Auteur |
Bericht |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Wat wordt de klassieker van de toekomst?
Al regelmatig is er in verschillende topics gesproken over 356's, 2.7's etc Allemaal bekende klassiekers waar uiteraard inmiddels een leuk prijskaartje aan hangt. Maar...... wat worden de toekomstige klassiekers???? Misschien een GT3 of 996 met originele 3,4 blok. Of wordt het misschien wel de Cayman!!!
Ik proef een leuke discussie
Ik ga voor de GT3 (lichte voorkeur voor de geweldige RS)
Laatst bijgewerkt door Master Ken op 01 aug 2007 20:38, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 aug 2007 20:35 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Carrera GT
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
01 aug 2007 20:36 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
wat anders dan een 964RS ?
|
01 aug 2007 20:39 |
|
|
Graaf
NB
|
Renault Twingo
|
01 aug 2007 20:46 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Ik denk de standaard 993: laatste luchtgekoelde unit, onwijs gave looks (m.i. nog steeds de mooiste 911 met als ultiem exemplaar een 993 GT).
996 GT3 gooit ook wel hoge ogen.
|
01 aug 2007 20:55 |
|
|
horn
PF #57
|
911 speedster
964 RS
993 (4)S
996 GT3RS
996 GT2
997 GT2
997 GT3RS
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 aug 2007 20:59 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
De klassiekers van de toekomst? M.i. de speciale (gelimiteerde) edities; RS, CS, Turbo S etc. Tuurlijk, de 993 is de laatste luchtgekoelde, maar de 964 is weer de laatste met de kanonslopen Oud worden ze allemaal en daarmee ook klassiek, alleen de waarde zal door de markt bepaald worden. Dat blijft een kwestie van vraag en aanbod
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
01 aug 2007 21:01 |
|
|
993S
911 turbo
|
Het laatste bwjr. van elke generatie zijn/worden gegeerde auto's en dus echt klassiekers met grote verzamelwaarde.
Daarenboven de speciale series inclusief alle RS'en.
|
01 aug 2007 22:00 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
997, de 911s met 3.8L motor, want de ultieme evolutie van de ongeblazen boxer (tot dusverre) in gewone straatversie. Natuurlijk niet de meest mythische, maar wellicht wel de mooiste in balans zijnde 911 an vandaag
|
01 aug 2007 22:05 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
911 Carrera 3.2 CS
964 RS
965 3.6
993 TT
993 GT2
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
01 aug 2007 22:48 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Re: Wat wordt de klassieker van de toekomst?
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
01 aug 2007 23:05 |
|
|
barolo
3.2S010
|
De GT + de 998 TT + de Boxster S 550 Spyder -50 Years Anniversary Edition
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
01 aug 2007 23:28 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Raar dat het hier bijna enkel over de Elven gaat.
Neen , ik heb niets tegen Elvers , maar Porsche is toch meer dan enkel Elvers (imho in elk geval)
Ik denk bvb aan de 924 Carrera GT , GTS en GTR
De 968 Turbo S en Turbo RS
etc
Maar misschien zijn dat al wel klassiekers en moeten die daarvoor niet zo oud worden als de Elvers om collectersitems te worden
Maar ook de GT1 zie ik hier nergens vermeld
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
Laatst bijgewerkt door 911-lover op 01 aug 2007 23:36, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 aug 2007 23:35 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Wat wordt de klassieker van de toekomst?
Nee hoor, daar zijn er veel te veel van gemaakt.
Toen ik recentelijk in de fabriek was, leek het wel of iedere 4e of 5e Porsche die op de band voorbij kwam een GT3 of GT3-RS was.
|
01 aug 2007 23:36 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Op de Schleife vertelde de man aan de infobalie aan de mensen voor me dat elke vijfde wagen (al vind ik dat overdreven) die er op rijdt een GT3 of RS is.
Maar dat wil toch zeggen dat het er opvallend veel moeten zijn.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
01 aug 2007 23:39 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Van de 996GT3-RS zouden er oorspronkelijk maar 200 gemaakt worden.
