Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:34



Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
TF '73 winnaar mysterie opgelost - of toch niet? 
Auteur Bericht
Bericht 
ik snap niet waarom dit uberhaubt ook maar een beetje respect verdient

je had het met manieren , met de smile ,vriendelijk kunnen vragen , of je de binnenkant niet es mocht zien ivm een oprechte interesse
en dan heb je 2 mogelijkheden, of die mevrouw zegt nein, en daar heb je dan maar aan te houden, of ze glimlacht terug en opent de koffer ruimte en je kan enkele van die details van dicht bekijken en fotograferen

hoe zou jij het vinden, als jouw auto ergens geparkeerd staat, en een wildvreemde trekt de deuren open of je kofferklep , en begint ongevraagd , ongemanierd zijn neus te steken waar die geen zaken heeft...

ongehoord...


24 jun 2007 21:11
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
mayonaise schreef:
ik snap niet waarom dit uberhaubt ook maar een beetje respect verdient.


Ik vraag ook niet om respect. En ik zie ook echt wel dat dit niet erg netjes was, maar de kans op een 'nee' was mij te groot. Verder was door anderen (o.a. via email) ook al eens om opheldering gevraagd en daar is ook nooit een antwoord op gekomen.

Dat geeft mij inderdaad nog steeds niet het recht, da's waar, en ja, als anderen dat bij mijn auto doen vind ik dat ook ronduit onbeleefd.

Maar laat me voorop stellen dat alles uiterst voorzichtig is gedaan en de auto met alle respect is behandeld. Het gaat tenslotte hoedanook om een zeldzaam exemplaar dat een belangrijk stuk Porsche race-geschiedenis vertegenwoordigd.

En heb jij vroeger thuis nooit de koekjestrommel stiekum opengemaakt? :wink:


25 jun 2007 0:15
Profiel WWW
Bericht 
het was een comment naar de anderen toe, die van respect hier en daar riepen...

en ook een comment naar jou toe, omdat ik denk dat je met de vriendelijke vraag, mogelijks meer informatie had kunnen vergaren ipv 2 foto's die niks zeggen aangaande het mysterie

en ja, de koekjes trommel, idd... maar ik was 10 jaar, en ik kreeg een plets rond mijn oren als ik met mijn handen aan iets zat , waar ik niet mocht aan zitten... en ondertussen ben ik 31, en snap ik dat ik dit niet mag doen...

top tip... probeer dit soort grappen maar niet in het Louvres...


25 jun 2007 8:07
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
dit hele verhaal doet me een beetje denken aan de eerste 911 die door Jerry Seinfeld was gekocht en naar Porsche was gestuurd voor een werks restoratie. Ipv het originele chassis te restoreren hebben ze blijkbaar gewoon en ander chassis genomen met de chassis nummer plaatjes van die andere erop etc en het originele eerste chassis is op de schedder beland ....

lekkerrrrrr die jongens bij Porsche.
Staat ergens op het internet een hele thread over dit schandaal .... met bewijs ....


25 jun 2007 13:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
En dan hebben we het hier over fatsoen :?: :wink:
_________________________________________
Relax! Het is maar blik............


25 jun 2007 13:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Afbeelding

CHASSISNUMMER: 9113600588
911 Carrera RSR - 1973

Afbeelding

CHASSISNUMMER: 9113600020
Ook 911 Carrera RSR - 1973 (ducktail.)

Leuke overige info:

911 3.0 Carrera RSR ‘Prototyp’ Chassis Index


911 360 019 R1 November 1972. Factory test car

911 360 020 R2 November 1972. Factory test car.

911 360 307 R3 January 1973. 1973 World Manufacturers Championship: Daytona 24 Hours DNF (Donohue/Follmer). Sold to Al Holbert. 1973 Trans Am Championship: Road Atlanta 2nd (Holbert), Lime Rock 3rd (Holbert), Watkins Glen 8th (Donohue/Holbert), Sanair 4th (Holbert), Elkhart Lake 3rd (Holbert), Edmonton 4th (Holbert/Mintner).

911 360 328 R4 January 1973. 1973 World Manufacturers Championship: Daytona 24 Hours 1st (Gregg/Haywood), Watkins Glen 6 Hours 7th (Gregg/Haywood).

911 360 576 R5 March 1973. 1973 World Manufacturers Championship: Vallelunga 6 Hours 8th (Muller/van Lennep), Dijon 1000km 9th (Muller/van Lennep), Spa 1000km 5th (Muller/van Lennep), Nurburgring 1000km DNF (Follmer/Kauhsen).

911 360 588 R6 March 1973. 1973 World Manufacturers Championship: Vallelunga 6 Hours 7th (Follmer/Kauhsen), Monza 1000km DNF (Muller/van Lennep), Spa 1000km 10th (Follmer/Joest), Targa Florio 1st (Muller/van Lennep), Le Mans 24 Hours DNF (Haldi/Joest), Zeltweg 1000km 8th (Muller/van Lennep), Watkins Glen 6 Hours 6th (Donohue/Follmer).

911 360 686 R7 March 1973. 1973 World Manufacturers Championship: Nurburgring 1000km 5th (Muller/van Lennep), Le Mans 24 Hours 4th (Muller/van Lennep), Zeltweg 1000km 9th (Koinigg/Schurti).

911 360 974 R8 May 1973. 1973 World Manufacturers Championship: Monza 1000km DNF (Follmer/Schurti).
_________________________________________
Styles change, Style doesn't


25 jun 2007 14:34
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
ToonRientjens schreef:
dit hele verhaal doet me een beetje denken aan de eerste 911 die door Jerry Seinfeld was gekocht en naar Porsche was gestuurd voor een werks restoratie.
(...)
Staat ergens op het internet een hele thread over dit schandaal .... met bewijs ....


Hmmm, ik heb het verhaal wel gelezen, maar bewijs is matig dacht ik.
Trouwens, de (Nederlandse) site waar het stond (http://www.atico.nl/901) heeft deze specifieke html-entry trouwens inmiddels verwijderd..... :?


25 jun 2007 16:15
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Ik heb een beetje lopen zoeken.
Maar let eens op de verschillende kleuren spiegels!!!
_________________________________________
Styles change, Style doesn't


25 jun 2007 19:08
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Even een update voor wat betreft de Seinfeld auto.
Er gaan verschillende verhalen over, maar dit is wat (voor zover de verschillende bronnen waaronder internet uberhaupt te vertrouwen zijn) 'de story' schijnt te zijn:

Het gaat om de auto met chassisnummer 300 049. De kleur van deze vroege 911 is een 'metalic zwart met een gouden glans'. Deze werd speciaal gemaakt voor Ferry Porsche en zijn auto's werden allemaal in deze speciale kleur gemaakt. (Bret Johnson schreef tijdens de research voor z'n boek over de 911 dat deze kleur een aantal jaren in de lijsten stond maar dat het nooit geleverd is voor klanten-auto's). Soort van 'sonderwunsch' dus...

Geschiedenis:
#300 049, 1ste 911, 83e auto van de productielijn. (Eerdere auto's waren 901's).
Dr. Porsche - Eerste eigenaar.
De auto werd verkocht door de fabriek in 1966 aan een Amerikaanse legerofficier 'Machem'.
3e eigenaar was J.L.Hunt, deze heeft een brief en kardex van de fabriek opgevraagd dat bevestigd dat deze auto ooit "Dr. Porsche's personal automobile" was.
Verkocht via J. Meehan aan ene R.Roland in april van 1980.
Uiteindelijk verkocht (voor naar het schijnt $400,000 aan ene komiek J. Seinfeld, die 'm volgens een 'werks restauration' weer naar originele staat heeft laten brengen. Hij heeft 'm tentoongesteld in Monterey in 1998.
(waar de bekende foto's: 'eerste' en 'laatste', naast de laatste geproduceerde 993 van zijn).

