Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:38

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Tips aankoop 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Tips aankoop 996
N.a.v. volgende topic:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... highlight=

Bij deze een nieuwe topic voor de 996 (en alle verschillende smaken).

Bij deze graag alle adviezen tips die het mensen makkelijker moeten maken bij de zoektocht naar de geschikte P.

Succes met je zoektocht! :wink:

03 aug 2007 13:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Nissan 350Z
Bericht 
Ja, kom op met die tips :!:
Wat mij als leek opvalt is dat er zo negatief over de 996 (en dan vooral de motor) gesproken wordt.
Eerlijk gezegd heeft dat mij er onlangs o.a. van weerhouden een aan te schaffen.

Toch blijf ik er naar kijken :roll: weet niet wat dat is (fatal atraction?)

Heb er nu 2 op mijn netvlies staan:
deze:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=4t12a4er3gf
supernette auto, weinig km....alles 'lijkt' te kloppen.

en deze:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=jmcz24xg2vg
ook nette auto, interessante prijs/bouwjaar.
historie en eigenaar bekend (invoer jan. 2005) rechter zijschade gehad en keurig gemeld voor dealer. alleen veel km vind ik.

In beide gevallen hebben ze een net openingsbod gedaan in combinatie met inruil van mijn 350Z. Dus als het zou moeten, komen we daar wel uit.
Maar twijfel twijfel twijfel..... :?
Nu heb ik een betrouwbare supermooie jonge auto van 2004.

04 aug 2007 12:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Nissan 350Z
Bericht 
o ja, qua kleurstelling vind ik die grijze mooier, maar eigenlijk heb ik liever handgeschakeld (= geen must). :roll:

04 aug 2007 12:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
DannyM=> niet de bedoeling om auto's aan te bevelen maar nuttige tips/adviezen voor aanschaf. Thanks :wink:

04 aug 2007 13:23
Profiel
Bericht 
ehhh lekker in duitsland halen tenzij je makkelijk ducaas kan
besteden maar dan nog uitgeven is makkelijker dan bij elkaar
houden..

staan hier zat tips op forum hoe en wat met importeren

suc6 met je ding

aldus een doe het zelf import aanschaffer !

04 aug 2007 14:49
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
996 aankoop tip:

Neem er een met 1 jaar Porschegarantie welke ieder jaar (tot 9e) te verlengen is, sta je niet voor (financiƫle) verrassingen.

Maar ga vooral een proefrit maken, om de juiste keus te maken tussen een handgeschakelde en een tiptronic.

John

(996 liefhebber).

04 aug 2007 15:55
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Ok, daar gaat ie: :D

Waar heb ik op gelet tijdens mijn zoektocht naar een 996 cabrio: carrosserie: zijn lasnaden orgineel? Voor te checken door tapijt uit kofferruimte te halen en binnenzijde te inspecteren (beide zijden moeten er gelijksoortig uitzien). Achterzijde: kijken links en rechts in motorcompartiment. En kap openen, zover dat de deksel omhoog komt, vervolgens daar ook de lassen van de body bekijken onder de kap. Als dat alles er goed uit ziet kan je er van uit gaan dat de wagen geen zware klappers heeft gemaakt. Je kan natuurlijk ook een lakdiktemeter gebruiken, elk overgespoten paneel wordt dan onmiddelijk herkend (Heb ik bij aankoop van mijne laten controleren just to be safe).

Interieur: hoe versleten zijn de stoelen, het stuur, de pedalen? Geeft een behoorlijke indicatie zegt natuurlijk niet alles. Tip: ga ook eens kijken naar een of twee wagens met aanzienlijk hogere kmstand ter vergelijk, je ziet dan wel wat ik bedoel.

