Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:51

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
924 kopen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 924 kopen?
Hoi ik wil graag als eerste auto een porsche 924.
waarom? nou ik vind ze gewoon mooi. en ik heb mezelf beloofd elke auto die ik koop moet iets speciaals hebben, vandaar deze porsche.
nu vroeg ik me af of het slim is om zo'n auto te kopen (ik rijd denk ik 10.000 km per jaar) ze staan vaak erg goedkoop op internet vanaf 1.000 tot 2.500 zijn er redelijk wat te vinden. (bouwjaar 79 ofzo) ik vraag me af of het verstandig is om er zo 1 te kopen.
en of het een technisch makkelijke auto is.
heb nog nooit aan auto's of brommers geknutseld maar als ik eenmaal mijn eigen wagentje heb wil ik toch proberen hoe ver ik kom (met behulp van een technisch boekwerk natuurlijk)

30 jul 2007 16:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Ik denk dat je beter voor een later type 924 kunt gaan (vanaf 1982).

Kosten?

Een goede heb je voor zo'n € 3.000,00.

Laatst bijgewerkt door Black Betty op 30 jul 2007 22:02, in totaal 1 keer bewerkt.

30 jul 2007 16:36
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: 924 kopen?
legwieh schreef:
nu vroeg ik me af of het slim is om zo'n auto te kopen(..)

Slim is het vast niet (dat is nl het kopen van een toyota of zo), maar leuk daarentegen weer wel.

welkom hier en succes met zoeken :!:

30 jul 2007 16:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
een porsche kopen is nooit verstandig :shock: (het rijden er van is daarentegen wel heel erg leuk)

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

30 jul 2007 17:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
mijn andwoordt lijkt een beetje op dat van patrick911 :oops: :oops:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

30 jul 2007 17:21
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Een betere sportwagen kun je voor dat geld niet kopen. Motor is oerdegelijk, bak ook, en de carrosserie is verzinkt, dus roest is niet je grootste vijand.

Wat wel veel voorkomt bij de oudere types is dat het interieur slijtage vertoont. Aan deze delen (dashboard, stoelen etc.) kun je niet altijd gemakkelijk komen.

Verder: koop en goede en je zult er niet veel onkosten aan hebben. Over een paar jaar verkoop je hem voor hetzelfde bedrag... :D

30 jul 2007 17:30
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Gewoon kopen. Het gaat je waarschijnlijk meer geld kosten dan je had gedacht, maar je krijgt er ook meer voldoening van dan je had verwacht. :wink: If you van dream it, you can do it.... 8)

30 jul 2007 17:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Als je het geld hebt (plus nog reserve over voor onverwachte kosten; het bijven >20 jaar oude auto's); DOEN :lol:
Succes met je zoektocht naar een mooi en (technisch) goed exemplaar!

30 jul 2007 18:51
Profiel
Groningen
Bericht 
Retep968 schreef:
..de carrosserie is verzinkt, dus roest is niet je grootste vijand.

Behalve bij de eerste types. Ik sluit me dan ook aan bij Speedy.

30 jul 2007 18:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht 
Ik ken je budget natuurlijk niet, maar overweeg zeer zeker ook een 944 te kopen. Is in aanschaf maar ietsje duurder, ook in onderhoud ietsje, maar oogt ook weer een stukje krachtiger met zijn brede wielkasten. Ben zelf begonnen met een 944 toen ik nog studeerde. Kan dus wel als je er iets voor over hebt. Een budgetje achter de hand voor onverwachte kosten brengt een hoop rust met zich mee.

30 jul 2007 19:18
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Ach ,Je leeft maar 1x. :wink:
Je 1ste porsche kan je maar 1x kopen. :cry:
Maar let wel porsche is een virus . 8)

30 jul 2007 19:25
Profiel Facebook 
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Zelf ook maar gewaagd, drie maanden geleden. Tot zover niets te klagen, had er wel rekening mee gehouden dat ik wat achterstallig onderhoud moest fixen. Er is nog wel wat aan te doen, maar hij is tot op heden betrouwbaar en hij rijdt heerlijk. Onderdelen zijn niet goedkoop maar ook niet extreem duur.

Een auto van modeljaar 1981 en later is gegalvaniseerd, daar zou ik zeker voor gaan. Let goed op oude, dubieus herstelde schade.

30 jul 2007 21:08
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
En ik heb Tom80 gespot ,met een BIG SMILE , ( ondanks een natte voeten probleem )

30 jul 2007 21:11
Profiel Facebook 
Utrecht
Bericht 
Voeten blijven tegenwoordig droog en de smile zit er nog steeds... (afgelopen weekend mijn broer in de 924 laten rijden, zelfde smile).

30 jul 2007 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4s MK2, ex. Boxster 986 /PF #2444
Noord-Holland
Bericht 
Kost uiteraard geld, maar je krijgt spijt als je het niet doet...Ik zeg altijd maar....Don't dream your life, but live the life you dream!
:D Succes!!!

30 jul 2007 21:36
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Citaat:
Ik denk dat je beter voor een later type 924 kunt gaan (vanaf 1982).

Kosten?

Een goede heb je voor zo'n € 3.000,00.

Jort schreef:
Retep968 schreef:
..de carrosserie is verzinkt, dus roest is niet je grootste vijand.

Behalve bij de eerste types. Ik sluit me dan ook aan bij Speedy.

