Auteur |
Bericht |
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
bekleding schuifdak 993 los
Als ik met een half geopend schuifdak rijd dan gaat de hemelbekleding van mijn dak aan de voorkant een beetje loszitten door de wind. Bij het dichtschuiven zit de bekleding dan niet mooi glad. Ik moet het met m'n handen weer een beetje fatsoeneren.
Volgens mij hoort het niet gelijmd te zijn.
Ik vind het behoorlijk irritant. Hebben jullie hier ook last van? Hebben jullie een oplossing?
Bij voorbaat dank.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
23 jul 2007 22:00 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
Volgens mij wel
Bij mijn SC destijds ook na restauratie gewooon de randen gelijmd
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
23 jul 2007 22:03 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Het is zeker wel gelijmd!
Los raken is een bekend probleem.
Schuurt het e.e.a. niet tegen elkaar bij het (open) en vooral dicht doen?
Dus tegen de achterste rand van het 'gat'. Daardoor wordt de bekleding los getrokken.
Demonteren en vastlijmen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 jul 2007 22:46 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Toch gelijmd? Demonteren?
Ik zal Rennsport maar gaan bellen aangezien ik 2 linkse handen heb.
Thanks.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
23 jul 2007 22:53 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Iemand met twee rechtse handen zoeken en dan komen jullie er wel samen uit
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 jul 2007 0:21 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Ik had precies hetzelfde probleem. Om het te repareren moet het dakje eruit, de plaat met de binnenbekleding kan dan eenvoudig verwijderd worden. De bekleding is door Porsche met niet zo beste lijm (niet hittebestendig) vastgezet. Een goede bekleder heeft lijm die hittebestendig is, die moet je gebruiken. De bekleding moet strak tegen de plaat zitten, ook in het midden. Om het goed te doen moet je dus de hele bekleding verwijderen en weer vast lijmen.
|
24 jul 2007 8:09 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
lijkt me klus voor iemand die dat vaker heeft gedaan
_________________________________________ Got coffee?
|
24 jul 2007 8:15 |
|
|
rovako
kijk eens naar je cabriokap of je interieur!!pijnacker
|
schuifdak
dit is een vaak voorkomend probleem
schuifdak uitbouwen en bekleding hestellen en de rest nazien en weer monteren.en inderdaad met een lijm die tot 180 graden bestendig is.
kijk maar eens op onze site of stuur pm
groet ronald
|
24 jul 2007 11:59 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
die bedoel ik
_________________________________________ Got coffee?
|
24 jul 2007 12:02 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Re: schuifdak
De bekleding is niet stuk hoor. Aan de voorkant zit het echter niet vast. Je ziet er niets van als het goed zit. Volstaat lijmen dan alleen niet? Kan ik erop wachten?
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
24 jul 2007 12:21 |
|
|
rovako
kijk eens naar je cabriokap of je interieur!!pijnacker
|
schuifdak
helaas kan men er niet op wachten,want om de bekleding op nieuw te lijmen moet toch echt het een en ander worden uitgebouwd.
|
24 jul 2007 12:49 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
24 jul 2007 12:53 |
|
|
rovako
kijk eens naar je cabriokap of je interieur!!pijnacker
|
schuifdak
tja wat zal ik zeggen die troep gebruiken we echt nooit!!!!
|
24 jul 2007 13:01 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
Laatst bijgewerkt door Paul II op 24 jul 2007 20:06, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 jul 2007 13:34 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
Volgens mij moet dat zijn LIJM BESTAND TEGEN 180 KM/U
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
24 jul 2007 21:35 |
|
|
horn
PF #57
|
[url]is niet moeilijk, kan je zelf[/url] Maar Rovako natuurlijk ook.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jul 2007 6:53 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
25 jul 2007 13:04 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jul 2007 20:28 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Weet niet of het bij een 964 net zo zit, maar bij een 993 gaat het ongeveer als volgt.
Schuifdak 10 cm open en binnenplaat lostrekken aan voorzijde.
Binnenplaat naar achteren wegschuiven (dak NIET VERPLAATSEN!)
Dak demonteren.
Binnenplaat demonteren.
Bekleding lijmen. Dikte lijm maakt niks uit want het gelijmde deel is niet te zien. Vandaar de hele demontage.
In omgekeerde volgorde...
De klemmetjes waarmee de binnenplaat vastzit niet forceren - bijvoorbeeld door het dak er tegenaan te schuiven doordat dit electrisch verschoven wordt - want wanneer ze er uit komen dan moet je de bekleding demonteren!
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
25 jul 2007 20:54 |
|
|
horn
PF #57
|
klinkt hetzelfde. dak door de rits boven het achterraam verwijderen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jul 2007 21:00 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Vandaag nog even gekeken want ik vroeg me af....
De rits is wel breed genoeg voor het (binnendak)paneel
Maar je komt via de rits helemaal niet in de 'bak' waarbinnen het schuifdak schuift, als het ware
Uiteraard, want anders zou het water naar binnen lopen
Dus hoe jij je dat voorstelt Horn
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
29 jul 2007 14:24 |
|
|
horn
PF #57
|
geen idee waar jouw auto anders is dan de mijne. mij is het toen gewoon wel gelukt. Hier staat iets meer info en ik heb - meen ik - het 100 jobs do it your self 911 boek gebruikt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 jul 2007 14:36 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Dat is wel een heel bijzonder schuifdak.
|
29 jul 2007 21:34 |
|
|
horn
PF #57
|
gaap. de gestoffeerde binnenplaat van het schuifdak.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 jul 2007 22:10 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Over die binnenplaat gaat het en denk dat Peter dat ook denkt.
Maar bij een 993 haal je die omhoog door het gat in het dak.
Blijkbaar anders dan bij een 964
De beschrijving van Pellican komt me overigens helemaal bekend voor
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
29 jul 2007 22:23 |
|
|