Dan over de uiterlijke 'missers':
De eerste exemplaren hadden geen '911' indicatie op achterkant of dashboard. Deze nummers kwamen pas op auto's van na januari 1965 om een uiterlijk verschil met de 912 aan te geven. Verder lijkt de (vierkante) durant spiegel een misser, maar dat schijnt een wens van F. Porsche zelf te zijn geweest....

Dan over die (NL) site met dat bedrog-verhaal:
Wat ik me daarvan kan herinneren was dat er tijdens een fabrieksbezoek iemand de gestripte kale body van nummer 300 045 zag, daar vragen over stelde en terecht werd gewezen door Porsche werknemers. Volgens hem werd ie niet netjes behandeld, en kreeg ie geen gehoor op brieven (die nooit ergens gepubliceerd werden als 'bewijs') en vervolgens doken er op verschillende fora berichten op met inhoud dat #049 een vervalsing zou zijn. Het feit dat zowel Porsche als Seinfeld als andere 'experts' niet op zijn (waarschijnlijk insinuerende) brieven reageerde, maakte dat ie alleen maar in z'n 'conspiracy-theory' werd gesterkt.

In kort: volgens deze fabrieksbezoeker waren zowel #45 als #49 tegelijkertijd in de fabriek maar was er te weinig over van #49 dat er (veel) onderdelen van #45 gebruikt zouden zijn om Jerry's auto te redden.

Ook hiervan blijft de waarheid waarschijnlijk altijd onbekend.
Porsche zal nooit toegeven als dit werkelijk gebeurd is, en het is ook niet in Jerry's belang om te ontdekken dat z'n auto een samenraapsel is.
Aan de andere kant zijn er in de Porsche geschiedenis vaker van dit soort zaken voorgekomen. Codes die twee keer terugkomen :? of belangrijke vervangende onderdelen die door de fabriek met een originele code werden geleverd om de 'originaliteit' en 'waarde' te behouden.....

Het verbaasd mij alleen dat die bekende site inmiddels verdwenen is.... :shock:
Iets voor Peter R ? :wink:


26 jun 2007 10:24
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Leuke verhalen om te lezen allemaal!


03 aug 2007 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4s MK2, ex. Boxster 986 /PF #2444
Noord-Holland
Bericht 
Absoluut top-speurwerk Patrick! Echt geweldig om dit verhaal te lezen :D
_________________________________________
Porsche driving is a state of happiness


03 aug 2007 18:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Sooo, ben ik effe een sukkel.... :bang:

Heb ik laatst met wat moeite die foto's gemaakt onder de klep van de vermeende 73 TF-winnaar in het museum, blijkt nu dat ik beter de rechter deur had kunnen openen...

Iemand anders postte gisteren deze foto namelijk:

Afbeelding

En daarop zie je de opening waar de 'release' van het 1972 olieklepje origineel heeft gezeten; HET bewijs dat de museum-auto een 1972 karosserie heeft en dus zeker geen originele 1973er RSR.

Verder (zie eerder genoemd draadje) is inmiddels boven water gekomen dat de fabriek in hun papieren zegt dat de museum auto # 911360020 is.

Dat lijkt vreemd (want de '3' in de code geeft 1973 als bouwjaar aan), maar het gebeurde schijnbaar wel vaker dat een chassis werd omgenummerd.
Het is dus (hoogstwaarschijnlijk) de #107 uit de TF race 8)


29 aug 2007 10:35
Profiel WWW
Bericht 
das geen enkel beetje bewijs want het is redelijk goed gedocumenteerd dat er RSR'en op een 72 stijl chassis werden gebouwd, de vroege hadden zelfs ook de vul deur aan de rechter kant

http://forums.pelicanparts.com/showthre ... sr+chassis

Afbeelding


29 aug 2007 22:54
Bericht 
Afbeelding

'nough said


29 aug 2007 23:00
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Dan heb je niet goed gelezen... :wink:

Het is algemeen bekend dat de TF winnaar (zie ook de eerder geposte race-brieven) chassisnummer 9113600588 zou hebben.
(met de 3 van bouwjaar 73 dus)

Het begeleidende bordje in het museum doet net alsof die auto de #8 (als in de winnaar van 73 met Van lennep als rijder) is.