Tom80 schreef:
Een auto van modeljaar 1981 en later is gegalvaniseerd, daar zou ik zeker voor gaan. Let goed op oude, dubieus herstelde schade

Modeljaar 1981 betekent dus auto's vanaf 1982 :wink:
Het verschilt echt giga in roest(problematiek); dus altijd voor een later type gaan.

Let wel -inderdaad- op ondeskundig gerepareerde schade want dan gaat zelfs een gegalvaniseerde auto roesten!

Een goede 'late' 924 zal echter niet goedkoop zijn. M'n schatting van 3 duizend euro blijft gewoon overeind...

30 jul 2007 22:07
Profiel
Utrecht
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Modeljaar 1981 betekent dus auto's vanaf 1982 :wink:

Nee, vanaf ongeveer september 1980 productie. Een modeljaar begint na de zomervakantie van de fabriek, bij Duitse auto's tenminste.

Mijn 924 (leverdatum nov. '80) is volledig gegalvaniseerd.

Overigens kostte mijn 924 aanzienlijk minder dan die 3000 euro maar hij ziet er dan ook absoluut niet mooi of netjes uit. Technisch is-ie gelukkig niet slecht en hij is vrij van grote schades, ook uit het verleden.
De verkopende garagehouder merkte nog op dat er ook exemplaren te koop waren voor 5000 euro, waarop ik 'm meldde dat je in dit exemplaar 6000 euro moest investeren om een auto van 5000 euro te krijgen.
Als je hecht aan een mooi strak uiterlijk zul je best diep in de buidel moeten tasten. Veel 924s hebben een wat 'gebruikt' uiterlijk, zoals gebruikelijk bij auto's van 20+ jaar oud.

30 jul 2007 23:23
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zoals eerdere posters al melden meot je je droom realiseren.
Koop niet de goedkoopste of de eerste de beste maar zoek naar een goed exemplaar die je eventueel wat duurder moet betalen dan anderen maar daarentegen zal het op termijn vermoedelijk de goedkopere wagen zijn.
Een goede tip , als je een interessante tegenkomt , stel eerst hier al je vragen alvorens een spontane aankoop te ondergaan.
Hier zitten duizenden leden en de kans dat iemand een door jou gevonden auto kent is dus zeer groot.
Succes en welkom hier

Laatste update 22/10/2013

31 jul 2007 0:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Bericht 
Ik heb als eerste auto destijds een 944 gekocht. Niet verstandig maar wel erg leuk! Zoek gewoon rustig, ondanks begrijpelijk enthousiasme, naar een goede wagen. Rijd ook met een paar verschillende zodat je het verschil tussen een goede en een ragbak beter voelt.
Succes!

31 jul 2007 10:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
wolfraider schreef:
Ik heb als eerste auto destijds een 944 gekocht. Niet verstandig maar wel erg leuk!

Dat lijkt me juist 1 vd betere wat porsches betreft. Je hebt er veel, ze zijn goedkoop, en je hoeft niet voor elk wissewasje het blok eruit te halen!

31 jul 2007 10:45
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
Ik heb het gedaan, als ik het over zou doen zou ik door hebben gespaard voor een 944. Maar nu ik hem eenmaal heb... gaat-ie nooit meer weg. Hij is zoooo gaaf !

Succes met je keuze / zoektocht.

L..

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

02 aug 2007 10:59
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Tussen 924 en 944 kiezen is ook nog een kwestie van smaak denk ik; er is ook wel wat voor de klassiekere/rankere 924 te zeggen (dus de pure carosserievorm t.o.v. 944), los van het budget :)

02 aug 2007 15:51
Profiel
Utrecht
Bericht 
Bij mij telden beide motieven mee... en het feit dat een 944 stukken duurder in onderhoud is.

02 aug 2007 16:07
Profiel
PorscheForum Rakker
1981 924 special edition 1980 924 Targa
Lelystad
Bericht 
Ik heb mijn 924 nu bijna 10 jaar, ik heb het virus ooit eens opgelopen toen ik in amerika was, ik heb toen samen met mijn broers een proefrit gemaakt in een 944, ondanks het feit dat ik absoluut!! geen auto liefhebber was (ik begreep de term auto liefhebber niet eens, was voor mij destijds metaal op 4 wielen). Na lang sparen heb ik toen mijn 924 gekocht en ben nog steeds enorm fan van het type.

In de eerste 5 jaar wel 4x het aankoop bedrag uitgegevenm dit inclusief een complete motor revisie a 5000 gulden. Maar ja, het maakt niet uit hè, ik was verliefd, hoewel het mischien verstandig was geweest om de autodestijds te verkopen.

Verleden jaar een ongeluk gehad, vanachter aangereden, schade bedrag a 5000 euro, toch maar weer gerepareerd, tja, verliefd!

Zo kan ik nog wel ff doorgaan of het verstandig is...... Eenmaal begonnen en je raakt niet meer van het virus af dat Porsche heet!
1971 1302 Kever (verkocht)
Webmaster: http://www.924forum.nl

Laatst bijgewerkt door captainfrasca op 05 aug 2007 11:01, in totaal 2 keer bewerkt.

05 aug 2007 10:46
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht virus
tegen dat ,porsche virus' ,bestaan daar pilletjes tegen :?: :?:
en kent er iemand de naam van die pilletjes :roll: :roll:
want dan moet ik zien dat ik die niet per ongeluk inneem :twisted: :twisted:

05 aug 2007 10:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende