Auteur |
Bericht |
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Mooie foto's
Dit spotje op de lens was mijn probleem deze dag .
Al kwam ik er 's avonds pas achter .
Maar is niet te vergelijken met jou probleem.
Zoals jullie weten ben ik niet erg technisch , maar heb wel ervaringen opgedaan met betrekking tot porsche .
Ik las n.l DME .Zo reed ik 's morgens met mijn 3.2 van huis weg , en 200 meter verder alles weg behalve de controle lampjes . Ben met een andere auto naar mijn werk en weer terug gegaan , en porsche starte gewoon , maar 10 meter voor mijn huis hetzelfde.
Verdere details zal ik u allen besparen ( om het zo kort mogenlijk te houden) maar ik kwam uit bij een specialist in uithoorn , (zonder auto) en die vertelde mij dat hoogstwaarschijnlijk de DME defect was .
Ik heb dus op goed geluk zo'n ding meegenomen , maar nog wel even gevraagt WAAR die zat .Bij de 3.2 is dat onder de chauffeursstoel , en stekkertjes loskoppelen nieuw DME aankoppelen . En nooit meer problemen gehad . Oude DME zat vast met 1 schroef waar ik niet bij kon , en zat er bij verkoop nog .
Mischien WEER een nieuwe DME.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
06 aug 2007 22:02 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
gast...jouw verhaal is zo gek nog niet...bij zo'n vage problemen kan het echt aan zo'n dingen liggen
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
06 aug 2007 22:17 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
idd. gast, nu je het zegt : heb een tiental jaar geleden iets gelijkaardigs gehad met mijn Volvo 480.
Lydia, heb je de laatste tijd niet gemerkt bij het tanken dat je meer kracht moet zetten om de dop van de benzinetank los te schroeven?
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
06 aug 2007 23:16 |
|
|
Jort
Groningen
|
Was ook mijn eerste ingeving (ervaring bij een andere auto, ook electronische inspuiting). Even de tankdop losgooien inderdaad en kijken of hij dan wel weer wil lopen.
_________________________________________ Tjolk.
|
06 aug 2007 23:38 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Ik heb wel eens fotos van een geïmplodeerde benzinetank gezien na zo'n probleem, dus daar mag je wel mee oppassen!
|
07 aug 2007 8:41 |
|
|
ECT
|
Is dat niet het geval wanneer je je tank op paar druppels na bijna leegrijdt??
|
07 aug 2007 9:04 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Denk dat je beluchting bedoelt omdat er lucht bij moet om het afnemende benzinevolume te compenseren, maar hoe dan ook dat is een geheel gesloten systeem. Er zit geen gaatje in de dop.
Er is een reservoir waarin benzinedampen worden opgevangen en wat door de motor wordt leeggezogen en verbrand wordt. In dat systeem zit ook het beluchtingssysteem. Geen kleine gaatjes maar redelijke diameter slangetjes e.d. tussen tank, reservoir etc.
Er zijn veel mogelijke oorzaken te bedenken. Componenten die 'door de hitte bevangen zijn' dus.
Maar een beluchtingsprobleem zal pas na veel langere tijd rijden, en dus duidelijker afname van het volume benzine, een probleem kunnen worden. Niet voor niets zijn tanks geimplodeerd terwijl de auto gewoon door reed omdat de pomp gewoon bleef zuigen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
07 aug 2007 10:00 |
|
|
Lydia
|
@ Marcel: ik denk ook niet dat het met de beluchting van de benzinetank te maken heeft. Ik heb daar natuurlijk ook aan zitten denken. Motor valt uit, dus geen brandstof (tja, zó simpel denken vrouwen...) Ik had op de heenweg helemaal volgetankt (hij zat bommetje vol, want ik wilde een mooi rond getal maken) en een kwart tank eruit gereden. Op de parkeerplaats de tankdop eraf gedraaid, maar ik hoorde geen lucht aanzuigen, dus dat kan het eigenlijk niet zijn. Op de weg naar huis ook weer helemaal volgetankt.
Maar als jullie het gaan hebben over imploderende benzinetanken ... daar stel je me nou niet echt gerust mee
@ Maurice: Nouja, dat was het eerste waar ik aan dacht, hopelijk is het op 9 september niet zo vreselijk warm, want dan durf ik niet eens mee te doen met de rit. Ik heb ook nog geen hotelkamer, ik wilde eigenlijk heen en weer rijden, maar bedacht me later dat dat misschien toch zowiezo iets te veel van het goede is. Dus als je nog een hotel weet, lijkt me nu toch wel heel verstandig om te doen. Just in case ...
@ Jurgen: óf het ligt aan het Porsche-Forum; het gebeurt namelijk alléén maar dan Tja, die foto, das alweer een jaar terug, hè?
|
07 aug 2007 16:34 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Zit er misschien een (aftermarket) alarm in dat de brandstofpomp onderbreekt via een eigen circuit/relais? Dan lijkt het of alles "gewoon" werkt, incl. de startmotor, terwijl de brandstof toevoer toch "af en toe" onderbroken wordt. Bij een oude 911 kun je de brandstof pomp horen draaien als je het contact aanzet, is dat bij een 993 ook zo?
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
07 aug 2007 17:36 |
|
|
Lydia
|
Oja, de tankdop heb ik er trouwens op advies van de omstaande Forummers afgedraaid
Tja, dat weet ik niet. Zo technisch ben ik ook weer niet. Maar ik denk van niet. Ik ben de 2e eigenaar van de auto, de 1e eigenaar heeft haar maar 3 jaar in bezit gehad.
|
07 aug 2007 17:39 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Om daarvan zeker te zijn moet je eind september mee gaan rijden.
Heb je dan het probleem niet ligt het aan de Jubirit.
Heb je het dan ook ligt het idd aan de ritjes met het forum
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
08 aug 2007 11:58 |
|
|
Lydia
|
Kreeg vandaag een telefoontje van Pablo. Hij heeft dezelfde problemen met z'n 993, zelfs al de weersomstandigheden 'koud' zijn. Hij heeft de luchtmassameter laten vervangen en daarna 160 km gereden zonder problemen ...
Laatst bijgewerkt door Lydia op 17 aug 2007 6:11, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 aug 2007 22:29 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Probeer aan een tweedehands exemplaar te raken en wissel enige tijd uit met de huidige...en dan maar duimen
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
17 aug 2007 0:16 |
|
|
Lydia
|
Tja, misschien is dat de oplossing. Amders weet ik ook niet hoe ik er achter moet komen. Ze blijft nu overigens als een zonnetje rijden!
|
17 aug 2007 6:12 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
LMM zijn erg gevoelige instrumentjes, bij Porsche weet ik he tneit bij mijn M5 wel, die gaan altijd kapot.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
17 aug 2007 8:14 |
|
|
horn
PF #57
|
ik zou hem verkopen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 aug 2007 8:28 |
|
|
Mick
|
Wie wil nou een kapotte LMM?
@ Lydia: volgens mij heb je vanwege een vergelijkbare aanleiding de DME vervangen en hielp dat uiteindelijk ook niet toch? Dus misschien toch maar een grondige analyse door en Porsche-specialist laten doen?!
Laatst bijgewerkt door Mick op 17 aug 2007 9:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 aug 2007 9:04 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Symptomen van een defecte LMM zijn volgens mij beroerd trekken, weinig vermogen, hoog verbruik.
Ermee kappen heb ik nog nooit gehoord.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
17 aug 2007 9:06 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Inderdaad zou uitlezen 'n hoop kunnen verklaren - zeker als het 'n storing in de LLM is, dan wordt deze aangegeven
|
17 aug 2007 9:12 |
|
|
Lydia
|
Froggy IS vorig jaar uitgelezen. Op het moment dat ze het niet meer deed en er is helemaal niets gevonden. Geen storing uitgelezen dus. Even later reed ze weer als een zonnetje. Dus ik weet het dan ook niet meer ...
|
17 aug 2007 18:43 |
|
|
Lydia
|
Verkopen en dan in het vervolg zó rijden ???
|
17 aug 2007 18:48 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Dan hoef je je in ieder geval geen zorgen meer te maken om wie er meewil. Alleen de circuitdagen worden volgens mij wat minder plezierig.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
17 aug 2007 18:52 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Hoezo ?
Kan makkelijk met zo'n busje
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
17 aug 2007 19:06 |
|
|
Lydia
|
Ik blijf dan in iedergeval in een "Froggy" rijden. Ook al staat er "Froggy Tours" op de blauwe bus ... Hadden jullie nog niet eens gezien, hè?
|
17 aug 2007 19:08 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Ben er vrleden jaar zelfs 1 tegengekomen .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
18 aug 2007 10:26 |
|
|