Auteur |
Bericht |
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Grote beurt.
Mijn Porsche heeft voor ik 'm kocht een poosje stil gestaan. Nou denk ik aan een beurt. In ieder geval vervangen olie, oliefilter, luchtfilter, benzinefilter, verdeelkap, rotor, bougies, controleren bougiekabels (vervangen?). In verband met de recente APK verder wat controlewerk rondom, en hier en daar vloeistoffen zo nodig bijvullen.
Wat is de algemene ervaring..... zelf doen of laten doen?
Verder nog werkzaamheden te doen, zoals kleppen stellen, ophanging controleren, riemen?
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
01 aug 2007 21:00 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Ik weet niet hoe handig jij bent en welke faciliteiten je ter beschikking hebt ? (gereedschap, garage)
Ik zou de porsche wegbrengen naar een specialist, je kan nl. essentiele zaken over het hoofd zien die de specialist wel ziet. Auto heeft immers een tijd stilgestaan en dat vraagt een andere kijk op zaken dan regulier onderhoud.
|
01 aug 2007 21:35 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Heb een complete werkplaats ter beschikking, incl. brug en eerste monteur.... me neef...
Ik ben het eens dat een Porsche Specialist de beste kennis in huis heeft, alleen vind ik het leuk om (met hulp van de neef ) de nodige dingen ook zelf te doen.... De specialist komt dan, waar ik het niet aan durf een niet-specialist er aan te laten werken.... ben dan ook benieuwd wie het nodige zelf doet..
Zit er in de buurt van Gouda ergens een goede, of moet ik dan naar de dealer in R'dam?
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
01 aug 2007 21:52 |
|
|
horn
PF #57
|
vd gugten in bodegraven
ik zou deze eerste 'inhaalbeurt'gewoon laten doen door een specialist. daarna zelf overnemen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 aug 2007 22:12 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Hamvraag is: Hoelang is "een poosje"? 3mnd, jaar, 5 jaar?
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
01 aug 2007 22:55 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Ow ja, en "recente APK" , dat betekent dat'ie al gelopen heeft?
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
01 aug 2007 22:56 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik zou hem voor de belangrijke (zoals wat te doen bij lang stilstaan) zaken naar de dealer brengen en voor de kleine dingen door je Neef laten doen. De dealer kan je meteen informeren over de verdere staat van dienst.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
01 aug 2007 23:07 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Poosje valt mee.....
In ieder geval is de APK van 23 juli 2007, dus net.
Bij de revisie op 15-11-2000 stond de Porsche op 216750 miles.....
Tijdje weinig gedaan....
Bij APK op 31-5-2006 remmen gedaan en gebalanceerd....
Op 14-09-2006 vervangen bij 218000 mile:
- Kepdekselringen
- Klepdeksel moeren
- Klepdeksel pakkingen
- Oliefilter
- Olieplugring
- Motorolie
- Schakeloverbrenging
Verder bijgevuld:
- Remvloeistof
Staat nu op 220000 miles zie ik..... op de foto van het dashboard
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
Laatst bijgewerkt door GhostRider op 02 aug 2007 0:01, in totaal 2 keer bewerkt.
|
01 aug 2007 23:08 |
|
|
horn
PF #57
|
Tony?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 aug 2007 23:09 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Staat 'ie goed bekend? Wist niet eens dat er een in Bodegraven zit... Is zowat om de hoek voor mij .
Zal eens bellen morgen voor info...
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
01 aug 2007 23:10 |
|
|
horn
PF #57
|
als ik de kenners mag geloven één van de beteren! wel vaak druk. lijkt me overigens een goed teken.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 aug 2007 23:12 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Die van mij had zo'n 3 jaar stilgestaan.
Ik ben er gewoon mee gaan rijden maar niet scheuren hé.... gewoon rustig rijden en de olie overal laten komen en de rubbers/keerringen weer aan de olie en het werk laten wennen...
Nu, 3/4 jaar verder (inclusief 4 mnd in de stalling) en 2000 km verder rijdt hij als een zonnetje alleen de kleppen moet ik nog stellen.
De auto en de motor waren wel in een zeer goede staat ondanks 258 k.
Goed onderhouden dus.
Wat is dat dan? Iets speciaals of zo?
Maar ja........ een hele oude Porsche is wellicht wat anders als de mijne uit 1989...
|
02 aug 2007 1:58 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Was dat de eerste revisie
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
02 aug 2007 10:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik weet van een 911 die pas na 400.000 km toe was aan de eerste revisie. Zonder meer mogelijk.
|
02 aug 2007 10:53 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dat schept vertrouwen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
02 aug 2007 10:56 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Ik wil zeggen, de onderdelen die jij noemt kan elke amateur vervangen, zolang je een beetje gezond verstand hebt (dus wel die benzineslang afklemmen ). Specialist is leuk, maar specialisten heb je dan ook exact daarvoor: de zwaar specifieke dingen.
Ik ken geen auto die geen benzinefilter, oliefilter en bougiekabels heeft, dus ik zou het mooi zelf regelen.
Aan de andere kant: met de porsche reparatiehandleiding is er amper een klus wat de thuismonteur niet kan.
|
02 aug 2007 11:31 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Ik zou het ook gewoon lekker zelf doen. Blijkbaar vindt je het zelf leuk om te sleutelen en zo ingewikkeld is het niet. Zeker niet als je beschikt over een brug en een neef die 1e monteur is! En je houdt nog een paarhonderd in je zak ook
|
02 aug 2007 13:32 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Was dan ook meteen een complete rebuild.....
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
02 aug 2007 13:33 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Vertel.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
02 aug 2007 13:40 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=14566
Ik kocht een 2.7, met het motornummer van een 2.4, maar wel met 2.7 inhoud (heb nog niet nagemeten, maar ga er nog steeds vanuit dat het zo is... )..
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
02 aug 2007 22:21 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Thx.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
03 aug 2007 9:26 |
|
|