Auteur |
Bericht |
PeterDorr
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltrSoest
|
Gezocht: Carcoon
Zo iets zoek ik er dus..
Nieuw kosten die krengen al snel 500 euro. Heeft iemand nog een gebruikte te koop?
thnx, Peter
|
05 aug 2007 0:38 |
|
|
horn
PF #57
|
michael jackson wellicht? ik heb vaker plaatjes van die plastic garages gezien, maar nog nooit iemand gesproken die zo'n ding ook daadwerkelijk had. wat is het grote voordeel? tenzij je in een houtzagerij o.i.d. woont...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 aug 2007 0:47 |
|
|
PeterDorr
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltrSoest
|
Een vriend van mij had er ooit 6 tegelijk staan
Zijn -bepaald zeer exclusieve- auto's blijven kurkdroog en stofvrij. Dat is voor mij met name gedurende "de donkere maanden" toch erg relevant.
|
05 aug 2007 0:49 |
|
|
horn
PF #57
|
heb bij de domeinen recentelijk een Aston Martin erin zien staan. waren dan ook echt stoffige loodsen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 aug 2007 0:57 |
|
|
PeterDorr
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltrSoest
|
Ha, ik ga morgen ook weer even snuffelen bij de domeinen (Soesterberg) maar er staat deze keer weinig spannends bij.
|
05 aug 2007 0:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
05 aug 2007 2:35 |
|
|
horn
PF #57
|
nee. inderdaad.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 aug 2007 7:22 |
|
|
Semjon
Porsche 911 2.0 1965
Porsche 924 2.0 1976
Porsche 928 4.5 1979
Porsche 968 3.0 1993Groningen
|
Heb inderdaad een airchamber. Grote verschil met de carcoon is dat de airchamber een vast frame heeft waar je zo in- en uit kunt rijden.
De carcoon moet je ieder keer oppompen en weer leeg laten lopen. Vind ik niet echt makkelijk als je de auto "veel" gebruikt.
Voordeel is dat de atmosfeer in de carcoon/airchamber constant hetzelfde is waardoor vocht (roest) geen kans krijgt.
Ook zitten er filters in waardoor er geen stof binnenkomt.
En het plastic kan een stootje hebben mocht er wat tegen aan vallen o.i.d.
alleen op dit moment geen auto die erin kan...
|
05 aug 2007 12:36 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Semjon, wat zijn de afmetingen daarvan?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
05 aug 2007 12:39 |
|
|
Semjon
Porsche 911 2.0 1965
Porsche 924 2.0 1976
Porsche 928 4.5 1979
Porsche 968 3.0 1993Groningen
|
Als ik me goed herinner is de mijne 4,5 x 2 (of 2,2) x 1,8 (LxBxH)
Maar zijn in meerdere maten leverbaar.
Aan beide zijkanten zit een flap die open kan zodat je makkelijk in- en uit kunt stappen. Vind het ideaal.
|
05 aug 2007 13:02 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Thx Semjon.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
05 aug 2007 13:13 |
|
|
912
|
Dit is een misvatting.
In principe wordt de lucht buiten de 'tent' naar binnen geblazen. De luchtvochtigheid is dus hetzelfde. Het enige voordeel dat je hebt is dat de lucht in beweging is en daardoor minder snel de neiging heeft te condenseren op een ondergrond...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
05 aug 2007 15:06 |
|
|
Semjon
Porsche 911 2.0 1965
Porsche 924 2.0 1976
Porsche 928 4.5 1979
Porsche 968 3.0 1993Groningen
|
Klopt inderdaad. Lucht wordt constant gecirculeerd.
Iets te veel mee laten slepen door de verkoopfolder
|
05 aug 2007 21:55 |
|
|
RichardDiko
|
Re: Gezocht: Carcoon
Het zijn oude berichten maar ik heb een carcoon voor een 911 gebruikt liggen. Kosten nieuwe gauw 600 eurie.
|
13 mei 2009 14:48 |
|
|