Auteur |
Bericht |
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Vraag blijft ook hoe scherp je 'klassieker' formuleert. De meeste Porsches vallen daaronder al in die zin, dat er door velen moeite wordt gedaan om Porsches in een goede conditie te houden om er nog veeele jaren van te kunnen blijven genieten. In die zin is ook de 924 met Audimotor al een klassieker te betitelen. Maar ja, hoe minder geproduceerd, dan wel hoe hoger de nieuwprijs, hoe groter de kans dat het gedoodverfde toekomstieg klassiekers zijn.
Wellicht zijn de leukste klassiekers eigenlijk die auto's, die in hun jonge jaren ondergewaardeerd worden, en pas later ineens herkend worden als ware iconen (2.7rs groeit nog altijd als legende, 964 als model lijkt ook populairder te worden naarmate de jaren gaan tellen).
|
02 aug 2007 15:14 |
|
|
HansGT
924 Carrera GT + 944 RS
|
|
02 aug 2007 15:14 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik verwacht van Master JW Ken op de opening van dit onderwerp een rijtje met best scorende toekomstige klassiekers.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
02 aug 2007 15:51 |
|
|
cabrio wim
|
Nee John, dat is nu weer een collectersitem. geen klassieker.
|
02 aug 2007 19:27 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
@Barolo =>
Ruwe gok na het lezen van 3 pagina's.....964 RS???
|
02 aug 2007 19:56 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Elke Porsche die de fabriek verlaat wordt uiteindelijk een klassieker.
Volgens mij is die zin ook eens in een advertentie van Porsche gebruikt...
|
02 aug 2007 22:25 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Nee hoor.... Wordt de 964 Turbo S speedgelb!! Zijn er maar 83 van gemaakt. En deze zie je niet vaak toch nooit ergens rijden! Behalve.....
DUS: 964 TURBO S SPEEDGELB
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
02 aug 2007 22:29 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Vaak zijn de mensen die een 911 nieuw kunnen betalen zelf "klassiekers". (Helaas)
Ik ga voor kleine productie-aantallen en exclusiviteit, kijk bv. naar de 550 (90 van geproduceerd), waarde 500k tot 1,5 mio. euries
dus... Carrera GT of toch een 997 GT3RS daar worden er ook maar 600 van gemaakt toch?
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
02 aug 2007 23:05 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik denk dat de échte klassiekers inderdaad in kleine aantallen geproduceerd worden. En dus zou ik mijn geld zetten op de RS-sen! En de Carrera 3.0 natuurlijk
|
02 aug 2007 23:19 |
|
|
barolo
3.2S010
|
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
02 aug 2007 23:42 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Dan had ik er misschien beter een "polletje" van kunnen maken....... met tig keuze
|
03 aug 2007 7:15 |
|
|
John
Cayenne
|
Goh dus een echte collector zal geen klassieker nemen, ik zie wel een beetje waar je op doelt maar ben het niet helemaal met je eens....mooi heh zo'n discussie.
Zo ben benieuwd bij Wolbert.......as zondag.....
|
03 aug 2007 8:41 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
GT3 Mk1, Ontelbare overwinningen (Le Mans etc.), 1e in een hele reeks GT3's. Zijn volgens mij (dacht ik laatst ergens gelezen te hebben) minder van gemaakt dan de 2.7 RS. Hoeveel goede GT3 Mk1's zin er nog over in 15 jaar? GT3RS Mk2 zal mi. ook klassieker worden. Carrera GT zal het ook worden. 993 RS zal het ook worden of al zijn. En verder zal op een gegeven moment elk elfje een klassieker worden, alleen minder exlclusief dan bovenstaande speciale 11jes (en Carrera GT).
Boxster S waarschijnlijk ook wel, is toch een leuke sportwagen voor erbij (kijk nu maar naar Triumpfs en MG's). Zal wel minder waard zijn dan de elfjes uit gelijke periode.
Cayenne? hmmmm... 924/944/968 hmmm....
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
03 aug 2007 10:20 |
|
|
HansGT
924 Carrera GT + 944 RS
|
...924/944/968 hmmmm.....
ik geef het op
En hoort de 914 niet thuis in het rijtje klassiekers
|
03 aug 2007 11:55 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
ik ben in de diverse antwoorden de 959 overigens nog niet tegengekomen; wellicht omdat dat al een klassieker is?
|
03 aug 2007 12:17 |
|
|
barolo
3.2S010
|
De vraag is wat worden de toekomstige klassiekers? De 914 is dat al lang en breed wij kunnen discussieren of de 965 en de 959 het nu al zijn of met een 10 extra jaren dat gaan worden.
Ik ontvang iedere vrijdag van www.classicdriver.com een gelikte nieuwsbrief met mooie foto's. Meldt je aan als jij hiervoor belangstelling hebt.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
03 aug 2007 14:36 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Jij ook
Hier nog eentje die er al jaren op geabonneerd is en ze nog allemaal heeft
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
03 aug 2007 14:39 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Goed idee, Heb me ook maar ingeschreven.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
03 aug 2007 16:56 |
|
|
cabrio wim
|
Waarom denk je dat ik alle klassiekers 5 stuks verkocht heb, zit al jaren de klad in die handel. Daarom lekker een Porsche cabrio gekocht waar ik van kan genieten en mijn centen veilig gesteld.
In begin jaren '90 dan was er volop vraag naar die auto's, dus heb toen verschillende gekocht en na restauratie verkocht.
|
03 aug 2007 17:10 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
|
03 aug 2007 22:18 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Interessant verhaal. Vertel eens?
|
03 aug 2007 22:36 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
03 aug 2007 22:56 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Een verhaal heeft altijd 3 kanten: mijn kant, jouw kant en de waarheid.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
04 aug 2007 0:40 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
als de benzine op is al moet ik een gastank inbouwen de mijne moet gewoon lkkr blijven knorren heeeerlijk dat KLASSIEKE geluid
of op zonnebloem olie alsdie maar loopt die luchtgekoelde flat6 van me
doen we gewoon de gastanktunnelrun/zonnebloemtunnelrun met z,n allen
grtjs mikey
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
04 aug 2007 2:43 |
|
|
barolo
3.2S010
|
De tijdperken in de automobiel geschiedenis zijn:
ANTIEK: 1885 - 1949
KLASSIEK: 1950 - 1980
MODERN: 1980 - heden
De vraagstelling van Master kennie = welke P uit het tijdperk 1980 - heden zal in de toekomst een begerenswaardige klassieker worden?
De 914 werd geproduceerd van 1969 - 1976. Het type 2.0 L Flat 6 is in goede staat een begerenswaardige klassieker. Maar valt wel buiten deze discussie.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
04 aug 2007 8:00 |
|
|