Auteur |
Bericht |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
sluit ik me bij aan, denk ook de
996 GT2 en de aankomende
997 GT2
_________________________________________ Got coffee?
|
02 aug 2007 9:20 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 aug 2007 10:35 |
|
|
cabrio wim
|
Ik dacht dat we het over gewine auto's (straat versies) hadden Koen
|
02 aug 2007 10:40 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Dit is een GTS Koen, geen GT...GROOT verschil.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
02 aug 2007 11:09 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Maar een goede CGT staat toch ook al behoorlijk in prijs.
Vergeleken natuurlijk met de gewone modellen en de toenmalige nieuwprijs die natuurlijk een heel stapje lager zat dan bvb een RS van die tijd
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 aug 2007 11:28 |
|
|
HansGT
924 Carrera GT + 944 RS
|
DUS ................alleen de Porsche 911, maakt niet uit welk type zijn
potentiele klassiekers
Transaxles niet
Ik koop ook altijd de verkeerde auto
|
02 aug 2007 12:39 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Waarschijnlijk omdat de titel zegt "Wat wordt de klassieker van de toekomst"
De genoemde transaxels zijn het vermoedelijk al
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 aug 2007 12:44 |
|
|
HansGT
924 Carrera GT + 944 RS
|
...................
|
02 aug 2007 12:47 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
924 CGT staat heel hoog op m'n persoonlijk lijstje...machtige bak...maar volgens mij behoort 'm niet tot dé toekomstige klassiekers die iedereen hebben wil...dan had 'm al populairder moeten zijn op dit moment.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
02 aug 2007 12:52 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Populair is relatief hé Mich.
Idd geen enkele niet Porschekenner heeft ooit van de 924 CGT gehoord , maar al evenmin van een 968 (wat is dat , een 944 heb ik zeer dikwijls mogen aanhoren)
Maar ook diezelfde niet kenners kennen geen 2.7RS , een RS of GT3RS of RS 3.8 gezwijge een verschil tussen een 912 en een 964
Het zijn allemaal Porsches (dan praten ze nog niet eens over 911-ers )
Onder de kenners zal bvb een 924 CGT wel een begrip zijn .
En ach niet iedereen wil een 924CGT hebben net als niet iedereen een GT3RS of een 2.7RS wil hebben.
Smaak (en vooral budgetten) hé
Dat is nu juist het leuke aan mensen en auto's .
Ik zal hier wel nooit een kostbare klassieker of klassieker in wording van Porsche hebben staan en neen , dat hangt niet van mijn smaak af
Maar daarom kan ik er des te meer van genieten bij het zien van zulke wagens en nog meer als er mensen zijn die ik heb leren kennen die wel zulke parels in hun bezit hebben
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 aug 2007 12:59 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Zo (financieel) onbereikbaar is een 924 CGT nou ook niet.
Het blijft alleen toch een 924, en in CGT uitvoering ziet een leek het verschil niet tussen een 924 en een 944.
Het model spreekt mij niet zozeer aan dat ik de mijne daarvoor in zou ruilen (en ws iets bij moet leggen). ook niet nu de CGT vrij zeldzaam is.
Ik ben nu eenmaal een 911-lover.....
...en schijnbaar ben ik niet de enige, anders was de 924 CGT veel meer waard geweest, want zoals al vaker gezegd, waarde wordt toch hoofdzakelijk bepaald door vraag en aanbod.
|
02 aug 2007 13:04 |
|
|
HansGT
924 Carrera GT + 944 RS
|
[quote="patrick911"]Zo (financieel) onbereikbaar is een 924 CGT nou ook niet.
Het blijft alleen toch een 924
.........
|
02 aug 2007 13:13 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
niet mee akkoord...als ik m'n leeftijdsgenoten/kameraden rondom mij zie waarvan een groot deel graag Porsches ziet, maar niet fanatiek ermee bezig is dan kan ik je hetvolgende zeggen:
- 996 GT3 RS kennen ze allemaal...misschien moet je er nog effe bij vermelden dat dat die witte is die je met ofwel rode ofwel blauwe wielen krijgen kan.
- 2.7RS is enorm populair....effe zeggen dat er vroeger ook zo ene gemaakt is met blauwe of rode wielen en de frank valt meteen
- 924-944 is ook heel bekend...iedereen die een beetje Ahnung heeft van wagens kent dat model
- 968 ligt al wat moeilijker
=> maar probeer es aan één van zo'n kerels uit te leggen wat een 924Carrera GT is..."wablief, Carrera is toch altijd zo ne platte, ne 911??!!"
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
02 aug 2007 13:17 |
|
|
HansGT
924 Carrera GT + 944 RS
|
Ik wil ook geen 964RS, maar het is, of wordt in mijn ogen
wel een klassieker
De 924CGT is dan wel geen 911 (gelukkig) maar hoort zeker wel in het
rijtje van exclusieve Porsches thuis, dus een klassieker, of mensen hem
nu willen hebben of niet is niet van belang.
De DAF 33 is ook een klassieker, die willen de meeste van ons ook niet.
|
02 aug 2007 13:20 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
HansGT...akkoord, maar dan hangt het ervan af hoe de topictitel interpreteert...
ik lees het als "...dé klassieker van de toekomst"
onder Porschisten => 924 CGT zeker een klassieker!
voor de rest => 924 CGT geen klassieker
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
02 aug 2007 13:24 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
En als je iedereen hier moet geloven wordt ELKE 911 een klassieker, denk t niet
|
02 aug 2007 13:30 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ah heerlijk dit wordt weer een ouderwetse
waterkokers <> oliestokers
911 <> de rest
...
_________________________________________ Got coffee?
|
02 aug 2007 13:32 |
|
|
John
Cayenne
|
Mijn idee....
Ook de Carrera GT
wrom..........
Hij is gelimiteerd en handgemaakt.
Veel staan achter slot en grendel.
Hij is qua prestaties (ongelooflijk eigenlijk bij die superkar) al voorbij gegaan.
Maar als je er 1 in het wild ziet, dan blijft dat een supertrekker van jewelste..iedereen moet hem ff aaien etc.
Beetje ala de F40 van Ferrari..
|
02 aug 2007 13:36 |
|
|
HansGT
924 Carrera GT + 944 RS
|
Wat de rest denkt maakt mij echt niet uit, dan had ik beter een 911 kunnen kopen.
Wat heel jammer is, dat zowel hier als bij de Porscheclubs weinig mensen
verstand hebben van de transaxle modellen,laat staan de CGT.
Hoeveel hebben er in een CGT of 968CS of 944T gereden
Het zijn onder geschoven kindjes bij Porsche, en het ziet er naar uit dat
met de Cayman het zelfde gaat gebeuren, of de Boxter die de titel kappersauto heeft.
Laatst bijgewerkt door HansGT op 02 aug 2007 16:56, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 aug 2007 13:46 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Eigenlijk spijtig dat ik m'n motivatie/verhaal waarom ik de 924 CGT niet als dé toekomstige klassieker aanduid als 911-eigenaar heb geschreven...vraag me af of de antwoorden als 924CGT eigenaar ook zo'n wending zouden genomen hebben...want het zou niks veranderen aan m'n idee over toekomstige klassiekers
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
02 aug 2007 14:01 |
|
|
HansGT
924 Carrera GT + 944 RS
|
Klopt Mich, ook bij mij
|
02 aug 2007 14:10 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Wat is een "klassieker" en hoe ver in de tijd ligt de "toekomst" ?
Ik ben er zeker van dat de 997 ooit een soort klassieker zal zijn, ondanks torenhoge productiecijfers. De meest geslaagde lijn van alle 911, met uitzondering van de periode '68 - '73 of zoiets.
Neen, in feite zullen er steeds minder "klassiekers" zijn, blijkbaar is schaarste en exclusiviteit daarvoor een vereiste.
De wagens die nu een klassieker zijn, zullen het uiteraard blijven. Er kunnen geen klassiekers bij blijven komen, anders hebben we het ooit over honderdduizenden Porsches die klassieker zijn (tegenover miljoenen die het niet zijn).
|
02 aug 2007 14:35 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Wat klopt er nou niet aan wat ik zeg?
Je haalt een belangrijk deel van m'n quote weg en ik sprak ik niet eens een oordeel uit over de 924 CGT en of het een icoon is of niet?
|
02 aug 2007 14:55 |
|
|
HansGT
924 Carrera GT + 944 RS
|
Kloppen doet het wel, het blijft ook gewoon een 924..........
|
02 aug 2007 15:14 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Vraag blijft ook hoe scherp je 'klassieker' formuleert. De meeste Porsches vallen daaronder al in die zin, dat er door velen moeite wordt gedaan om Porsches in een goede conditie te houden om er nog veeele jaren van te kunnen blijven genieten. In die zin is ook de 924 met Audimotor al een klassieker te betitelen. Maar ja, hoe minder geproduceerd, dan wel hoe hoger de nieuwprijs, hoe groter de kans dat het gedoodverfde toekomstieg klassiekers zijn.
Wellicht zijn de leukste klassiekers eigenlijk die auto's, die in hun jonge jaren ondergewaardeerd worden, en pas later ineens herkend worden als ware iconen (2.7rs groeit nog altijd als legende, 964 als model lijkt ook populairder te worden naarmate de jaren gaan tellen).
|
02 aug 2007 15:14 |
|
|