Strada,
je zit mijn inziens op de goede weg om een antwoord te vinden,
De happen uit je banden hebben inderdaad ook met je rijstijl op het circuit te maken,hoe je instuurt en diverse bochten aansnijdt.../aanremt
als je de auto veel laat "wringen " om een bocht in te komen ipv tijdig met de juiste snelheid insturen (stel als je je rempunt mist)dan krijg je volgens mij sneller het effect wat je meegemaakt hebt.Probeer je voor te stellen dat je de pk's van je auto meer op een fluwelen manier tot hun recht laat komen dan met de loden voet omdat je toch weer tijd goed probeert te maken(is wel leuk natuurlijk bruut tekeer gaan
een ander punt is idd de bandenspanning,we hebben het tenslotte over straatbanden die wel eens op het circuit gebruikt worden.
ik heb beide geprobeerd op circuitdagen,voor mij persoonlijk,let op voor mij persoonlijk is het rijden met een iets hogere spanning wat mij het beste bevalt,naar mijn gevoel glijdt/rolt de auto minder over de zijwangen van de band.Ik moet er wel bij vermelden dat ik met aangepast camber rijd,niet zo extreem als een race auto maar een compromis tussen openbare weg en circuit.
de hogere bandenspanning ,vooral achter geeft me het gevoel de auto meer met het gaspedaal te besturen....
s'ochtends begin ik met ongeveer 0,3 bar hogere spanning en houd die gedurende de dag in de gaten,uitieindelijk probeer ik met mijn straatbanden rond de 0,2 bar hogere spanning rond te rijden.
tenslotte bandenmerken:tsja de yokohama's vond ik op warme dagen super,en . in de regen moest ik zeer voorzichtig zijn
de SO'2 en SO'3 ben ik zeer over te spreken.droog top en nat in ieder geval beter dan de yokohama's
Let wel ik heb het puur over mijn persoonlijke ervaringen met straatbanden op circuitdagen...ik heb ook wel eens een setje marshall's in een middagje opgerookt omdat ik wilde ontdekken of het wat uitmaakte om een goede kwaliteit banden te gebruiken,dat was dolle pret!!
qua slijtage: als ik 4 tot 6 circuitdagen rijd met in totaal 2 uur op de baan per dag dan zijn me banden wel redelijk op...
als ik naar de "pro's" kijk op de baan die met straatlegale semislicks rondrijden dan zie ik wel dat ze hun spanning naar beneden aanpassen na een sessie ,maar dit zijn dan wel gasten die een stuk extremer/harder tekeer aan het gaan zijn op de baan...en daardoor mischien hogere temperaturen bereiken in de band...
gewoon lekker uitproberen wat voor jou persoonlijk het fijnste compromis geeft qua wegligging,remmen,insturen,levensduur en ga zo maar door!!
gman