Ik vind tevens dat het wartungsheft volledig ingevuld moet zijn door Porsche (iig. tot laatste beurt max. 20dkm geleden of 2 jaar), zo niet, walk away. Koppeling moet soepel gaan, bak moet goed schakelen zonder bijgeluiden. Motor moet goed trekken zonder rare geluiden. Check hoe olie eruit ziet en check hoe koelvloeistof eruit ziet. Kijk of 996 droog is aan onderzijde (tell tale sign van KWS, geen ramp is prima te fixen). Welke indruk maakt motorcompartiment sowieso, schoon of smerig, roestige schroeven enz.

Met bovenstaande tips is volgens mij redelijk het kaf van het koren te scheiden. Maar is natuurlijk nooit een garantie!!! Ik ben dan ook niet aansprakelijk voor welke eventuele probelemen dan ook. Maar dat lijkt mij hopelijk wel duidelijk.

Grtz. Boxi

06 aug 2007 19:43
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
boxi heeft goede tips gegeven .
Maar als je (net zoals ik ) niet technisch bent : schrijf alle tips op een papiertje en bij een A.K.K. kan je (is mijn ervaring) de monteur om uitleg vragen . Of hem vragen iets extra te controleren . Een goede monteur die een A.K.K. heeft uitgevoerd kan jou precies vertellen waarom de auto wel/of niet de aanschafprijs waard is.
En zoals John al heeft geschreven
Maar ga vooral een proefrit maken, om de juiste keus te maken tussen een handgeschakelde en een tiptronic.

06 aug 2007 21:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht 
Ik heb net mijn geslaagde zoektocht achter de rug, en ik heb nog een hele simpele maar uiteindelijk bewezen belangrjike tip voor je.....Ga eerst zelf heel veel auto's bekijken. Al heel snel begin je dan t gevoel te krijgen waar je op moet letten en of een auto "klopt".

Ikzelf heb 2 (op papier) identieke 100.000 km karren gezien waarbij de ene minimaal 150 gelopen moet hebben en compleet uitgewoond was en de ander gewoon normaal gebruikt en onderhouden was.

T.a.v de motor. Er schijnen toch wel aardig wat problemen te zijn met een 3,4 l handgeschakelde motor, de automaat heeft t minder en de 3,6 heeft t niet meer. Ik ging voor dubbelveilig dus heb de 3,6 automaat genomen :lol:

Ook kan ik de duitse import van harte aanbevelen. Het is echt een fluitje van een cent. Je bent 1 dagje wachten bij de RDW kwijt en verder is t uiterst simpel, lees de diverse draadjes maar na, of bel me even op en ik praat je er zo doorheen. Het scheelde op mijn auto toch al snel 10 mille.

Ik weet natuurlijk niet in welke maximale prijsklasse je zoekt, maar op www.mobile.de kun je eenvoudig een selectie maken en een dagje rond gaan touren om de kandidaten te bekijken.

Het viel mij overigens wel op dat Duitse dealers en particulieren veel minder enthousiast waren om te onderhandelen dan je dat in Nederland gewend bent (5% korting is al weer heel wat)

Succes in ieder geval

08 aug 2007 0:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
@ gast Je twijfelt nog steeds tussen een tip en handbak :?:
Ik heb 17 jaar alleen maar handbakken gehad , en wilde al 17 jaar een automaat.
Omdat ik bij aanschaf van een andere auto eerst bij de porsche selectie kijk , leek MIJ een tiptronic mij op het lijf gescheven.
Ik moet zeggen het werkt perfect , maar IK mis iets.
Ik zit soms weleens te twijfelen tip of automaat.
Mijn advies , rijden met beide , en voelen en luisteren.
Dan voel en hoor je dat in zo'n auto liever doet wat JIJ wilt , en niet de computer.
Een tip is (denk ik) meer voor de zakelijke rijders gemaakt.
En ik heb (denk ik ) al bewezen dat ik geen zakelijke rijder ben , ik geef tom80 in een 924 onderweg een :thumleft: .
Kom onderweg FROST tegen met haar bedrijfsfiets (en ik ook ) en even een praatje gemaakt.
En vond het super om even bij Koen "in de keuken "te kijken.

09 aug 2007 21:16
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]