Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:39

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Kinderstoel (of verhoger) en tweepuntsgordel 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht Kinderstoel (of verhoger) en tweepuntsgordel
.Ik oriënteer me op de aanschaf van een 3.2, of sc, èn heb een dochter die de 3 aan het naderen is. Ik weet dat e.e.a. is geschreven op het forum, mar heb nog geen sluitend antwoord ontvangen.
In de door mij gezochte auto zit achterin een tweepuntsgordel. Bij een proefrit kwam ik er al achter dat 1. een zittingverhoger nauwelijks paste (wellicht de verkeerde bij ons) en onze dochter zich wel erg makkelijk kon bewegen. Ik kan me daarom voorstelle n dat een tweepuntsgordel, in combinatie met welk stoeltje of verhoger dan ook, gewoon onvoldoende veilig is.
Zijn er toch oplossingen, of is de enige de inbouw van een driepuntsgordel? Zo ja, is dat eenvoudig ergens uit te voeren? Of moet ik dan maar naar een 964 gaan uitkijken (heb voorkeur voor 3.2 hoor, maar vind 964 zeker ook apetijtelijk :D ). Ben benieuwd naar ervaringen!

02 aug 2007 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Je hoeft de kinderen achterin toch niet in een gordel te doen als die er niet in zit?

02 aug 2007 21:21
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
maar of je dat wilt,

hij geeft aan dat zijn dochter wel erg los zat en wil graag weten of er veiliger manieren zijn met twee punts gordel of eventueel 3 punts gordel.

ik zelf rij een 964 met een"porsche"autozitje maar maakt op mij ook niet echt de veiligste indruk.

robert

02 aug 2007 22:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
Als ik me niet vergis moeten kinderen volgens de laaste wetgeving onder de 1,35 meter in een goedgekeurd zitje zitten. Bij een kind van 3 is dat dus een zittingverhoger met rugleuning (http://www.autokinderzitjes.nl/)

Alleen een gordel om de buik lijkt me geen goed idee ivm buikletsel. Het feit dat je dochter makkelijk kan bewegen is denk ik omdat het omslagpunt van een kinderautostoel naar een zitverhoger rond die leeftijd ligt.

Ik zet mijn kids altijd voorin zonder problemen. Dat kan in een 3.2 en 964 :)

02 aug 2007 22:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Nijmegen
Bericht 
Alleen naar de wet kijkend kwam ik er al niet uit; ondanks de verplichting van een riem is (@Barolo) inderdaad één van de uitzonderingen een auto zonder achtergordels, mits het kind minimaal 3 is. Over een tweepuntsgordel worden geen heldere uitspraken gedaan. Ik kijk inderdaad naar de wet, maar zoals Rob964.c4 terecht opmerkt, zedker ook naar de veiligheid voor ons dochtertje, en kreeg/krijg daarbij het idee dan die moeilijk te waarborgen is met een 2puntsgordel (tenzij hiervoor hele ingenieuze kinderzitjes bestaan). Praktisch lijkt mij een zittingverhoger van Halfords de meest eenvoudige (een zeer goedkope overigens) oplossing, maar ik twijfel wel of dit inderdaad wel echt voldoende bescherming biedt.

03 aug 2007 7:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik heb in mijn 3.2 een 'hoedenplank' van een 964 met 3 puntsgordels laten zetten.
Het is vrij eenvoudig te doen je moet alleen wel een 'hoedenplank' hebben. Bij mij is het door Renntech uitgevoerd.

03 aug 2007 7:35
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
HV - ik zou een kind van 3 niet met een verhoger en een 2 puntsgordel achterin zetten. Voor/acher botsing levert buikschade op en link/rechts geeft geen enkele bescherming.

Misschien is de hoedeplank oplossing nog niet zo'n slechte :) Of gewoon voorin ?

