Auteur |
Bericht |
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Krakende koppelingspedaal
Altijd als ik over een langere afstand heb gereden gaat mijn koppelingspedaal kraken bij het intrappen. Heb al geprobeerd met wat kruipolie te smeren maar kom er onder het dashboard niet goed bij. Wat te doen nu? Kan het kwaad? Is dit het eerste teken van Slijtage??
_________________________________________ DENK HELDER
|
23 jul 2007 11:21 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Dat hebben tot nu toe al mijn auto's met kabelbediende koppeling gehad. Meestal koppelt je auto dan ook zwaarder als het begint te kraken, mijn Golf zelfs extreem zwaar.
Ik ben ook al in de weer geweest met smeermiddelen, maar niets wat effect heeft gehad tot nog toe. Ook nog niet in geslaagd om het gekraak te localiseren, trouwens.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
23 jul 2007 11:35 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dat zwaardere gevoel (overigens zonder dat krakende geluid) had ik ook. Het deed mij denken aan een versleten kabel, maar dat kan nu eenmaal niet. Zoals wellicht bekend bleek het later het toplager te zijn.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
23 jul 2007 11:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Wanneer is voor het laatst de vloeistof van de koppelingscylinder vervangen
|
23 jul 2007 12:13 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Bij een kabelbediende koppeling zul je die niet kunnen vinden...
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
23 jul 2007 12:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Sttt ... laat FRUST nou ff zoeken
... heb in de "snelligheid" de 924 met de 944 vergeleken
|
23 jul 2007 12:20 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Hmmzz ik vind het vreemd; gekraak lijkt steeds erger te worden. Vanmiddag toch aardig wat rondgereden en bleef maar aanhouden. Geluid is er trouwens pas sinds een paar maanden, van de ene dag op de ander..
_________________________________________ DENK HELDER
|
23 jul 2007 16:27 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
nieuwe schoenen?
_________________________________________ Got coffee?
|
23 jul 2007 16:29 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Even met twee personen luisteren waar het vandaan komt.
Een schroevendraaier op een verdacht onderdeel drukken en tegen je oor drukken werkt prima als stethoscoop. Als je wat dichterbij woonde had ik wel even willen helpen...
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
23 jul 2007 16:46 |
|
|
3 liter-man
911 SCAlkmaar
|
Ik zou er niet mee doorrijden . Heb ik ook eens gehad met een franse auto Was toen uiteindelijk de koppelingskabel. Deze brak na vele duizende km`s van soms meer/ dan weer minder gekraak. Gewoon even naar laten kijken lijkt me het verstandigst.
_________________________________________ Verwen uzelf, rijdt negen-elf
|
23 jul 2007 21:48 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/Belgiƫ
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 jul 2007 0:33 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Ik heb precies hetzelfde bij mijn auto.
Maar dan wel alleen als de motor ook warm is.
Mijn tellerstand staat inmiddels op bijna 270000km en de koppeling is bij
220000km vervangen.
Dus 50000km ermee gereden, wellicht toch al bijna versleten?!
|
29 jul 2007 17:07 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Vervolg op mijn ervaring: de nieuwe eigenaar van mijn oude Golf trapte binnen een week door de koppeling heen (eindelijk heb ik eens mazzel!). Hij kon niet zeggen of het de kabel of de drukgroep was, de plaat was in ieder geval nog erg goed (geen slip, greep niet bovenin aan).
Na een tijdje te hebben gereden in die auto begon-ie steeds meer te kraken en zwaarder te koppelen, een half uur filerijden was de ultieme krachttraining.
Ik verdenk zelf de drukgroep.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
29 jul 2007 23:35 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Van het weekend ook effe weg geweest. Toen helemaal GEEN last gehad, koppelen ging soepel en zonder gekraak. Ik snap er echt helemaal nix meer van, maar goed, auto moet toch voor 7 september naar de jaarlijke keuring dus dan kan ik dat gelijk even vragen hoe dit zit.. Ik hou jullie op de hoogte
Ik ga nu eerst mijn nieuwe achterbanden ophalen :D
_________________________________________ DENK HELDER
|
30 jul 2007 10:51 |
|
|