Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 14 maart 2025 18:25

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Yellowstone 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht Yellowstone
Hallo,

Wij willen in 2008 (onder meer :wink: ) met vakantie naar het Yellowstone Nat'l Parc. Heeft iemand hier tips voor ons?
We gaan met z'n 5-en (tegen die tijd 41, 41, 8, 4 en 1 jaar) en willen reizen per (25 foot) huurcamper.
Vragen die we hebben zijn onder meer:
- waar kun je het beste op aanvliegen c.q vertrekken?
- is Yellowstone "groot genoeg" om hier 3 weken te kunnen rondreizen en kamperen
- kun je relatief veilig wandelen met kinderen, waarbij de jongste in de rugdrager gaat
- hoe zit het met beren & wolven, i.v.m. de niet permanent te bewaken kroost, op de campings
- is het überhaupt leuk?

Erik(E)

29 jul 2007 22:57
Profiel Twitter 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Ik kan je hier geen antwoord op geven - maar ben - als je gaat - benieuwd naar het reisverslag :wink:

Ik neem aan dat je al ge-Google-d hebt :?: :roll:

29 jul 2007 23:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Olaf schreef:
Ik kan je hier geen antwoord op geven - maar ben - als je gaat - benieuwd naar het reisverslag :wink:

Ik neem aan dat je al ge-Google-d hebt :?: :roll:

Check! Maar deze had ik nog niet getroffen.... thanx

29 jul 2007 23:23
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Hehe hamlappen, heel verhaal zitten typen, kwam ik erachter dat ik yellowstone en yosemite door elkaar heb zitten halen :D

29 jul 2007 23:33
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
regio Waterland
Bericht 
944 guy schreef:
Hehe hamlappen, heel verhaal zitten typen, kwam ik erachter dat ik yellowstone en yosemite door elkaar heb zitten halen :D

Hihi... lacheu!
Maar toch bedankt voor je typ-moeite :D

Yosemite: did it, been there = Ôk mooi :!:

29 jul 2007 23:37
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Ik heb Yellowstone maar voor een klein deel gezien destijds maar er ligt genoeg omheen, mocht je het er niet zolang uithouden.

Persoonlijk zou ik de lus ook wat uitbreiden, drie weken in zo'n park (hoe mooi ook) worden wat eenzijdig. Ik merkte dat ik -per gewone personenwagen- in een dag simpel 800 km reed, en nog voldoende tijd overhad om dingen te bekijken.

Het is daar wel schitterend mooi.

Tip: koop een Rand McNally wegenatlas en ga eens rondkijken, een behoorlijke boekhandel hier heeft 'm ook. En als daar ergens geen plaatsnamen staan, neem dan niet aan dat er wel iets ligt. Een les die ik op de lastige manier heb geleerd.

Beren: overal (ook in Yosemite en Yellowstone) veel voor gewaarschuwd, geen enkele gezien.

29 jul 2007 23:42
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Tom80 schreef:
Tip: koop een Rand McNally wegenatlas en ga eens rondkijken, een behoorlijke boekhandel hier heeft 'm ook.

Jammergenoeg is zo'n Rand McNally atlas hier in NL meer dan 4 keer zo duur als in de States :roll:

Behalve bij BOL :wink:

29 jul 2007 23:58
Profiel WWW Facebook 
Utrecht
Bericht 
Dat wist ik niet, de mijne was een kado (en ik heb er bijzonder veel plezier van gehad).

30 jul 2007 8:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Tom80 schreef:
Persoonlijk zou ik de lus ook wat uitbreiden, drie weken in zo'n park (hoe mooi ook) worden wat eenzijdig. Ik merkte dat ik -per gewone personenwagen- in een dag simpel 800 km reed, en nog voldoende tijd overhad om dingen te bekijken.

Powertoerisme noem ik dat :D Gassen, even uitstappen, potje loeren, en weer het gas op de plank :D
Ik ben 3 jaar terug van houston TX naar San francisco en terug gereden, in 10 dagen. Exact 10 dagen!

30 jul 2007 8:45
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Utrecht
Bericht 
Indrukwekkende rit... ik heb 2 weken rondgereden daar, 6500 km.