03 aug 2007 11:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Nijmegen
Bericht 
V-8, ik denk dat je daarin wel gelijk hebt en was inderdaad ook wel gecharmeerd van de 'hoedenplankoplossing', dus ik denk dat dat bij een 3.2 inderdaad echt de beste oplossing is. :)

03 aug 2007 11:44
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
Heb in mijn 3.2 een Porsche prins stoeltje zitten, deze zijn geschikt voor 2 en 3 puntgordels, daar deze stoeltjes een soort tafel voor de borst hebben zit hij behoorlijk stevig ingesnoerd. Nadeel is dat deze stoeltjes welliswaar een e-keurmerk hebben maar niet meer goedgekeurd zouden zijn. Heb in den beginsel overal navraag gedaan wat nu wel en niet mocht. echter heb tot op heden ook nog geen enkel duidelijk antwoord kunnen krijgen.
Ander probleem is dat je wel een 3 puntgordel kunt plaatsen, maar dan nog geen passende stoel hebt.

03 aug 2007 21:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik heb Romer stoeltjes achterin en die passen!

Je moet eventueel je eigen stoel iets verstellen maar het is zeker mogelijk.

Een andere reden om voor 3-punts te kiezen voor mij was dat ik de kinderen als ze zonder kinderstoeltje in de auto kunnen zitten ik ze dan liever in een 3 punts dan in een 2 punts gordel heb zitten.

04 aug 2007 14:48
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Carrera 3.2 1987 (964 look)
Oegstgeest
Bericht 
vervolg op onderwerp:

Zelf rij ik ook graag met met de kleine erbij (14 maanden), tot nu toe in een romer kinderstoel (past mooi) in combinatie met een tweepunts gordel. Echter, liever heb ik de driepunts... behalve die hoedenplank (die alleen optisch is) is het belangrijker dat de bevestigingspunten in je 911 zitten. Ik weet dat bij mij ('87) 911 deze er wel zitten, maar dus niet gebruikt worden. Daarom heb ik (vorige week) één driepuntsgordel besteld om te kijken of deze mooi in te bouwen is... (dus ik zal hierover binnenkort nogmaals schrijven).

Dus: check (onder je hoednplank) of die bevestigingspunten er zijn, anders heeft het geen zin om iets in te bouwen (dan wordt het lassen ed...)

Succes

Hans

06 aug 2007 9:23
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nijmegen
Bericht 
Hallo Hans,

wel interessant; dat zou dan betekenen (?) dat er ook al 3-punts gordels achterin 3.2 's werden geleverd; waarom anders deze voorbereiding voor een driepuntsgordel? Of zou het idee zijn geweest dat dithooguit als accessoire, dus niet af fabriek, gemonteerd kon worden?En, hoe herken je die bevestigingspunten, zitten ze echt aan de onderzijde van de hoedenplank, of (verscholen achter de hoedenplank) bevestigd aan carosserie?

06 aug 2007 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Carrera 3.2 1987 (964 look)
Oegstgeest
Bericht 
dag HV,

Ik denk dat het als voorbereiding (en dus assesoire) er zit... moet erbij zeggen dat ik een duitse versie van de 911 heb (importje). Belangrijkste voor mij is dat het een echt bevestigingspunt is, niet door iemand erop geklust of wat dan ook.. tenslotte zit wel mijn superdochtertje daar, moet dus in orde zijn!

Waar ze zitten...: hoedenplank erafhalen (dus dat is de hoedenplank met de 'rugleuning' van de achterbank). Dan zit bij mij, bovenop (dus horizontaal) net na het kleine ruitje, een bevestigingspunt voor gordels (en geukkig direct aan de carroserie... haha wel zo stevig).

Ik hoop deze week mijn onerdelen te krijgen, dan zal ik wat foto's maken en hier neerzetten... (als ik de tijd heb te gaan klussen)

Groet

Hans

07 aug 2007 10:04
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nijmegen
Bericht 
klinkt goed Hans, succes met deze voor dochterlief zo belangrijke klus :D ben benieuwd naar de foto's zodra je aan de montage bent toegekomen!

08 aug 2007 17:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]