Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 11:34

Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Taxatie 911 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
en hoe is het met de afdeling "reken je rijk" :lol:
goedemorgen :wink:

het is leuk als het wat minder afschrijft als een gemiddelde auto, onderhoudskosten zijn ook navenant; ik geloof wel dat er steeds minder goede zijn en dat vraag & aanbod hier een rol in speelt qua prijzen

27 jul 2007 9:22
Profiel WWW Facebook 
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Ook goedemorgen!
Bij auto's is het toch: nieuw, dan hoge afschrijvingskosten en weinig onderhoudskosten en oud, dan lage afschrijvingskosten en hoge onderhoudskosten. Daar zijn degressieve afschrijvingsstelsels speciaal voor bedacht.
In ieder geval ben ik nu vrij veel geld kwijt aan onderhoud en dan is gelukkig een motorrevisie nog ver weg (fingers crossed). Eén motorrevisie staat toch voor heel wat jaartjes afschrijving.
Die taxatie na drie jaar laat nog een jaar op zich wachten; en wil ik wel verkopen?
Om nog maar te zwijgen van de netto contante waarde van zo'n waardestijging.
Nee joh, niet meuten en lekker rijden. Als het om rendement gaat denk dan liever aan aandeeltjes. :wink: :cry:

Laatst bijgewerkt door Nicolò op 27 jul 2007 9:43, in totaal 2 keer bewerkt.

27 jul 2007 9:33
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik kan me niet voorstellen dat iemand een Porsche koopt als investering, dus om rendement gaat het niet. Wel om wat je eerder schreef, nl. lagere afschrijving ter compensatie van hogere onderhoudskosten.

27 jul 2007 9:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Nissan 350Z
Bericht 
Ach, zo heeft iedereen zn eigen idee er over. Aanschafkosten, onderhoud, afschrijving. Een vriend van mij verklaart mij bijvoorbeeld voor gek vanwege mn 3 dure horloges. Hij vergeet alleen dat die klokjes scherp worden ingekocht en straks geen euro minder waard zijn (hooguit eens een paar honderd euro als je pech hebt). Zelf kocht hij prive een nieuwe megane coupe voor zijn vrouw. In 2 a 3 jaar schrijft hij 10.000 euro af :roll:
De vraag van de dag:'wie is er nu gek?'

Noot van de auteur:
Een ieder die antwoordt:'degene die die 350Z kocht', is af! :wink:

(maar het is gewoon een lekker idee dat de auto in principe de waarde vertegenwoordigt van het geld dat je er in hebt zitten.....dan mag je best de onderhoudskosten even stiekem vergeten :wink: )

27 jul 2007 11:11
Profiel
Bericht 
dannym schreef:
...een vriend van mij verklaart mij bijvoorbeeld voor gek vanwege mn 3 dure horloges. Hij vergeet alleen dat die klokjes scherp worden ingekocht en straks geen euro minder waard zijn (hooguit eens een paar honderd euro als je pech hebt).
...een ieder die antwoordt:'degene die die 350Z kocht', is af! :wink:

You win one, you lose some... :cry:

dannym schreef:
...(maar het is gewoon een lekker idee dat de auto in principe de waarde vertegenwoordigt van het geld dat je er in hebt zitten... :wink: )

350Zzzzzzzzzzzz :roll:

27 jul 2007 11:34
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Paul vE schreef:
... over 1k afschrijving per jaar op z'n 3.2 ...

waarna wolf schreef:
En jij zat nog niet eens op de bodem qua afschrijving, toen je hem kocht.

Klopt, maar de P. was ook maar 7 jaar oud en met 75k op teller toen we deze kochten.

wolf had nog 1 vraag en schreef:
Wat schat je dat je in die 8 jaar aan onderhoud hebt uitgegeven?