30 jul 2007 9:08
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
944 guy schreef:

had exact hetzelfde. begreep al niet wat je in vredesnaam 3 weken in yosemite wilde gaan doen... :shock: :lol: als ik naar de US zou gaan, zou ik toch echt meer gaan doen dan 3 weken door een national park trekken (hoe mooi en groot ook). Heb zelf een aantal jaar geleden 4 weken gedaan:
San Francisco (wat een ongelofelijk leuke stad!), rondtrekken naar Yosemite, Sequoia National Park, Death Valley, Las Vegas, Phoenix, San Diego, Hollywood, Los Angeles, A1 terug naar SF (via Carmel etc) en daarna nog een kleine week NY. Was een topvakantie. 3 weken in één park zou ik teveel van het goede vinden. Maar ieder z'n meug natuurlijk. :thumleft:

30 jul 2007 22:40
Profiel
PorscheForum Junkie
regio Waterland
Bericht 
horn schreef:
3 weken in één park zou ik teveel van het goede vinden. Maar ieder z'n meug natuurlijk. :thumleft:

Kijk Harald, het is vakantie. En dat met drie koters, waarvan één als het goed is net kan strompelen. Wij vinden het dus wel even best.

Overigens hebben we met z'n 2-en de ronde die je beschrijft ongeveer zo gedaan in 1997. Was een erg mooie trip. Frisco is een superstad (Breakfast at Tiffany's!)

30 jul 2007 23:18
Profiel Twitter 
Moderator
PF #57
Bericht 
met 3 koters en 1 die net kan lopen zou ik lekker in europa blijven. ik kan het weten, vlieg elk jaar 1 of 2 keer met 2 koters (nu 1 en 2) naar zuid-afrika. ook 12 uur vliegen maar dan in dezelfde tijdzone. wat een drama dat vliegen met kinderen van 1...
daarvoor kunnen ze slapen in zo'n bakkie en daarna kan je zeggen dat ze hun kop nou eindelijk eens moeten houden. maar 1 jaar? :evil:

maar ja, ik wens je veel plezier! wij hebben een nacht in de auto geslapen in yosemite en een beer vlak naast de auto gehad. eten opbergen (in berenbussen - dus uit het zicht en uit de reuk) en dan kan het best. ze zijn wel erg brutaal... slapen in een chevrolet blazer met de bank plat en een dik donzen dekbed op de parkeerplaats midden in het bos (met nog 3 auto's) was wel tof...

veel voorpret!

30 jul 2007 23:24
Profiel
Utrecht
Bericht 
Horn- op NY na heb ik ongeveer dezelfde rit gedaan (en nog wat verder naar het noorden). Zelfde ervaring met SF, een van de weinige steden in de US waar ik me thuisvoelde.

30 jul 2007 23:29
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Yellowstone is een behoorlijk park, maar zeker niet groot genoeg om er 3 weken door te brengen...
We zijn er anderhalve dag geweest en toen gauw weer door gereden :mrgreen:

't wild zit er wel degelijk (ook gezien... kuddes bizons, coyotes, beren)
adviezen die je ter plekke krijgt ter harte nemen... die beren zijn niet om mee te knuffelen (een grizly die recht op staat is serieus groot :shock: en z'n klauwen ook :mrgreen: )
Maar als je je hoofd erbij houdt, is het geen enkel probleem
't wordt pas listig als je echt met je backpack de wildernis in gaat

Als je in het park een hotel wilt of een plekje voor je camper (met voorzieningen) zal je vooraf moeten reserveren, anders kan je het wel vergeten, maar aangezien je toch alles bij je hebt kan je 'm prima ergens op een parkeerplaats kwijt (wij hebben ook gewoon in onze huurauto op de parkeerplaats geslapen)

De geizers vond ik persoonlijk het mooist (erg leuke afwijking in het landschap) maar verder is het buiten het park net zo mooi als er binnen met als voordeel dat je buiten het park stukken minder toeristen tegen komt (in het toeristen seizoen is het in park is het gewoon file rijden)

In het park zijn verder alleen de standaard 'toerist traps' (restaurant/plee/giftshop)

Als je daar in de buurt bent, moet je ook effe naar 'Devils Tower' in Wyoming. Dat ding ziet er echt maf uit zo in het landschap (dat wel heuvelachtig is maar waar verder geen echte bergen staan)
"In eens" staat 'ie daar 8)

