Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:15

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
De zoveelste stap in de milieulobby 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Hansv schreef:
Don't believe the hype!

... it's a sequel :wink:

09 jul 2007 15:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Ach, iedereen redeneert altijd alleen maar in z'n eigen voordeel, heeft dus alleen maar te maken met belangen. Jan met de pet wil gewoon in zijn of haar auto blijven rijden, de millieulobby zal wel weer andere belangen hebben. Feit blijft dat de olie voorraad eindig is (100 jaar ???) en dat er dus iets anders verzonnen moet worden. Ja mensen, het huidige auto concept is echt eindig en zeer waarschijnlijk sneller dan je denkt (en wil).

Wat roken in restaurants daar nu weer mee te maken heeft weet ik niet, wat ik weel weet is dat dat stinkt en vies is, doe dat dus even ergens anders want je ontneemt mijn plezier.

09 jul 2007 16:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Hansv schreef:
Let wel; dit werd allemaal betoogd in een programma van het omroepje LLink, dat toch doorgaans nogal in de groene hoek zit. Don't believe the hype!

Heb je een link naar dat programma? (met 1 L dus ;) )

09 jul 2007 17:24
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die 944guy;

Via www.uitzendinggemist.nl zoeken op 'Llinke Soep' moet je dat stukje kunnen vinden.

11 jul 2007 7:44
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Peter 993 schreef:
Feit blijft dat de olie voorraad eindig is (100 jaar ???)

Maak er 50 jaar van als ik de "experts" mag geloven. Niet alle olie uit de olievoorraden (die dus nog voor ongeveer 100 jaar capaciteit hebben) is geschikt voor de productie van benzines.

Daarnaast denk ik dat als het zover komt er nog ver voor die 50 jaar al een stop op de benzines wordt gezet. Er zijn altijd processen in de wereld die namenlijk meer belangen bij benzine hebben en daar moet de burger de tol voor betalen.

Wat ik veel meer zorgwekkend vind is dat er nog geen enkel redelijk alternatief bestaat voor de fossiele brandstoffen.

11 jul 2007 12:04
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
maurice schreef:

Maak er 50 jaar van als ik de "experts" mag geloven.

Ik vernam dat het nog zeker meer dan 100 jaar is, zelfs rekening houdende met China, maar dat het wel vooral wat prijziger gaat worden. Veel bronnen kunnen economisch maar gedeeltelijk leeggehaald worden tegen de prijs van een vat olie zoals het was. Met het stijgen kan er weer meer boven "tafel" komen.

11 jul 2007 13:10
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Daar heb je inderdaad gelijk in Devils son. Maar in die berekeningen gaan ze bv ook uit van de olie die in Canada en Alaska letterlijk voor het oprapen ligt. Dat is olie die gewoon aan de oppervlakte in de zandbodem zit. Het gaat echt om enorme hoeveelheden en niet alleen Canada en Alaska zijn de bronnen daarvan. Deze olie wordt wel gewonnen bij wijze van proef maar tot nu toe zijn de productiekosten van een vat ruwe olie ruim 40 maal hoger dan van de olie die gewoon wordt opgepompt. En dan gaan ze in die berekening nog uit van het feit dat de prijs bij grootschalige winning lager wordt.

11 jul 2007 14:37
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik word er ziek van , van al die milieuhypes.
Gaan ze even wereldwijd concerten houden voor het milieu en gaan ze allemaal massaal drinken uit plastic wegwerp bekertjes.
Echt goed bezig hoor :?

Laatste update 22/10/2013

13 jul 2007 2:43
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Inderdaad te misselijk voor woorden. Er is een berekening gemaakt dat de energie die is verspilt door de mensheid aan deze concerten genoeg is om heel Parijs 5 dagen van stroom te voorzien :twisted:

13 jul 2007 12:19
Profiel WWW
Bericht 
Maar 4% van de CO2-uitstoot is MAN MADE. De rest wordt veroorzaakt door de natuurlijke cyclus. Het is de cyclus van groei en verrotting. Maar die 4 procent schijnt wél het hele systeem ye ontregelen. Het heeft onlangs voor het eerst geregend op de Noordpool.

Jullie kennen vast wel allemaal de Club van Rome. Die heeft al voorspeld dat rond 2050 het eco-systeem ineen zal storten. Er moet dus wel wat gedaan worden. Alleen heb ik het idee dat die milieu organisaties dat ook niet altijd op een milieu-vriendelijke manier doen!