Zou het niet weten, en reken er ook niet mee. Het moet gewoon allemaal goed/prima zijn. Of ik stop met deze hobby.
Ben ook niet 'de norm' omdat ik alles in principe zelf doe, dus een grote beurt kost voor het standaard werk ~ € 250 voor de onderhoudsset + 100 voor de olie.

Bovendien wat wil je dan meerekenen, ook die banden die je met heerlijk vlot touren of circuitrijden verslijt? Vind dat geen onderhoudskosten...

Wat is 'best veel kosten aan onderhoud' zoals Nicolo schrijft?
Aan de smartvoor2 laat ik het onderhoud doen ( :!: :oops: ) en ben dan per beurt iets van € 200 kwijt. Maar zo kun je uiteraard niet vergelijken.

28 jul 2007 10:06
Profiel
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Wat is 'best veel kosten aan onderhoud' zoals Nicolo schrijft?

Alleen "onderhoud" in de zin van de kale kosten van een onderhoudsbeurt loopt niet heel erg in de papieren. Zeker niet als er tussendoor de grotere beurten ook nog de beperktere jaarbeurten plaatsvinden. Dan zul je het hebben over gemiddeld EUR 500 per jaar. Onderhoud in ruimere zin kost mij echter best veel geld. Want ik wil mijn Porsche als nieuw krijgen en dat heeft mij de afgelopen jaren zo´n EUR 2.500 per jaar extra gekost.

28 jul 2007 10:28
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Om een goed beeld te kunnen krijgen van de waarde stijging, moeten jullie wel volledig zijn zoals het vermelden van aantal gereden KM´s en de gemaakte kosten.

28 jul 2007 10:44
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Dat ben ik niet me je eens Edwin.

Ik heb aan mijn auto gewoon een vast bedrag aan onderhoud. Of mijn auto nou getaxeerd wordt op 15,000 of 30,000, de jaarlijkse kosten om 'm rijdend te houden staan daar los van.
In mijn geval heeft het feit dat ik er veel geld in heb gestopt de auto wel aan de bovenkant van z'n waardeband gezet, maar niet boven die grens.
Die grens wordt bepaald door vraag en aanbod en in het geval van de oude 911jes is die de laatste 5 jaar enorm gestegen. Dat met name bepaald de taxatiewaarde.

Het aantal gereden kilometers is voor recente auto's wel van belang (zoals bij die van jou), maar in mijn geval is nieteens bekend of ie 2 of 3 ton heeft gereden....

28 jul 2007 11:42
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Nicolò schreef:
Onderhoud in ruimere zin kost mij echter best veel geld. Want ik wil mijn Porsche als nieuw krijgen ...

Het echt verbeteren noem ik geen onderhoud maar investering waarvoor je wel/niet kunt kiezen. Geen 'noodzaak' of zo iets.

28 jul 2007 12:26
Profiel
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Nicolò schreef:
Onderhoud in ruimere zin kost mij echter best veel geld. Want ik wil mijn Porsche als nieuw krijgen ...

Het echt verbeteren noem ik geen onderhoud maar investering waarvoor je wel/niet kunt kiezen. Geen 'noodzaak' of zo iets.

Jaja, het verschil tussen kosten van onderhoud of kosten van verbetering is mij niet onbekend. :wink:
Maar, om te nuanceren heb ik in mijn bericht voor alle duidelijkheid een onderscheid gemaakt in onderhoud als kale onderhoudsbeurten en onderhoud dat daarbovenuit stijgt, maar toch nog steeds in mijn ogen onderhoud is, zoals vervangen kachelmotor, ventilatieblower, schokbrekers, olieretourpijpjes, rails bestuurdersstoel, brandstofpomp, benzinetank, dynamo. Dat zijn geen verbeteringen, maar het weer in de oorspronkelijke staat brengen, dus onderhoud. Een ´verbetering´ zou zijn het monteren van turbo-stuurstangen, zwaardere stabi´s, bredere velgen, opvoerkitje, airco die er eerst niet was, enz.
Maar dat begreep je heus zelf ook wel... :wink: :lol:

28 jul 2007 13:01
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
De mijne is twee maanden geleden voor hetzelfde bedrag getaxeerd als vorig jaar. Taxatie is door een andere taxateur gedaan die het vorige rapport heeft ingezien. Er zat ongeveer 10.000km tussen.

28 jul 2007 20:43
Profiel
Bericht 
Ja, zo´n 964 blijft een probleembak :wink:

28 jul 2007 21:21
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
Nicolò schreef:
Ja, zo´n 964 blijft een probleembak :wink:

Wat bedoel je?

28 jul 2007 22:32
Profiel
Bericht 
:lol:

28 jul 2007 22:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Harry 911 schreef:
De mijne is twee maanden geleden voor hetzelfde bedrag getaxeerd als vorig jaar. Taxatie is door een andere taxateur gedaan die het vorige rapport heeft ingezien. Er zat ongeveer 10.000km tussen.

Waarom na een jaar alweer laten taxeren?

mhaschreurs.hyves.nl

29 jul 2007 2:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
michael schreef:

Omdat ik de auto nog maar enkele maanden heb en mijn verzekeringsmaatschappij een taxatierapport vereiste van niet ouder dan drie maanden. Met het rapport van de vorige eigenaar namen ze geen genoegen.

29 jul 2007 8:32
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Harry 911 schreef:

km stand? taxatiewaarde?

29 jul 2007 10:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Citaat:
Omdat ik de auto nog maar enkele maanden heb en mijn verzekeringsmaatschappij een taxatierapport vereiste van niet ouder dan drie maanden. Met het rapport van de vorige eigenaar namen ze geen genoegen.

Vreemd :roll: De vorige eigenaar heeft mijn porsche ruim een half jaar geleden laten taxeren door Gratama. Taxatierapport was geen enkel probleem voor de verzekeringsmaatschappij.

Ben ik toch nieuwsgierig geworden, waarom niet ?

29 jul 2007 10:57
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij denk ik.

29 jul 2007 11:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Harry 911 schreef:
michael schreef:

Dit is de eerste keer dat ik zoiets hoor, belachelijke eis. Normaal is zo'n rapportje 2 tot 3 jaar geldig.

mhaschreurs.hyves.nl

29 jul 2007 11:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex.Carrera 3.2 Ex. 964 Targa C2 Ex.Boxster S Zwart Porsche Macan Wit.
Culemborg
Bericht 
Volgens mij is een taxatie rapport 3 jaar geldig voor de verzekering, maar ik denk dat deze niet overdraagbaar is als je de porsche verkoopt :!:
Dit zal wel in de algemene voorwaarden staan ( niet ouder dan drie maanden ) en misschien ligt het ook bij welke verzekeringmaatschappij je gaat verzekeren.

29 jul 2007 11:29
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Klopt, ook is taxatiewaarde en economische waarde een heel verschil.

Maar de waarde van deze auos is heel erg bepaald door de economie.
Allereerst het feit dat deze autos hun bodem hebben bereikt en dan de prijs gedurende jaren stabiel zal blijven. Dat zie je bij iedere merk.
Tweede feit is dat de waarde bepaald wordt door vraag en aanbod. En wanneer het economisch goed gaat zie je ook de taxatie en economische waarden van deze autos mee bewegen.

Heb al eens eerder hier iets geschreven over de ervaringen die ik hier zelf mee gehad heb. Jaguar E-types die begin 90er jaren volledig over de top gingen. Fl. 150.000 tot Fl. 200.000 was geen uitzondering voor een mooie series III. Eind negentig zakte de markt in en de waarden gingen net zo hard mee. Hebben een aantal taxatie bureaus zich aardig op stuk gebeten.

29 jul 2007 12:23
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij denk ik.

... en afhankelijk van de taxateur :wink:

29 jul 2007 13:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
horn schreef:
Harry 911 schreef:

km stand? taxatiewaarde?

183.000 22.500

29 jul 2007 18:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende