Auteur |
Bericht |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
goed ?
is het echt waar dat een 911 pas goed is vanaf een 3.2 motor
|
03 aug 2007 22:51 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Nee, maar wel betrouwbaarder wat betreft techniek, de 3.2 is volledig doorontwikkeld en kent eigenlijk geen kinderziektes meer. echter alles valt en staat met het onderhoud van de auto, ieder type heeft wel zijn sterktes en zwaktes. een 2.7 word sterk afgeraden, maar ook hier zijn er toch wel goede van te vinden.
Echter er zijn ook zeer veel zwaar belabberde 3.2 op de markt.
|
03 aug 2007 22:56 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
De 3.2 wordt wel eens de meest sterke en betrouwbare 911 genoemd, maar vergis je niet:
De Porsche 911 is nooit slecht geweest, en is vanaf z'n introductie in 1965 continue verbeterd. Ieder nieuw modeljaar werd er wel weer iets veranderd en bijgeschaafd om de wegligging, performance, bruikbaarheid en ergonomie te verbeteren...
|
03 aug 2007 23:02 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
ik had inderdaad ook (verschillende keren) slechte reclame gehoord van een 2.7 motor (en ook van een 2.4) (sommigen zeggen dat m'n 2-liter zelfs veel betrouwbaarder is )
|
03 aug 2007 23:02 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
IK denk het NIET
Een 11fer is door de jaren heen een 11fer ,en wat goed of niet goed is , zijn de meningen over verdeeld.
Voor de 3.2 zijn er naar mijn mening juist goede 11fers gemaakt .
De schakelbak van de 11fer 996 laat wel eens ter wensen over .
Persoonlijk heb ik ontiegelijk genoten van mijn 3.2 , maar (nu 996 tip rijdend) ik zou dolgraag een zoals ik het noem een KLASIEKER erbij willen hebben.
En omdat ik niet zo snel kan typen zal er in die tussen tijd al wel een paar x gereageerd zijn.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
03 aug 2007 23:11 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Iedere 911 is goed, mits en al eerder gememoreerd goed onderhoud is gepleegd.
Daarnaast heeft ieder type 911 eigen voor- en / of nadelen, echter dit is voor eenieder verschillend.
De een vind een 996 perfect, maar wenst stiekum er een klassieker bij. De ander zoekt juist het pure van de klassieker.
Verder kan je op een slechte 3.2 volledig leeglopen en aan een goed onderhouden SC veel plezier hebben.
Maar . . . . vergeet niet, een 911 kopen is één. Er in blijven rijden is twee.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
03 aug 2007 23:19 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
3.2 blok heeft inderdaad een zeer goed imago. De 3.0 echter ook. Volgens mij doen ze niet veel voor elkaar onder qua betrouwbaarheid.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
03 aug 2007 23:25 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Re: goed ?
Lijkt me niet. Ik heb bijna zes jr een 2.2T gehad, nooit iets mee gehad. Maar, zoals al eerder geschreven, is de staat van de motor sterk afhankelijk van hoe er mee om is gegaan en onderhoudshistorie.
|
04 aug 2007 8:11 |
|
|
cabrio wim
|
Is inderdaad een goede motor en basis voor de Boxter 3.2, dus dat is niet voor niks. Maar ligt er ook aan hoe de (vorige) eigenaar er met om gaat.
Tenslotte kun je alles kapot rijden.
|
04 aug 2007 8:23 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Daar wil ik wel meer van weten want dit wist ik niet
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
04 aug 2007 8:45 |
|
|
cabrio wim
|
Onderblok is toch gebruikt voor Boxster, of heb ik het nu mis.
|
04 aug 2007 9:23 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Mis, en niet zo'n klein beetje ook.
De eerste GT3 en GT2's hadden de van de 964 afgeleide carter helften. Die natuurlijk weer een door ontwikkeling waren van de 3.2 Carrera.
De Boxster en de 996 hebben een totaal andere motor, toevallig lijken de cilinderhouden op elkaar, echter is de slag bijna 4 mm groter bij de Boxster en de boring weer 2 mm kleiner. Een langere slag motor dus.
Daarbij is de Boxster motor totaal anders opgebouwd, de carterhelften met de cilinders zijn uit één stuk gegoten en bij een Boxster zit de distributie niet zoals bij een 911 motor alleen aan de achterkant van de motor.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
04 aug 2007 9:34 |
|
|
cabrio wim
|
Thanxs Erwin, weer wat geleerd.
|
04 aug 2007 9:39 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Moeilijk nu te oordelen of een 3.2 echt zoveel beter dan de eerdere modellen is.
Vergeet niet dat ook alle voorgaande modellen kinderziekten hebben gekend. Maar door de loop van de jaren zijn de autos die goed onderhouden zijn en waar de nodige modificaties aan hebben plaatsgevonden gewoon zeer betrouwbaar geworden. Het kaf wordt vanzelf van het koren gescheiden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 aug 2007 21:55 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
07 aug 2007 19:37 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
vroegah was alles betah... daarom lopen we nogsteeds met een berenvel door de jungle achter ons eten aan
maar ff serieus, wat is beter? de tegenwoordige 911's zijn betrouwbaarder en makkerlijker te rijden, maar als je daar niet van houdt en je zoekt techniek waar je meer zelf kan doen qua onderhoud en geniet meer van sleutelen dan rijden, dan is een oude misschien wel beter
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
07 aug 2007 20:49 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Betrouwbaarder in weggedrag of als in kwaliteit, want daarover verschillen de meningen nogal....
|
07 aug 2007 21:20 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
met mijn 2.7 heb ik geen problemen, maar heb wel quasi alle modificaties laten plaatsen, zalige wagen en ze gaat voor geen geld ter wereld meer weg. Er zullen wel nog een paar andere 11jes bijkomen natuurlijk
|
07 aug 2007 21:53 |
|
|