Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 maart 2025 17:36

Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
beamer m3 cabrio afgeschreven e.a. ervaringen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht beamer m3 cabrio afgeschreven e.a. ervaringen
Ik reed vanmorgen om half 12 op de E40 van Gent richting Brussel .
Ik word ingehaald door een hele mooie b.m.w. cabriolet m3 , denk van ongeveer 5jaar oud, met Frans kenteken.
Omdat ik graag naar mooie auto's kijk , hield ik hem in de gaten , en de beamer gaat naar de 1e rijstrook (de linkerrijstrook) geeft een beetje gas
toen viel mij gelijk op dat de auto rechts achter flink rookte , en dacht nog het lijkt wel een oude diesel. Vervolgens 100meter verder begon hij nog meer te roken.
Toen zag ik allemaal stukjes achter de auto vandaan komen , vermoedelijk stukjes rubber van de rechterachterband .
En toen plots ging de auto haaks rechtsaf .
2 rijstroken en de vlucht/pechstrook overstekend met 140 p/u , en VOL tegen de vangrail , vervolgens kwam hij tot stilstand op de middelste baan.
En dat 150 meter voor mij. :shock:
Ik heb al veel schadeauto's gezien , ik heb nu ook gezien hoe ze die maken.
Voor de duidelijkheid , er waren al 4 medeweggebruikers op de vlucht/pechstrook gestopt , en ik heb even gewacht totdat de inzittenden waren uitgestapt , voor ik doorreed.
Ik hoop het niet , maar iemand iets soortgelijks meegemaakt/gezien :?:

30 jul 2007 20:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Schadeauto's zie ik dagelijks, hoe ze gemaakt worden gelukkig niet. Maar gelukkig dat het nog relatief goed is afgelopen!

30 jul 2007 20:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Ik heb ooit eens (zo'n 15 jaar geleden) vlak voor de Coentunnel een 205 GTI een klapband rechtsachter zien krijgen (reed zo'n 100 meter linksvoor mij):shock: Die ging ook haaks de vangrail in :? Er was toen vrij weinig van het GTI'tje meer over...

30 jul 2007 20:21
Profiel
PorscheForum Rakker
964 30 Jahre Jubileum
Ouderkerk a/d Amstel
Bericht 
Ik reed een paar jaar geleden op de A2, kwam er een jaguar met hoge snelheid aan, maar dan bedoel ik ook echt heel erg snel.
Hij raakte in de slip....draaide een paar keer om z'n as en belande in de berm. Dit alles vlak voor m'n neus. Erg kan het niet geweest zijn want een paar km verderop reed dezelfde jag mij met dezelfde hoge snelheid weer voorbij. :? Sommige mensen leren het nooit
Geen schade maar spectaculair was het wel !!

30 jul 2007 20:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Vorige week zelf meegemaakt; kruispunt met verkeerslichten (buiten werking) naderend, langs links komend voertuig verleende ons geen voorrang en knalde tegen ca. 70 km/h tegen onze auto op. Resultaat: zijn Fiat Punto zo plat als een banaan.

30 jul 2007 20:56
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
...gisteren nog toen ik van de Ring kwam...omgeving van Luik...een NL Audi A4 Avant...reed er ongeveer 200m achter...zie hem plots heftig uitbreken naar rechts (dacht dat ie handrem getrokken had)...dan weer naar links...danweer naar rechts en hij tolde om z'n as...kwam op de pechstrook achterwaarts tot stilstand...zag z'n vrouwtje nog heftig panikeren toen ik al remmend de wagen passeerde...klapband links achter zo te zien...gelukkig geen schade, maar ze zullen wel heftig geschrokken zijn.

Jaren geleden reed ik es achter een koppel dat ruzie aan het makenwas in de auto (vernam ik achteraf)...vrouwtje vond er niks beters op dan de handrem op te trekken terwijl haar man aan hetrijden was...Ford Sierra achterwaarts de berm in...einde ruzie...ze hadden vande slag andere zorgen :?

30 jul 2007 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
Vorig weekend thuis nog meegemaakt...

Zit lekker voor de tv, hoor ineens een klap...mensen schreeuwen, rennen, bellen... toch maar even gaan kijken.

Meisje rijden, haar vriend had gezopen, zij wilde hierheen, hij daarheen... toen hij vervolgens aan de handrem trok, was de ruzie op slag afgelopen.

De Punto had het niet overleefd, de boom was nog in nieuwstaat ;-)

30 jul 2007 21:17
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
is dat in belgie een rage ofzo, aan de handrem trekken als je ruzie hebt? :?

heb in mijn studententijd ooit eens een bijrijder voor z'n bek geslagen die het een leuke grap leek om in een bocht die ik met 80 nam (met 2 passagiers achterin) in mijn uno de handrem aan te trekken. auto in de slip 270 graden rond en ik hield hem maar net schadevrij. toen de auto stilstond heb ik in een reflex uitgehaald en die kerel vol op zijn gezicht geslagen. was zo vreselijk geschrokken...

maar in belgie is het dus een vast onderdeel van een echtelijke ruzie? :lol:

30 jul 2007 22:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
horn schreef:

toch een beetje nuance aanbrengen : als het een zware ruzie is, trekken ze gewoon van uit de passagierszetel aan de versnellingspook :D

O ja, en het is niet omdat onze toekomstige eerste minister de eigen nationale hymne blijkbaar niet kent & het Franse volkslied aanheft (!), dat jij "belgie" mag schrijven :wink:

30 jul 2007 22:40
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Een paar jaar geleden (toen reed ik nog met de 911) iets soortgelijks meegemaakt met iemand met een donkerblauwe 944 Cabriolet op de snelweg Antwerpen -Hasselt in Geel.
Dat gebeurde ook pal voor me.
Van in Herentalsvielhet me alop dat die probleme met zijn remmen had daar die steeds op het allerlaatste remde en dan de wagen echt over de twee rijstroken danste.
Doch de bestuurder reed daarom niet minder roekeloos en ettelijke kilometers verder is hemdat fataalgeworden. 4 keer is die met de linkerflank tegen de betonnen middenbermgekwakt en daar dan ook tot stilstand gekomen (lees geschuurd)
Ik heb die dag nog het hele verhaal op het PF.BE genoteerd , maar helaas is dit verdwenen.
In '89 is er op weg naar mijn toenmalige werk een oud Kadettje (C Limo ) vanwege vermoedelijk het missen van de bochten in tegengestelde richting over kop gegaan en pal voor me tegen én van de vele eiken bomen gekwakt en in '91 een frontaal accident aan de Flanders Expo te Gent. Ik kwamvan de parking en een ander die van de parking aan de andere kant van de grote weg kwam had blijkbaar de grote weg niet opgemerkt en stak deze volle snelheid over. Helaas kwam er iemand van links en raakte deze frontaal in de zijde. De twee wagens schoven toen mijn kant op (ik stond stil aan het stopbord).
Daar ik het zag gebeuren had ik de wagen (gelukkig )in achteruit gezet en door die paar meters achteruit te bollen heb ik eigen schade kunnen vermijden
En maandag nog een Harley die onderuit ging en richting ons schoof

Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

31 jul 2007 0:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Ik heb een keer een 360 graden spin meegemaakt op de oprit van de A59 bij Den Bosch (Vlijmen). Een vriend van mij reed na een dagje school naar huis en we naderen de bocht met de toegestane snelheid van 80km/u. Niet echt hard, maar ineens zie ik een auto 100m verderop tegen de vangrail staat. Ik wil het hem vertellen en meteen zie ik hem het stuur helemaal naar rechts draaien en vervolgens helemaal naar links, maar de auto ging rechtdoor :shock:
Een tikje op de rem en daar gingen we. Na helemaal rond te zijn gedraaid en wonder boven wonder niets geraakt te hebben, stoppen ook wij op de vluchtstrook.
We stappen uit en daar kwam wagen nr 3 aan gegleden. Daarachter zat een bus die alles had gezien en die hield het overige verkeer wel terug.
Het bleek later dat er vuil op het wegdek lag. Maar voor ons was het toch wel het oog van de naald.

Een andere keer heb ik voor mijn neus een auto van de afrit A2 bij Rosmalen zien schieten. Die bocht is met een sportieve auto wel te maken met 70 of 80, maar niet met 110. En al helemaal niet met een eenvoudige middenklasser.
Eenmaal in de bocht zag de bestuurder dat het niet ging lukken en verdween vervolgens het taluut af. Behalve wat takel werk, kwam de bestuurder met de schrik vrij.

Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

31 jul 2007 11:20
Profiel WWW
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Afgelopen donderdag op vrijdagnacht:

Willeke en ik gingen even voor een weekendje naar Remoulins (Zuid Frankrijk)

Rij ik met 202 (op GPS) opeens vol over een vos heen op de Autobahn.
Ik schrok me helemaal de tiefus zeg.
Gelukkig hield ik het stuur recht, daardoor geen schade.
Ben er precies met de rechtervoor en achterband overheen gereden.
Bij de auto achter me vloog ie vol op de grill...

31 jul 2007 21:10
Profiel Twitter 
Moderator
PF #57
Bericht 
ben benieuwd hoe dat smaakt - vos van de grill :cheesy:

gleuk gehad man! Pfieeuw... :?

31 jul 2007 21:13
Profiel
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Inderdaad.
Willeke lag wat te slapen in de auto. Die schrok wakker joh :shock:
Niet normaal.
Best een klap trouwens.

31 jul 2007 21:32
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
987
Twente
Bericht 
Ik heb liever een vosje uit een flesje :wink:

31 jul 2007 23:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Over eten gesproken. Ik was een keer met TOTMBO op weg naar een restaurant en onderweg namen we vol een eend mee in de grill... Toch maar even gestopt voor het betere schraapwerk. Kwamen we bij het restaurant aan, gingen zitten en de ober kwam eraan. "Ik kan u de dagschotel aanbevelen"; jawel, eend. Ik zei dat ik mijn eigen exemplaar wel had mee kunnen nemen (was nog warm geeest)... We hebben toen maar een heerlijke steak gegeten :wink:

01 aug 2007 7:20
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Meegemaakt bij ons in de buurt: was al donker buiten en ik liep met mijn vriend over de gracht naar het huis van zijn ouders. Bij de brug is een kruispunt dat redelijk slecht over zien is omdat bewoners hun wagens erg dicht aan dat kruispunt parkeren. We liepen lekker te kletsen toen ik ineens een erg bekend geluid vernam: er was iemand op die straat die een hele mooie oude VW kever bezat, en die stond te koop. ( ik had er al een paar keer naar gekeken ) Die vrouw kwam rustig met haar VW aanrijden terwijl er vanaf de rechterkant ineens een bestelbus kwam aanrijden van het nabij gelegen restaurant. Die had geen voorrang maar reed evengoed rechtdoor, en je raad het al, recht in de zijkant van de VW kever die als een stuiterbal onze kant op geslingerd kwam. Twee meter van ons vandaan kwam ie vlak bij een lantarenpaal tot stilstand. Bleek dat er bij het bestelbusje ook een vrouw aan het stuur had gezeten maar haar wagen had alleen een heel klein deukje :shock: Ze gingen elkaar eerst echt in de haren totdat de vrouw van de VW huilend naar haar ons toe kwam. Wij hebben toen de politie gebelt, moesten nog uitzeggen etc. Gelukkig geen gewonden, maar wel een oldtimer VW kever die total loss was...

01 aug 2007 8:40
Profiel Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Erick schreef:
Afgelopen donderdag op vrijdagnacht:

Willeke en ik gingen even voor een weekendje naar Remoulins (Zuid Frankrijk)

Rij ik met 202 (op GPS) opeens vol over een vos heen op de Autobahn.
Ik schrok me helemaal de tiefus zeg.
Gelukkig hield ik het stuur recht, daardoor geen schade.
Ben er precies met de rechtervoor en achterband overheen gereden.
Bij de auto achter me vloog ie vol op de grill...

Als je nu eens op de weg had gekeken, in plaats van op je GPS schermpje om te zien hoe hard je in echte km ging, had je misschien die vos ook gezien voordat ie onder je wielen zat... :^:

Verder heb je volgens mij ook niet de snelste route gevolgd via je GPS, want die is volgens mij ook vanuit Zwolle gewoon via Maastricht, Luik, Luxemburg, Metz, enz en kom je dus niet op de Autobahn. Of is het in Zwolle net als in Twente en noem je alle snelwegen Autobahn? In dat geval reed je veel te hard! :wink:

Al met al blijft het dus jippie voor die vos! :cry:

01 aug 2007 9:39
Profiel
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Ik moest voor m'n werk eerst langs Voorst, en daarna nog even langs Venlo.
Daarom via de Autobahn gegaan. (ik noem het in NL. gewoon snelweg -> Ben van oorsprong een Fries)

Bij Mulhouse zijn we Frankrijk ingegaan.
Wilde ook even lekker knallen op de snelweg :wink:

01 aug 2007 20:10
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
horn schreef:

Ben ik blij dat de handrem aan MIJN kant zit :twisted:

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

01 aug 2007 20:37
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Als de naam van dit draadje de bijvoeging :e.a.ervaringen: krijgt , dan heb ik er nog wel een paar . :bball:
1 tegelijk dan maar .
In 1992 ( ik was toen 21 )had ik voor weinig een beamer 318 i.s. gekocht .
Dit was via een maat en was een ex stille van de k.l.p.d. (rijkspolitie).
Dus dat wagentje was goed ingereden en wilde best vooruit.
Op een avond bij regenachtig weer had ik net volgetankt , en reed vanaf de veemarkt (Utreg) richting Utreg , met de bedoeling de rotonde 4/4 (dus terug richting De Bilt) te nemen .
Aanrijdend op de rotonde was het 1e verkeerslicht groenhet 2e oranjeen het derde rood. Ik geef dus extra gas bij het 2e , en nog meer bij het 3e.
Bij het 3e verkeerslicht stuurde ik nog op de rotonde naar links , en vervolgens naar rechts , om de rotonde te verlaten.
En toen kwam de achterkant mij vootbij , ben over 2 verkeersborden gevlogen , om vervolgens met een restand van 80 p/u tegen een dikke boom tot stilstand te komen .
Zelf een beetje een kapot gezicht , de auto totallos.
Ben teruggelopen naar de benzinepomp , en heb de politie gebeld ,en braaf bij het wrak op hun gewacht . Toen ik ze aan zag komen zag ik ze de andere kant op rijden , en ze stopten 500 meter verder bij een kleine aanrijding . Dus ik (toen kon ik het nog ) een sprintje getrokken , en gemeld dat IK hun gebeld had . Uiteindelijk is het wrak weggesleept , en bij een schadebedrijf gebracht. Daar werkte wijlen mijn beste maat .
Die hebben de auto voor het oog opgeknapt en is geexporteerd naar Spanje.Volgens wijlen mijn beste maat klonk het kloppen op het dak hetzelfde als het kloppen op een eiken tafel zoveel plamuur.
Hier wil ik het even bij laten . Het vat is nog niet leeg.

01 aug 2007 22:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht En wie niet horen wil....
Ik was amper 20. Had een ontzettend gave Datsun 120Y bij elkaar gespaard (niet lachen heren, we zijn allemaal klein begonnen :lol: ) en het sneeuwde behoorlijk.
Iedereen ging langzamer rijden natuurlijk, gem. zo'n 20-30 km/u
Iedereen....op 1 auto na :P Jawel mijn blauwe Datsun kon ik toch zeker wel met 60 km/uur op de weg houden....
Ben nog misselijk van het draaien. Ben minimaal 2 x helemaal rond gegaan en kwam tot stilstand in de middenberm.
Gelukkig trok een voorbijkomende vrachtwagen mij er weer effies uit. Ben toen ook maar gewoon met 20 km/uur naar huis geschuffeld.
En sindsdien..........

Adviseer ik iedereen een Carrera 4 met winterbanden :lol: :lol:

06 aug 2007 23:57
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht Re: En wie niet horen wil....
PeterDorr schreef:
Ik was amper 20. Had een ontzettend gave Datsun 120Y bij elkaar gespaard (niet lachen heren, we zijn allemaal klein begonnen :lol: )

horn - eerste auto een ontzettend gave Datsun 100A. Ook een keer een 360 gemaakt in de bocht van de A2 naar de A9 (voorbij Abcoude, met zicht op het AMC). Olie op de weg, binnenbochtje te hard en woeiiiiiii. Vlak langs de vangrail tot stilstand gekomen op de vluchtstrook. En terwijl ik met alle macht probeerde weer controle over mijn sluitspier te krijgen, reed de auto achter me voorbij en de bestuurder tikte tegen zijn voorhoofd. Alsof ik het expres gedaan had... :? :shock:

07 aug 2007 0:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]