Volgens verschillende Porsche-fora zijn er maar liefst 682 996GT3-RSen geproduceerd. Voor de 997GT3-RS hoor ik zelfs aantallen van rond de 1000.
|
02 aug 2007 0:15 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...nee, die jongens zijn gewoon veel vlugger rond dan de rest...vandaar die gedachte
Klassiekers van de toekomst:
- 993 RS
- 964 RS
- 996 GT3 MKI CS en MKII RS
- turbo 3.6
- 993 in al z'n varianten
- 964 speedster
GT3's niet...veel te veel van gemaakt...
924 CGT, 968 CS enzo...volgens mij gaan deze altijd een mooie waarde blijven hebben, maar echt zotte prijzen gaan daar ni aan gegeven worden. Die modellen komen ook ni aanmerking voor massa-hysterie à la 911 RS '73...924 CGT zou dan al lang veel meer waard moeten zijn.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
02 aug 2007 0:49 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
De gewone 924.
Hoop ik.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
02 aug 2007 0:58 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
|
02 aug 2007 6:59 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Voor de periode > 1989;
- 964 RS
- 993 RS
- 993 TT
- 993 GT2
en misschien de GT3 MkI CS inderdaad, maar over het algemeen schaal ik de GT3 NIET in het rijtje van aanstormende klassiekers i.v.m. de hoge productiecijfers.
|
02 aug 2007 7:03 |
|
|
horn
PF #57
|
Hoeveel zijn er dan van de 993 in al z'n varianten gemaakt...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 aug 2007 7:47 |
|
|
HansGT
924 Carrera GT + 944 RS
|
Klassiekers van de toekomst:
- 993 RS
- 964 RS
- 996 GT3 MKI CS en MKII RS
- turbo 3.6
- 993 in al z'n varianten
- 964 speedster
GT3's niet...veel te veel van gemaakt...
924 CGT, 968 CS enzo...volgens mij gaan deze altijd een mooie waarde blijven hebben, maar echt zotte prijzen gaan daar ni aan gegeven worden. Die modellen komen ook ni aanmerking voor massa-hysterie à la 911 RS '73...924 CGT zou dan al lang veel meer waard moeten zijn.[/quote]
Bij klassieker gaat het niet over de waarde, meer over
de exclusieviteit en waardering.
993 en 996 zijn er bij bosjes, GT3 weer veel minder en zal misschien
wat eerder een klassieker zijn.
(924 Carrera GT is echtwel een klassieker )
|
02 aug 2007 8:20 |
|
|
cabrio wim
|
Denk dat de auto's na de jaren '80 niet zo snel old-timers (klassiekers) worden, met een enkele uitzondering en collectersitem daar gelaten.
Denk dat old-timers meer de auto's zijn waar de roots gelegen hebben van het merk.
Je ziet het met meer merken gebeuren, hebben een mooie klassieker, en daarna hebben ze modellen tot nu toe die dan al 26 jaar oud zijn maar echt niet het klassieker status halen.
Ga voor je zelf maar eens na hoeveel merken er zijn die een echte klassieker hebben, en na die periode niks meer bijgeleverd hebben aan het status.
Probeer over 30 jaar maar eens een stukje electronica op de kop te tikken voor een moderne auto van nu. Het geeft nu al problemen bij verschillende merken.
|
02 aug 2007 8:34 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ik persoonlijk denk dat de gt3 mk1 of mk 2 wel een klassieker word omdattie zo beestachtig rijd, al zijn er zoveel geproduceert als de vraag groter blijft word di toch automatisch een klassieker.
een 965 word volgens mij ook een klassieker, en de speedster 964 idd en de 996gt2 ja d,r zijn d,r zoveel man.
grtjs mikey
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
02 aug 2007 9:14 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Welke Porsches zijn geen klassieker geworden? De meeste moeten door een imago-dal, als de restwaarde op zijn laagst ligt, om vervolgens weer op te klimmen.
'Zelfs' de 914, tot enige jaren geleden nog verketterd, heeft absoluut (verdiend!) de klassiekerstatus bereikt.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
02 aug 2007 9:16 |
|
|