Auteur |
Bericht |
Astraaa
|
Afentoe start problemen 924 2.0i
Afentoe heeft de 924 kuren. weken lang kan de auto zonder problemen worden gestart en dan komt het afentoe voor dat deze niet wil aanslaan.
Bij controle van vonk bij bougies dan geen resultaat. haal dan de verdelerkap los en zie niets bijzonders. Misschien puur toeval, maar als het kapje er weer wordt opgezet slaat ie weer aan.
Zijn er vaak voorkomende problemen van bv onsteking?
Zijn er misschien ideeen wat ik zou kunnen doen als extra oplossing?
|
06 jul 2007 21:15 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Daar is al eens iets over geschreven
Een vriend van mij had ook een 924 met die problemen
Dit zat toen in de benzinetoevoer, hij hield niet genoeg druk over voor de injectie
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
06 jul 2007 21:52 |
|
|
Astraaa
|
Zo terug van vakantie Sorry dus voor de late reactie.
Omdat ik zelf niet in de auto rij, is het probleem wat lastig uit te leggen.
Mijn vriendin heeft het nu weer een paar keer gehad. Lijkt wel of het voorkomt bij een warme start. Na diverse topics te hebben doorgelezen, lijkt het de terugslag klep. Pomp is duidelijk hoorbaar dus relais lijkt mij goed (waar zit deze trouwens). Ook las ik iets over injectorringen. Wat kan ik het beste doen? en waar kan ik injectorringen en een terugslagklep aanschaffen? Er veel vragen weer, maar het is een lastig probleem als je er zelf niet in rijdt en het geeft geen lekker gevoel dat ze constant de kans heeft stil te blijven staan.
|
02 aug 2007 21:42 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Don't worry, een vrouw mèt een Porsche met pech krijgt hulp zat!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
02 aug 2007 22:10 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
De 924 staat bekend om zijn slechte warme start, ook toen-ie nieuw was. Blijkbaar is de koeling nauwelijks toereikend en door de lage motorkap blijft de warmte lang hangen. Het gevolg is luchtbelvorming in het brandstofsysteem.
Mijn 924 heeft er zo af en toe ook last van, maar niet altijd.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
02 aug 2007 22:52 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Met warm weer heb ik ook last van slecht starten..en na het filerijden af en toe ook. Ik ben er al een paar keer voor naar een garage geweest, die vent heb ook alles schoon gemaakt en bekeken maar nix gevonden. Ik denk dat een Altijd Goed Startende 924 echt tot het verleden behoord, dus ja...
_________________________________________ DENK HELDER
|
03 aug 2007 8:33 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Als je de eerste testverslagen van de 924 erop naslaat, was het in het verleden ook al mis zelfs...
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
03 aug 2007 8:34 |
|
|
cabrio wim
|
Net doen als bij de meeste oudjes, tijdje snel gereden of erg warm, motorkapje openzetten neus in de wind en laten uitdampen.
|
03 aug 2007 9:42 |
|
|
Astraaa
|
Heb vandaag weer eens gekeken en kwam een kleine scheur tegen in de aanzuigbuis. Ik leunde er wat op en toen sloeg hij af. Kwestie van valse lucht dus. Viel me op dat het de laatste dagen teveel voorkwam. Hopelijk is dit de oplossing geweest.
In elk geval bedankt voor de reacties en het afentoe niet starten daar valt nog mee te leven
|
03 aug 2007 19:47 |
|
|
Astraaa
|
toch nog moeilijk aanslaan heb ik gemerkt.
Waar kan ik die injectorringen en terugslag klep kopen? of zijn die ergens te bestellen?
Wie weet trouwens waar die zonneklepsteuntjes te krijgen zijn?
|
04 aug 2007 20:39 |
|
|
captainfrasca
1981 924 special edition
1980 924 TargaLelystad
|
Ik weet niet of je in de buurt van Leusden woont, dan haal je ze gewoon bij Pon. Ze zijn niet duur dus ik zou ze niet van de sloop halen, anders kun je ze wel bij een andere porsche dealer krijgen.
_________________________________________ Porsche isn't just a car, but a way of life! 1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen. Special edition!! 1980 Porsche 924 wit 1971 1302 Kever (verkocht) Webmaster: http://www.924forum.nl
|
04 aug 2007 21:05 |
|
|
Astraaa
|
ik woon in de buurt van utrecht. Kan ik bij een bv. vw dealer of zijn ze alleen leverbaar bij de porschespecialist?
|
04 aug 2007 22:32 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Als je het onderdeelnummer kent, kun je dat zo doorgeven aan een VW- of Audidealer. Zo bestel ik ook mijn onderdelen (heb alleen PET niet op deze computer staan, dus ik kan even het nummer niet opzoeken voor je).
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
05 aug 2007 1:20 |
|
|
Astraaa
|
maar kun je er wel aankomen op de 1 of andere manier?
|
05 aug 2007 8:36 |
|
|
captainfrasca
1981 924 special edition
1980 924 TargaLelystad
|
Maar ik heb PET wel op mijn CPU staan Tom.
Bij deze..
Het is nummer: 803 857 561 A
_________________________________________ Porsche isn't just a car, but a way of life! 1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen. Special edition!! 1980 Porsche 924 wit 1971 1302 Kever (verkocht) Webmaster: http://www.924forum.nl
|
05 aug 2007 10:20 |
|
|
Astraaa
|
dus als ik naar de vw dealer ga met dat nummer weten ze wat ik bedoel?
|
05 aug 2007 22:00 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Het is zo te zien een Audi-nummer (van de eerste generatie 80) maar een VW-dealer moet dit gewoon kunnen bestellen.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
06 aug 2007 13:44 |
|
|
Astraaa
|
Gister weer startproblemen gehad. Wilde nu helemaal niet meer aanslaan.
Kwam geen vonk van de bobine af.
Bij gebrek aan gereedschap anwb erbij gehaald. Na wat meten en controleren kwam hij erachter dat er geen spanning op de bobine kwam. Na een plus te hebben gegeven sloeg hij direct aan.
Waarschijnlijk heeft er iets van een startonderbreker(alarm) ingezeten. De sensoren zitten nog wel in de auto(kunnen er ook voor de sier zitten ). Vreemde blijft dat het heel afentoe gebeurd.
Nu lopen er naar de bobine 2 draden (ik dacht groen en groen wit) En die zitten vlak bij de bobine aan elkaar gesoldeerd.
Wie weet of dit de orginele manier is of dat er op deze manier buiten de eventuele onderbreker om wordt gegaan. En wie kan mij vertellen welke draadkleur(en) er bij de bobine aankomen en hoeveel draden.
|
09 aug 2007 20:01 |
|
|