De museum auto heeft ook (in tegenstelling tot auto's #9 en #107 van die race, en als de persauto #3, zoals door je correct is afgebeeld) GEEN olieklepje (meer).
Maar in hun actie om de museum-auto op de winnaar te laten lijken is het ze niet gelukt (of zijn ze gewoonweg vergeten) om het gat voor de bediening van dat olieklepje dicht te plamuren..... :roll:

Verder doen ze door het plaatsen van de zwarte grilles aan de voorzijde ook voorkomen dat dit een 73er is, wat dus duidelijk bij dit model niet het geval is.

Detail: op de museumauto staan 'elf' stickers, terwijl 'Shell' toch echt in 73 nog hoofdsponsor was. :bang:
Zo precies zijn ze met 'werksrestauraties' dus blijkbaar niet...

Dus ja, er zijn meerdere RSR'en gemaakt op een (hergebruikt) 72er chassis, maar er is behalve bij de museum auto nooit gepoogd dit te verdoezelen voor zover ik weet.

Als echter door twee onafhgankelijke bronnen (een een erkend klassieker-specialist, de ander Porsche in Stuttgart) naar 911360020 wordt verwezen, waarvan we weten dat die op een 72er chassis is hernummerd, dan ben ik best bereid te geloven dat de museum auto de #107 van de 73er TF is.
Beetje stom van de fabriek dat ze dat niet gewoon toegeven.
Die auto is toch niet (veel) minder waard... :?:


30 aug 2007 0:27
Profiel WWW
Bericht 
die auto's waren idd gewoon in 73 gebouwd, met wat Porsche nog had van de 72 jaren, en daar stond nog geen serie nummer in , en dus heb je een beetje met klepje en met een 73 serienummer... nogmaals, das geen geheim, weing misterie, porsche heeft een lang verleden van afwijkende toestanden

er zijn namelijk geen RSR's met "72" serienummer
zelfs de prototypes hebben een "73" serienummer
en toch zijn er RSR's met olie klepje

1+1=2, oftwel RSR's met olieklepje EN 73 serienummer


30 aug 2007 0:32
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Nogmaals: de echte #8 (die van Kitchak) heeft geen olieklepje.
Dus wat je zegt klopt helemaal, maar doet m.i. niet ter zake.

Er zijn gewoon door het 'bewijs' van het aanwezigheid van het olieklepje minder kandidaten over voor de museum-auto.
Het zou in principe ook #19 (R1) kunnen zijn, maar die is nooit meer ergens opgedoken.
Dat zou nog eens een leuke barnfind zijn.... :idea: :wink:

Mijn punt was meer: Porsche had in principe van ieder chassis een replica van de TF winnaar kunnen maken; het ligt nu echter wel voor de hand dat de museum-auto wel een 'echte' is.


30 aug 2007 0:39
Profiel WWW
Bericht 
dit geeft meer uitsluitsel over het al dan niet bestaan van een olieklep je op de zijkant, dit is de originele #8 , in actie in de 73 TF
in een boek uit 1973


Afbeelding

ik zou dit echter niet als bewijs gaan gebruiken, dat er geen afgedichte uitsparing in de deurpost kan zijn, want het lijkt me best mogelijk, dat Porsche in die tijd, gewoon het klep je heeft verwijdert tijdens het verbreden van de wielkasten, en dan de uitsparing, die dan overbodig was, heeft gedicht

feit is, Porsche deed veel handig knutselwerk op die top of the line race monsters, en Porsche deed gewoon waar Porsche op dat moment zin in had...

de enige manier, om zeker te zijn of dat afgedichte gat in de deurpost juist of verkeerd is, is door middel van getuigenis van iemand die het kan weten door dat ie er mee te maken had, of door middel van een foto van 73, van die deurpost...


