idd, die gaten moeten opgeboord worden om de 90mm cyllinders te monteren op een 2.4 blok
de slag heeft er niks mee te maken, het gaat om de cyllindervoet
de slag gaat zowieso een stuk hoger dan de cyllinder voet, maakt niet uit of dit nu een 2.0/2.2 66mm , of een 2.4/2.7 70mm krukas is
qua originaliteit is het uiteraard beter om een 2.7 blok te hebben in een 2.7 chassis, al zal het ten allen tijde meteen duidelijk worden dat het vervang blok niet origineel bij dat chassis hoort, zodra iemand de nummers bij PON of Porsche opvraagt
belangerijker vind ik om uit te zoeken of het nu een opgeboorde 2.4 , met 2.7 cyllinders is, of een 2.4 zonder modificaties
en als ie opgeboord is, zou ik als het mijn auto was ook willen weten of het een vroeg, of laat 2.4 blok is, 5R of 7R aangezien een 5R minder verstevigingen heeft en dus inherent minder sterk is dan een 7R ( want een 2.4 case als sterker dan een 2.7 case , zoals men jou eerder vertelde, das gewoon bedenkelijk)
dus dingen om te checken
welk revisie nummer is je case? staat onderaan op de zijkant
zoals je op de 1e foto hierboven kan zien, dat is een 5R case (maar wel alu en 930, dus sowieso een later en sterker blok dan eender wel magnesium blok)
welke cyllinders heb je?
roest erop = 2.4T cyllinders
geen roest > verder zoeken naar partnummer om boring te achterhalen
die link van Rensport, gaat over thermische belasting ivm uitzetting van de componenten
een probleem dat met 2.7's naar boven kwam , en uiteindelijk de limieten van magnesium cases naar voren bracht
een 2.4 case, heeft dezelfde limieten, en indien het een 2.4 7R case is die uitgeboord is tot 2.7 , identieke limieten als een origineel 2.7 7R case
als het een 2.4 5R case is, dan zullen die problemen nog meer naar voren komen
het is waar, dat de 2.7 motoren meer geplaagd werden door die problemen
echter dit is niet te wijten aan de carter helften, daar deze identiek waren aan de 2.4 7R cases , met uitzondering van de cyllinder spigots
die problemen waren te wijten aan temperatuur, en hogere power output
en dat voornamelijk amerkaanse 2.7's per design warmer liepen (5 vin's fan, thermische reactors en dergelijke)
allemaal niet van belang in jou situatie, want je oude carter is minstens even sterk qua design of productie qualititeit als eender welk ander 2.4 carter