Onder aan de berg is een aardige camping, waar ze elke avond 'Close encounters of the third kind' draaien in de openlucht
Erg leuk om de berg dan in één oog opslag op het scherm en in het echt te kunnen zien
En een wandeling om de berg heen kan je natuurlijk niet overslaan

Montana en Wyoming zijn erg mooie staten met veel mooie natuur en weinig 'grote stad stress'

Je kan dan nog een stukje verder naar het oosten steken en in South Dakota de Black Hills (erg leuk, ook zonder Mount Rushmore en het CrazyHorse monument) en de Bad Lands doen (prachtig zandsteen/maan landschap)
Er is in die regio zo-ie-zo genoeg te zien en te doen. Pitoreske oude goudzoekers stadjes, maar bv. ook veel particuliere initiatieven, van curiosa museumpjes tot dierentuinen, berenparken en grot wandelingen. Je kan de borden langs de snelweg niet missen :mrgreen:

Als je dan nog een stuk je naar het zuiden zakt kan je in het topje van Nebreska "Scott's Bluff" mee pikken. Kun je ook een leuke wandeling maken met schitterend uitzicht

De VS is een ideaal land om door te reizen (je kan overal eten en slapen) en je hoeft je geen dag te vervelen.
Een goeie kaart koop je bij elke benzinepomp en je vindt overal folders van de dingen die je in de buurt kan zien of doen.
Daarom is het aan te raden om niet van te voren een heel gedetaileerd reis schema op te stellen, maar gewoon lekker met de wind mee te waaien (wordt je erg relaxed van :thumleft: ). Als je iets leuks ziet blijf je en als je het gezien hebt rij je weer verder.
Zeker weten dat je je geen dag hoeft te vervelen.

Boek hier je camper en de eerste en laatste nacht een hotel. De rest komt vanzelf goed :mrgreen:

Denver CO is misschien een aardige optie om op te vliegen...
Denk idd wel aan wat Horn zegt. Met overstappen mee ben je al gauw een hele dag aan het vliegen... Dus of dat met heel klein grut zo'n succes is :?:

Maar als je er eenmaal bent, is het geen probleem

31 jul 2007 2:11
Profiel WWW
Bericht 
Met kinderen onder de 3 jaar kun je beter niet een lange trip maken. Ik vind elf uur vliegen naar LA al heel vervelend, laat staan een 1-jarige kind die de hele vlucht zit te krijsen; dat is echt geen pretje voor jou en mede-passagiers.
Een vriendin van mij had met haar gezin waaronder ook een kind van 1 jaar, ook een rondrit gemaakt met een camper door Californie. Dat was echt geen succes!!
Het hangt ook af in welke periode je gaat. Zomers hier in Californie (Los Angeles e.o.) is het heet : gemiddeld overdags 35 C, ga je naar Death Valley, Mojave Desert dan praten we over 45-50 C. Goede periode voor een rondreis is voorjaar en najaar. Maar met een kind van 1 jaar zou ik liever in NL of Europa blijven.

31 jul 2007 18:19
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Daar sluit ik me bij aan en zelfs 3 jaar vind ik nog jong omeen vlucht langer dan 3 uur mee te doen (exclusief de uren bij in en uitchecken)

Laatste update 22/10/2013

31 jul 2007 19:05
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Ligt eraan wat ze gewend zijn. Mijn oudste zoon is bijna 3 en al 3x op en neer naar zuidafrika geweest. kan je in een stoel zetten en is 12 uur aan het tv kijken, slapen, op schoot zitten of voorgelezen worden. no worries.
nachtvlucht slapen ze van 12 (vertrek) tot 8 uur. Die dagvluchten he...

wat in de us nog wel een leuk idee is is om 's nachts te vliegen en zo kris kras het land door te trekken. gewoon 4 weken vrij vliegen pass nemen en geld uitsparen aan hotels. 's nachts lekker oost-west of west-oost vliegen. kan je lekker tukken in het vliegtuig.

heb zo 4 weken met een vriend door de US getrokken. Was absoluut een succes. Maar of ik dat met 2 kleine kiddo's zou doen... denk het niet :cheesy:

31 jul 2007 20:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]