Auteur |
Bericht |
allard
944 type 2 targa '86
|
2.7 liter blok plaatsen op chassis van 944 2.5l uit 86?
Hallo,
Ik ben op mijn zoektocht naar een betaalbaar motorblok voor mijn 944 2.5l uit 86 een aan mijn eisen voldoend 2.7l blok tegengekomen. Is deze wat makkelijk in mijn 944 in te bouwen, of moet de carrosserie veranderd en de kabelboom en computer vervangen worden?
|
06 aug 2007 14:10 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Het is allemaal zeker te doen, het is een kwestie van pegels en doorzettingsvermogen. De constructie vh blok zal amper afwijken. Maar je zal inderdaad de computer moeten gaan vervangen.
Of de versnellingsbak vervangen moet worden is nog te bespreken, maar het extra vermogen zal m zeker geen goed doen (die bak is namelijk kantje boord voor een 944 2.5L). Tevens zal je ook even naar de koppeling en transaxle moeten kijken, maar ik heb het vermoeden dat deze gelijk zullen zijn, of iig kunnen blijven. 1 vd meer ervaren 944 beunhazen kan dit vast wel bevestigen danwel ontkrachten...
Laatst bijgewerkt door 944 guy op 06 aug 2007 14:28, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 aug 2007 14:27 |
|
|
HansGT
924 Carrera GT + 944 RS
|
2,7 blok past, weet niet van de kabelboom.
Maar ik zou gelijk voor een S2 motor gaan, 210pk
Bak en koppeling zijn geen probleem
|
06 aug 2007 14:28 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Die 2 (2.5 met kat) of 5 (2.5 zonder kat) en 20 of 15Nm meer zullen de bak echt niet aan gort trekken. Dus sluit me dan ook bij Hans aan.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
06 aug 2007 20:28 |
|
|
allard
944 type 2 targa '86
|
Bedankt voor de reacties.
Helaas heeft de aankoop niet door kunnen gaan. Het blok was intussen al aan een ander verkocht.
Dus maar weer internet afstruinen op zoek naar een blok...
|
08 aug 2007 12:36 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Vervelend.
Maar wat de versnellingsbak betreft: die is toch wel HET zwakke punt van een 944. Wij hebben er al 2 stuk gedraaid, en beiden gingen stuk onder normaal rijden.
|
08 aug 2007 23:45 |
|
|
Ome Sander
|
Waren dat bakken van een type 1 of type 2?
Ik begreep dat daar nogal wat verschil in zat.
|
08 aug 2007 23:52 |
|
|
allard
944 type 2 targa '86
|
Ja, type 2 heeft volgens mij een andere bak dan type 1.
|
09 aug 2007 17:22 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Type 2 hebben wij (getuige een 944 uit 86 ). Maar ik weet niet of er intern ook iets veranderd is. De ophanging was gewijzigd.
Verder hebben die bakken pas vanaf de turbo versie geharde tandwielen.
|
09 aug 2007 17:49 |
|
|
allard
944 type 2 targa '86
|
Mijn 944 komt ook uit 86
Ik heb in "de originele Porsche 944" (Peter Morgan) opgezocht of er daadwerkelijk een verbeterde bak in de type 2 zit. Uit dit boek blijkt dat er vanaf '85 een verbeterde aandrijfas en sperdifferentieel geplaatst is. Voor de rest is er niks aan de bak veranderd.
Misschien is het toch verstandiger dat ik een 2.5 blok (n/a) plaats.
|
10 aug 2007 13:29 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
ook ik heb 'gehoord' dat een type 2 bak zwakker is dan de type 1, ik spreek helaas uit ervaring want heb al 3 baken 'versleten' (onder mijn racer welliswaar....)
aan de andere kant kunnen de bakken veel hebben, ik heb (tijdelijk) een 2.5 bak onder mijn 968 gehangen, omdat de 6 bak van de 968 gereviseerd moest worden, het was een genot om mee te rijden, is heel gebleven en de bak hangt nu al weer een tijdje onder mijn racer.
en weer on-topic..... ik heb nog een blok staan uit een 944/1 automaat
|
10 aug 2007 17:54 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Het zijn dan ook alleen de 1e 2 versnellingen die echt problemen veroorzaken.
De 1e versnelling in de bak behorende bij een 944 2.5 heeft een levensduur van.... -tromgeroffel-..... 20, ja TWINTIG uur! De 2e hebben wij ook eens kapot gekregen, maar daarboven wordt het al snel lastig hoor.
En het differentieel heeft ook slechts bij de 1e 2 versnellingen echt wat te lijden.
|
10 aug 2007 18:16 |
|
|
allard
944 type 2 targa '86
|
Mijn interesse heb je!
Is dat blok compleet en is het nog een goed blok? Wat is de prijs die u voor dat blok vraagt?
|
11 aug 2007 11:53 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Je moet eens naar Van Zweeden Porsche bellen in Middelburg, die hebben ook nog wel wat staan op motorengebied
suuces
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
11 aug 2007 14:33 |
|
|
allard
944 type 2 targa '86
|
Ben naar van Zweeden geweest. Ze hadden wel blokken liggen, maar niet in de door mij gewenste prijs/kwaliteit. Wel bedankt voor de tip
|
08 sep 2007 12:26 |
|
|
allard
944 type 2 targa '86
|
Hallo allemaal,
Ik heb eindelijk een blok kunnen kopen. Het is toch een 2,5 l injectie geworden, maar wel uit een type 1. Nou heb ik gelezen, dat de luchtmassameter van een type 1 verschilt van die van een type 2. Is het hele systeem anders van deze meter, of kan het gewoon aangesloten worden op de kabelboom van mijn type 2? Verder heeft een medewerker van Porsche van Zweden mij verteld dat ik een gat in de wand van de koeling van het type 1 blok moet boren om de temperatuursensor van de type 2 te laten passen en functioneren.
|
03 okt 2007 14:48 |
|
|