19 jul 2007 16:52
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
http://www.hoesnel.nl/energie_ontwikkel ... nkool.html

Er zit nog genoeg spul in de grond.

mhaschreurs.hyves.nl

19 jul 2007 17:27
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Lydia schreef:
Maar 4% van de CO2-uitstoot is MAN MADE.

Het is maar hoe je MAN MADE intrepeteerd.

Op dit moment is Indonesie 2e op de lijst van grootste CO2 producenten ter wereld. Dat komt niet van de industrie of auto's.

Komt inderdaad door inklinking en verrottings processen van de enorme oer bos gebieden die kaal gelegd zijn tbv de palm olie teelt en andere plantages.

Is het dan ineens niet meer MAN MADE?

19 jul 2007 23:26
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
michael schreef:
http://www.hoesnel.nl/energie_ontwikkeling/energiereserves-voorraden-aardolie-aardgas-steenkool.html

Bij gelijkblijvend energieverbruik, lees ik. Haha.

19 jul 2007 23:59
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ach ja, ik word ook niet goed van die brainwashing door de media, maar ik doe precies als de rest:

Afbeelding

...en daar gaat het niet van over denk ik... :wink:

20 jul 2007 0:39
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
michael schreef:
http://www.hoesnel.nl/energie_ontwikkeling/energiereserves-voorraden-aardolie-aardgas-steenkool.html

Als je over zo'n 40 jaar op steenkool wlt rijden wel :mrgreen: :wink:

22 jul 2007 22:25
Profiel WWW
Bericht 
Witte steenkool zit niet in de grond :wink:

22 jul 2007 22:42
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
maurice schreef:
michael schreef:

Als je over zo'n 40 jaar op steenkool wlt rijden wel :mrgreen: :wink:

Daar kun je ook vloeibare brandstof van maken, waren de Duitsers in WW2 erg goed in.

mhaschreurs.hyves.nl

23 jul 2007 1:08
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Of vergassen maar dat zijn best kostbare processen als je dezelfde verbrandingswaarden wilt krijgen.

23 jul 2007 22:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
Daarom kijk ik ook uit naar die electrische scooters van eco-movement.
Gewoon om mee naar het werk te gaan.Actieradius is 70-80 km.Heen en terug naar mijn werk is ongeveer 55 km.
En leg ik de lader op het werk aan het stroom........... :P :P

Nog blijer was ik om te zien dat Honda een concept-car produktierijp heeft.Dit is een electrisch aangedreven auto met een brandstofcel.Deze werkt op waterstof.Actieradius is ongeveer 570 km,2 weken rijden voor mij.De auto gaat in 2008 in produktie en komt op de markt in de USA en Japan.Wij in Europa moeten wachten tot......... :uh:
"Maar waterstof kan je nog nergens tanken" zou je denken.Ook daar heeft Honda een oplossing voor.Een zogenaamd Home Energy System.Daarmee kun je uit water of aardgas,met zonnepanelen,je eigen waterstof maken.

En met de waterstof die over is,kun je de Centrale verwarming thuis stoken. :cheesy: :cheesy:

Ik heb het al eerder voorspeld.Er komt een tijd dat we die vieze zwarte drap niet meer nodig hebben.En die komt eerder dan menigeen denkt.......... :cheers:

Bronnen:
www.eco-movement.com
Kijk ook op You-Tube voor filmpjes van deze scooters.
www.gekopwielen.nl
Kijk in het archief van afgelopen Zondag.Bavo rijdt met de conceptcar van Honda.
......die heeft pech !!

25 jul 2007 23:15
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
dit is een leuker model electrische scooter imo

26 jul 2007 12:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
Klopt Marco:

Maar deze scooters hebben electromotoren met koolborstels.En maken gebruik van lood-accu's.Daardoor is de actieradius beperkt tot 40-50 km.De koolborstels zijn ook nog eens onderhoudsgevoelig.

De motoren van de scooters van eco-movement zijn borstelloos,en de accu's (4 stuks) zijn silica-gel accu's.En die gaan veel langer mee.
Vandaar de actieradius van 70-80 km.

Met de eco-movement rijdt ik in één stuk door,terwijl ik met de evt onderweg stil kom te staan........

Er zijn al zoveel electrische scooters.Alleen qua constructie en gebruiksvriendelijkheid klopt het nog niet helemaal..........

Groetjes Rob-die er niet over peinst zijn 944 op LPG te zetten-944
......die heeft pech !!

26 jul 2007 12:29
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2