30 aug 2007 0:57
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
mayonaise schreef:
feit is, Porsche deed veel handig knutselwerk op die top of the line race monsters, en Porsche deed gewoon waar Porsche op dat moment zin in had...


100% mee eens.
Zo zul je op verschillende foto's van de 73 TF race de mary stuart spoiler zien, terwijl er op andere foto's van dezelfde auto's ineens ducktails zijn.... :shock:

Het schijnt dat de Mary Stuarts er pas na de training zijn opgezet.

#107 (de -of beter een van de- Pucci auto's) zonder:
Afbeelding

De #8 met:
Afbeelding

Ook raar, want als je de Kitchak auto bekijkt, dan is de Mary Stuart daar toch echt permanent i.p.v. houtje-touwtje... :?

Afbeelding

Maarre, ik geloof dat jij nu ook helemaal in het 'mysterie' zit, of niet :lol: 8) :wink:

Goed, ik ga maar eens slapen.
Truste!


30 aug 2007 1:15
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Laatste nieuws
Er is een officiele reactie van Porsche Museum:


Citaat:
"You are right, the 911 RSR showed at the Porsche Museum is not the actual Targa winner.

This is the actual history of the museum-car:

1973 Le Mans, 14th, Gregg/Chasseuil
1973 pre-training Le Mans, 4-hour race:4th, Schurti/Koinigg
1973 Targa Florio, 3th, Kinunnen/Haldi

If you have any further questions, please don't hesitate to contact me."



De auto met bovengenoemde historie is de #9 (met inderdaad chassisnummer 9113600020), die 3e werd in de laatste Targa Florio, en niet zoals ik per abuis 3 posts eerder zei, de #107....

Deze 0020 is (zoals Mayonaise al aangaf) opgebouwd op een 72 chassis en dus eigenlijk hernummerd.

Cool.
Nu nog even wachten of het museum ook het nummer op de auto gaat updaten.... :mrgreen:


30 aug 2007 17:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Antwerpen & Geel
Bericht 
knap werk, Afbeelding, heb je verhaal met veel interesse gevolgd!

Hoe kom je nu aan zo'n officiële reactie van Porsche?


30 aug 2007 19:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
veel miniaturen
Schijndel
Bericht 
Had het verhaal ook al eens gehoord dat het eigenlijk de #9 is die in het museum staat.

Goed onderzocht door Sherlock, knap speurwerk :!:

Als je nog meer van zulke verhalen hebt laat maar komen, heerlijk leesvoer.
_________________________________________
website is onze oude website, niets meer aan gedaan laatste tijd, nieue is in de maak


30 aug 2007 21:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Knap werk!!! met veel aandacht gevolgd...en heel wat bijgeleerd :wink:

...iemand die weet vanwaar de benaming Mary Stuart komt?
_________________________________________
Respekt für die Eltern


30 aug 2007 22:20
Profiel
Bericht 
MichM3 schreef:

...iemand die weet vanwaar de benaming Mary Stuart komt?



Afbeelding
Afbeelding

Queen of Scotland

Born: 7 Dec 1542, Linlithgow Palace, Scotland

Acceded: 9 Sep 1543, Stirling Castle

Died: 8 Feb 1587, Fotheringhay Castle, Northampton

Interred: 1612, Westminster Abbey, London, England

Father: JAMES V STUART (King of Scotland)


30 aug 2007 22:27
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Hmmm...stond zij bekend om het dragen van zo'n opzichtige kragen misschien??...ok thanks! :lol: :wink:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


30 aug 2007 22:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alvin01, carras70


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.