zich moeten profileren met het Hybride fenomeen.
Als het gebeurt dan zal het, denk ik, in het segment van de Cayenne moeten gebeuren.
Wellicht kan Porsche hier iets mooi van maken er zitten knappe koppen genoeg in Zuffenhausen
Geiten wollen sokken in een Cayenne......................
_________________________________________ Porsche Centrum Rotterdam vanaf april 2009 het adres voor onderhoud aan uw classic Porsche.
911 3.2, 964 en 993.
Laatst bijgewerkt door Tony 911 op 24 jul 2007 14:05, in totaal 2 keer bewerkt.
|
24 jul 2007 14:03 |
|
|
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
Laatste tijd is er veel pers bij ons aan boord geweest.
reden 1: 1e vrouwelijke commandant
reden 2: wij heten hr.ms De Ruyter
Het is me opgevallen dat er heel veel getaped wordt, en zoals 911-lover zegt, dingen wel worden overgenomen, maar compleet uit zijn verband.
Daarbij proberen ze je heel erg in een richting te sturen waar jij eigenlijk niet heen wil.
Bv. Op de vraag: jouw porsche verbruikt toch veel brandstof.
Jij: ja maar dat maakt me niet uit, het is een hobby, dat neem ik voor lief,
ik rijd er niet elke dag mee enz enz.
Dus u geeft niks om het milieu? Jij: nou ja het is wel belangrijk bla bla bla
Maar u neemt geen zuiniger auto? Jij: nee
Je leest terug dat je niks om het milieu geeft en zeker niet van plan bent een andere auto te kopen daarvoor.
Bothem line: ze gebruiken je.
Ik zou het niet doen.
|
24 jul 2007 14:04 |
|
|
Tony 911
964 Carrera 4 '90
|
Mee eens.
Want wat bereiken we ermee..........iemand?
_________________________________________ Porsche Centrum Rotterdam vanaf april 2009 het adres voor onderhoud aan uw classic Porsche.
911 3.2, 964 en 993.
|
24 jul 2007 14:07 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Voor m'n gevoel ben ik het hier wel mee eens, maar hebben deze mening ook niet heel lang gehad over dieselwagens? Zo van tja, het heet auto, maar vooruitkomen ho maar. Moet je nu eens om je heen kijken
Tuurlijk, heel andere techniek, maar de ontwikkelingen staan zeker niet stil.
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
24 jul 2007 20:00 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Tja, Porsche en diesels . . . . . . . en hybride
Persoonlijk denk ik dat ze er uiteindelijk niet onderuit kunnen komen
Ook Porsche zal zich iets van allerlei opinies aan moeten gaan trekken en wellicht dat overheden het voortbestaan van bepaalde fabrikanten in de weg zullen gaan staan, mits . . . . . . zij niet iets gaan bijdragen aan het milieu.
Hybride . . . ach in een kjn, wat zou het.
Als ze daarnaast dan nog allerlei moois kunnen blijven maken (zoals de nieuwe GT2)
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
24 jul 2007 20:38 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Artikel Autoweek van vandaag.
Porsche werkt samen met Volkswagen en AudI aan een hybride aandrijflijn voor hun SUV’s. Meeliftend op de groene golf die door autoland spoelt, heeft de Duitse sportwagenfabrikantvoor ons vandaag alvast een tipje van de sluier opgelicht.
Weliswaar op de rollenbank, maar toch, hebben we de direct ingespoten Cayenne met hybridetechniek kunnen uitproberen. De aandrijflijn met ingenieus koppelingssysteem functioneert al opmerkelijk geciviliseerd voor een prototype. En ook de verbruikscijfers die we wisten te realiseren, waren (hoewel natuurlijk nog laboratoriumwaarden) niet onaardig, een gemiddelde van 9,6 liter per 100 km. Hoe de auto zich met zijn gewijzigde stuurinrichting en 150 kg hogere gewicht zich in de praktijk gedraagt, is nog gissen. De eerste indruk die we als passagier op de testbaan in Weissach opdeden was veelbelovend voor een auto waar nog het nodige aan moet gebeuren voordat hij (volgens Porsche) pas tegen het eind van het decennium op de markt komt.
|
25 jul 2007 16:19 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
bron
Hybride Porsche Cayenne voorgesteld
AMSTERDAM - Met dank aan de deelneming in Volkswagen kan Porsche eerder dan gepland de hybrideuitvoering van de Cayenne presenteren. Haast is geboden, nu de verkopen van de recent opgefriste 4x4 inzakken. Overigens niet in Nederland. De komst van de versie met zowel verbrandings- als elektromotor moet de afzet een extra stimulans geven.
Groot nieuws eerder deze week vanuit de Duitse media. Ook van de Panamera zou Porsche een uitvoering met hybridetechniek plannen. Zoals vaker op internet wordt zo'n bericht klakkeloos gekopieerd en verspreid. De trouwe AutoTelegraaf.nl-lezer weet al ruim een jaar dat Porsche met een Panamera Hybrid komt. Vanaf de eerste pennenstreken voor het nieuwe sedanmodel is rekening met een dergelijke variant gehouden. Dat geldt niet voor de Cayenne Hybrid, zoals nu wordt voorgesteld. De bedoeling was dat van de tweede editie een uitvoering met ondersteunende elektromotor zou komen. Gelukkig voor de Duitsers past de techniek ook in de eerste modelgeneratie.
De Cayenne Hybrid, die dinsdag aan een kleine selectie Nederlandse journalisten wordt getoond, heeft de recent geïntroduceerde 3,6 liter FSI-benzinemotor onder de kap. Daaraan zijn een elektromotor en een 70 kg zwaar accupakket gekoppeld. De elektrounit is 54 pk sterk, de benzinemotor 280 pk. Volgens Porsche is de elektro-aandrijving tot snelheden van 120 km/h actief. Het vebruik ligt een stuk lager. De Duitsers claimen een gemiddelde consumptie van 8,9 liter per 100 km tegen 12,9 voor de louter benzine-aangedreven mastodont. De CO2-uitstoot zakt tot 216 gram per kilometer. Over iets meer dan een jaar zal de eerste Cayenne Hybrid in de showroom verschijnen. Van zijn technische evenknie, de Volkswagen Touareg komt eveneens een hybrideversie.
Porsche zegt geen hybrideuitvoering van de Boxster/Cayman en 911 te brengen -waar moet je de techniek laten?-, maar kiest voor die sportwagens voor een zogeheten Start/Stopsysteem. De motor schakelt automatisch uit, wanneer voor bijvoorbeeld een stoplicht gewacht moet worden.
_________________________________________ Got coffee?
|
25 jul 2007 17:24 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
John...... bestellen maar dus
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
25 jul 2007 17:39 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Het is inderdaad een publieke opinie die gevolgd wordt om over het politieke steekspel nog maar te zwijgen.
Maar hybride blijft in de volledige levens cyclus van een auto vele malen milieu belastender dan een gewone standaard benzine auto.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
26 jul 2007 22:48 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
maar kiest voor die sportwagens voor een zogeheten Start/Stopsysteem. De motor schakelt automatisch uit, wanneer voor bijvoorbeeld een stoplicht gewacht moet worden.
Gaat leuk worden als die auto ouder is dan 10 jaar; vrees weer een kinderziekte
_________________________________________ DENK HELDER
|
27 jul 2007 8:38 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Had VW dat al niet ettelijke jaren geleden in een Golf
Lang heeft dit idd niet geduurd
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
27 jul 2007 11:02 |
|
|